منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> روانشناسی،علوم تربیتی، مشاوره

پیش بینی رسوبات معلق با استفاده از ترکیب منحنی سنجه رسوب و



قیمت: ۳۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 20     کد محصول :2719      حجم فایل:240,19 KB      نوع فایل :rar



 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

بررسی امکان پیش بینی رسوبات معلق با استفاده از ترکیب منحنی سنجه رسوب و شبکه ی عصبی مصنوعی

چکیده

برآورد بار رسوبی در رودخانه­ها با توجه به خسارات ناشی از آن، یکی از مهم­ترین و مشکل­ترین قسمت­های مطالعات انتقال رسوب و مهندسی رودخانه است. بنابراين دست یافتن به شیوه­های نوین و خلاقانه که بتواند در این راستا موثر واقع گردد دارای اهمیت خارق­العاده­ای است.در این تحقیق کاربرد روش سیستم عصبی مصنوعی (ANN) در بهینه­سازی نتایج مدلی مبتنی بر روش منحنی سنجه­ی رسوب (SRC) برای پیش­بینی بار معلق جریان مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور ایستگاه یزدکان واقع بر رودخانه­ی قطورچای در نظر گرفته شد. یک مدل رگرسيوني به کمک روش SRC ساخته شد که با کمک داده­های دبی در ایستگاه مذکور میزان بار معلق در همان ایستگاه  پیش­بینی می­گردد. پس از ساختن مدل به کمک این روش، یک مدل ANNمورد استفاده قرار گرفت که دقیقا از داده­های مشابه استفاده نموده و سپس با استفاده از آن دو، مدل ترکیبی ساخته شد. لازم به ذکر است که قبل از کاربرد ترکیبی این دو روش (َANN و SRC)،  هر یک از این روش­ها به تنهایی مورد استفاده قرار گرفته و نتایج حاصل  با مقادیر واقعی مقایسه گردیده بود. نتایج حاصل از کاربرد ترکیبی این مدل­ها از کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به کاربرد هر یک از آنها به تنهایی برخوردار است. به طوری که میزان Dr از عدد 402/1 در روش SRCو 395/2- در مدل ANN به مقدار 963/0 در یکی از مدل­های ترکیبی تعدیل یافته است. هم­چنین میزان ریشه میانگین مربعات خطا که به ترتیب برای SRC و ANN به تنهایی  286/692 و 96/616 حاصل گشته بود به عدد 094/603 کاهش پیدا کرد. 

کلمات کلیدی: رسوبات معلق، شبکه­ی عصبی مصنوعی، رودخانه قطورچای، منحنی سنجه­ی رسوب.

مقدمه

موضوع انتقال رسوب سال­هاست که مورد توجه مهندسین قرار گرفته است. روش­های مختلفی برای حل مسایل رسوب به کار گرفته شده است که نتیجه­ی آن معادلات تجربی متعددی است که توسط صاحبنظران امر ارائه شده است. گرچه نتایج این روش­ها با یکدیگر و با نتایج تجربی اختلاف چشمگیری دارند اما با توجه به اینکه اندازه­گیری رسوب رودخانه به طور محدود و معدود انجام می­شود، جهت برآورد بار رسوبی رودخانه در مواقع مورد نیاز می­توان از این معادلات استفاده کرد. اما مشکل استفاده از معادلات، از آنجایی که معادلات موجود بر اساس شرایط اقلیمی یا آزمایشگاهی سایر نقاط جهان به دست آمده­اند،این است که باید برای استفاده در رودخانه­های ایران واسنجی شده و معادله­ی بهینه انتخاب گردد. لذا این مشکل ذهن محقق را به سمت روش­هایی نوین فارغ از نیاز به معادلات مذکور سوق می­دهد. در این میان می­توان از روش هوش مصنوعی که مبتنی بر روابط حاکم بر طبیعت است و از قدرت انعطاف­پذیری بالایی برخوردار است استفاده نمود. در این زمینه می­توان به تحقیقاتی بیشماریکه در قسمت­های مختلف جهان صورت پذیرفته است، اشاره نمود.

منتظر و همکاران (1381) برای تخمین میزان رسوب رودخانه بازفت در محل ایستگاه هیدرومتری مرغک از دو شبکه پرسپترون و شبکه پاد انتشار استفاده کردند و در نهایت نتایج حاصل از شبکه ها را با روش منحنی سنجه رسوب مقایسه کردند(4). راحت­طلب نخجیری و همکاران (1383) به سنجش و گزینش مناسب­ترین روش­های برآورد بار کف (16 رابطه­ی مختلف) در رودخانه­ی زرین­گل استان گلستان پرداختند (2). نظم­آرا (1385) در مطالعه­ای روی رودخانه­ی آجی­چای با کمک شبکه­ی عصبی مصنوعی به تعیین بار معلق رودخانه پرداخت(5).فتاحی و همکاران (1385) میزان رسوب رودخانه نکا را به کمک شبکه عصبی مصنوعی برآورد کردند. در این تحقیق برای برآورد رسوب از شبکه عصبی و نیز روش های رگرسیونی (منحنی سنجه) رسوب استفاده شده است (3).

محصولات مرتبط
دانلود گزارش تخصصی درس تاریخ

دانلود گزارش تخصصی درس تاریخ

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:32683
چکیده گزارش: از آنجا که آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان مؤثر در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه نقش فعال دارد و تحقق نقش آن به وسیله مواد درسی مختلفی که در دوره‌های ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی برای فراگیران در نظر گرفته شده است، امکان‌پذیر می‌شود و یکی از مواد درسی «تاریخ» است، از قرون گذشته تا به امروز برای تدریس تاریخ از روش‌های مختلف تدریس استفاده می‌شده است؛ از قدیم‌ترین روش یعنی رروش تدریس ـ سخنرانی تا...
تجربیات مدون نهضت سوادآموزی

تجربیات مدون نهضت سوادآموزی

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:32381
مقدمه يكي از شرايط لازم براي رشد اقتصادي توانمند و پويا ، آموزش پايه فراگير است تجارب كشورهاي توسعه يافته در دهه هاي گذشته مبين اين امر است كه ارتباط معنا داري بين بهره وري اقتصادي و سرمايه گذاري در حوزه آموزش پايه وجود دارد ،آموزش بزرگسالان از جمله موضوعاتي است كه در كشورهاي پيشرفته پايه پيش نياز رشد اقتصادي شناخته شده است. در کشورهای صنعتی نظام تعليم و تربيت  را به منزله کارخانه ای تلقی می کنند که فراگيران مواد خام آن هستند....
گزارش تخصصی ریاضی اول ابتدایی

گزارش تخصصی ریاضی اول ابتدایی

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:32244
چکیده گزارش: تحقیق حاضر مربوط به مسأله ی بی­علاقه­گی، بی­توجهی و غیر­فعال بودن اغلب دانش­آموزان درانجام فعالیت­های درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقه­مندی دانش­آموزان دوره اول ابتدایی به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روش­های علمی به منظور کسب داده­های لازم، از منابع گوناگون...
تاثیر والدین بی سواد و کم سواد بر روند آموزش و یادگیری دانش

تاثیر والدین بی سواد و کم سواد بر روند آموزش و یادگیری دانش

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32049
دانلود گزارش تخصصی تاثیر والدین بی سواد و کم سواد بر روند آموزش و یادگیری دانش آموزان چکیده: بی سوادی در تمام ابعاد زندگی انسان می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد، مخصوصاً در بهداشت، رشد اقتصادی، رشد فرهنگی، رشد و تربیت فرزندان، بی نظمی و ناهنجاری کودکان، رشد اشتغال و غیره مطالعات نشان داده است که هرچه آسیب های روانی بیشتر باشد،موقعیت اجتماعی شخص را پایین تر می آورد وعواملی چون فقر، بی کاری، تعداد فرزندان، اعتیاد، طلاق و … که همه...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2