منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

مقاله نظم و انضباط دانش آموزان



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 30     کد محصول :6140      حجم فایل:34,37 KB      نوع فایل :rar



مقدمه

آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم

گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این است که چه کار باید کرد؟

در جواب به این سوال، کارشناسان می گویند نظم بخشیدن به زندگی فرزندان، به آن ها کمک خواهد کرد تا در آینده بتوانند یک زندگی منظمی داشته باشند. راز آموختن مهارت در این است که با هر مشکل رو به رو شوید و راه حل مناسب را انتخاب کنید. راه حل انتخاب شده به گونه ای باید اعمال شود که تبدیل به یک عادت شود. در این مطلب از «نیوزویک» به چند نکته مربوط به این موضوع اشاره خواهیم کرد که خواندن آن مفید است

▪ به او کمک نکنید؛

اولین قدم سخت ترین و مهم ترین است. اگر تصمیم گرفته اید به او نظم را یاد بدهید، بهتر است که دیگر نقش دستیار شخصی او را بازی نکنید. با خود عهد ببندید که مهارت های لازم را به او خواهید آموخت و پس از یادگیری کنار می کشید و او مسئول هر نوع پیامدی مانند گم کردن کتاب، گم کردن لباس ورزشی و انجام ندادن تکالیف به موقع خواهد بودبرای کودکان یاد گرفتن در این زمان بهتر است.

▪ جای مشخصی برای همه چیز تعیین کنید؛

قدم بعدی این است که به او کمک کنید تا وسایلی که دارد را به گونه ای نظم دهد که پیدا کردن آن آسان باشد. به عنوان مثال: گیره ای کنار در برای آویزان کردن کیف قرار دهید، به او یاد دهید به محض وارد شدن کیف خود را آویزان کند. با مشخص شدن مکان کیف، دیگر نگران گم شدن دفتر و لوازم مدرسه نخواهد بود.قسمتی از کمد را خالی کنید تا بتواند جای مناسبی برای قرار دادن کفش و لباس های مدرسه داشته باشد.

 ▪ لوازم اضافه را کاهش دهید؛

لوازم غیرضروری کمتر نظم می گیرد، با همکاری فرزندتان به تمامی کشوها و اسباب بازی ها نظم دهید. آن هایی را که به درد نمی خورند و یا این که مورد استفاده قرار نمی گیرند جدا کنید. این کار را هر ۶ تا ۸ هفته انجام دهید.

 ▪ حفظ نظم اتاق؛

حفظ نظم اتاق برای این است که فرزند شما بتواند بهتر تمرکز کند. فرزند شما با تمامی اسباب بازی هایی که دارد بازی نمی کند. بنابراین نصف آ ن ها را جمع کنید و از هر کدام که خسته شد، آن ها را جایگزین کنید. تاکید کنید که اسباب بازی های قبلی باید کاملا جمع شوند تا جدیدها جایگزین شوند.

به او یک جعبه دهید و از او بخواهید که هر اسباب بازی سالم و لباسی که دیگر به آن نیاز ندارد را جمع کند تا به افراد نیازمند بدهد.

 اسباب بازی هایی را که گاهی مورد استفاده قرار می گیرد زیر تخت او بگذارید. هر چه وسایل اطراف او کمتر باشد، شلوغی نیز کمتر است و کمتر چیزی گم خواهد کرد.

▪ برنامه تمیز کردن اتاق را اعمال کنید؛

با منظم شدن، حال وقت ادامه دادن این نظم است و بهترین راه اعمال برنامه تمیزکاری هفته ای یک و یا ۲ بار است. توجه داشته باشید که باید واقع بین باشید و توقع زیادی برای تمیز بودن اتاق از آن ها نداشته باشید. به عنوان مثال: دوشنبه، روز منظم کردن میز تحریر، سه شنبه تمیز کردن اتاق خواب و ... پس از هر تمیزکاری به عنوان جایزه به آن ها اجازه بازی، تماس گرفتن با دوستی و ... را دهید.

▪ ایده های نظم دادن؛

اگر فرزند شما کم دقت است و تکالیف شبانه را از یاد می برد، از او بخواهید که شماره تلفن یکی از هم کلاسی های خود را داشته باشد تا در صورت نیاز با او تماس بگیرد.

روی تقویم و یا صفحه یادداشت تکالیف خود را بر حسب روزهای تحویل داده شده بنویسد.

برای هر درس رنگ متفاوتی انتخاب کنید و برحسب آن رنگ کتاب و دفتر او را جلد کنید

تعريف انضباط و بي انضباطي:

نظم و انضباط تعاريف متعددي دارد. عده‌اي كنترل رفتار فراگيرندگان و تسلط بر عوامل رفتاري آنان را انضباط مي نامند, برخي معتقدند؛ نظم و انظباط شامل هر نوع سازماندهي در محيط مدرسه و كلاس است، به نحوي كه سبب افزايش يادگيري ‌شود.صفوي (1383)مي گويد«انضباط عبارت است از :اعمال قواعد و مقرراتي كه يادگيري را تسهيل مي‌كند و اخلال در كلاس را به حداقل كاهش مي دهد».لوفرانسوا(1991) معتقد است «انضباط بدان دسته از اعمال معلم اطلاق مي‌شود كه مانع سر زدن رفتارهايي از دانش آموز است كه فعاليت كلاسي را مختل یا تهديد به اخلال مي كند» (صفوي به نقل از زمانی 1378 )اصغري پور بي‌انضباطي را اينگونه تعريف مي كند :«هر نوع رفتاري كه از ارزش‌هاي پذيرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و داراي تكرار شدت و مداومت است و در زمانها و مكانهاي متعدد اتفاق مي افتد و همچنين رفتاري است كه با درماندگي و كاهش كارايي فرد همراه است». ايزابل كلاك:«بي انضباطي را رفتاري مي داند كه از طرف تعدادي از دانش‌آموزان انجام مي شود و مشكلاتي را براي فرد معلم به وجود مي‌آورد و معلم را در راه رسيدن به هدف كه ارتقای تحصيلي دانش‌آموزان است با مشكل روبرو مي‌كند و مانع از پيشرفت كار تحصيلي مي شود و رفتار آنان نا معقول و نا منظم است ».با وجود تعاريف بالا بي انضباطي را مي توان اينگونه تعريف كرد : انجام دادن هر عمل يا رفتار پذيرفته نشده و نا معقول توسط دانش‌آموز كه سازماندهي مدرسه وکلاس را مختل يا تهديد به اخلال مي كند و باعث كاهش كارايي معلم و دانش‌آموزان شده و معلم را در رسيدن به هدف اصلي خود باز مي دارد.

فهرست
 
مقدمه........................................................................................................................1-5
آموزش انضباط..........................................................................................................5-6
پیشگیری از بی انضباطی.............................................................................................6-7
تعریف انضباط و بی انضباطی.....................................................................................8-15
تاثیر محیط عاطفی کلاس........................................................................................15-21
علل بی نظمی دانش آموزان در کلاس درس و شیوه های برخورد با آن..................21-27
اصول انضباط.........................................................................................................28-30
نظم و انضباط..........................................................................................................31-33
رابطه نظم و انضباط با مسئولیت پذیری..........................................................................33
آیا برقراری نظم و انضباط در مدرسه یک معضل است؟...................................................34
چگونه با دانش آموزان بی انضباطی برخورد کنیم؟.....................................................35-39
منابع............................................................................................................................40
 
محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2