منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> پزشکی ، پرستاری و بهداشت

اصول آموزش سلامت مبتنی بر نظريه و الگو



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 33     کد محصول :7525      حجم فایل:54,84 KB      نوع فایل :rar



مقدمه

  ساليان درازی است که در حوزه سلامت، برنامه هاي آموزشي طراحي و اجرا مي شوند و موفقيت هاي دهه هاي اخير نظام بهداشت و درمان کشور را تا حدود زيادي می توان مرهون فعاليت آموزش دهندگان سلامت دانست. کانون توجه اصلي در آموزش سلامت، اصلاح رفتار افراد، گروه ها و جوامع است و در اين ميان، پيچيدگي های رفتار انسان علت اصلي دشواري دستيابي به اين هدف است. رفتار سلامت (Health Behavior) در بسياري از مداخلات آموزشي نظام سلامت، تحت تاثير عواملي است که شناخت و تحليل اين عوامل، در کسب موفقيت اين مداخلات، نقشي کليدي دارد. الگوها و نظريه هاي آموزش سلامت با هدف توضيح دقيق تر اين عوامل و پيشگويي نتايج حاصل از تغيير در آنها طراحي شده اند. اين نظريه ها و الگو ها از حوزه ساير علوم اجتماعی مانند روان شناسي و جامعه شناسي به عرصه سلامت راه پيدا کرده اند و در ساليان اخير استفاده از آنها براي کسب، حفظ و ارتقاي سلامت جامعه مورد اقبال قرار گرفته است. تعداد قابل توجه اين الگوها و نظريه ها و کاربرد آنها باعث شده تا "آموزش سلامت مبتني بر نظريه و الگو" جايگاه ويژه اي در آموزش سلامت پيدا کند. اين برنامه آموزشي با هدف انتقال مهارت هاي لازم براي استفاده از برخی نظريه ها و الگوها در طراحی و اجرای برنامه های آموزشی در حوزه سلامت طراحي شده است تا فراگيران بتوانند با كمك مطالب علمي و راهنماهاي عملي ارائه شده در اين كارگاه،‌ برنامه هاي آموزشي مبتنی بر اين چارچوب های علمی را طراحی کنند. در اين بخش، تلاش مي شود تا با کمک راهبردهاي يادگيري مشارکتي، گروه هدف براي رسيدن به اهداف آموزشي هدايت شوند.

 

اهداف رفتاري

انتظار مي رود که در پايان اين کارگاه آموزشي، شرکت کنندگان قادر باشند بدون مراجعه به منابع آموزشي:

1.      با اصول و مفاهيم آموزش و ارتقای سلامت آشنا شوند.

2.      نقش آموزش سلامت و ارتباط آن با ارتقاي سلامت را توضيح دهند.

3.      دلايل استفاده از الگو ها و نظريه ها در برنامه هاي آموزش سلامت را بيان کنند.

4.      اصطلاحات اساسي مرتبط با آموزش سلامت مبتنی بر نظريه ها و الگوها را تعريف کنند.

5.      .نحوه دسته بندي هاي الگو ها و نظريه ها را بدانند.

6.      سازه های الگوي باور سلامتي را نام ببرند و هر يک را توضيح دهند.

7.      مراحل استفاده از الگوي باور سلامتي را برای يک موضوع فرضی تمرين کنند.

8.      سازه های نظريه عمل استدلالی/ رفتار برنامه ريزی شده را نام ببرند و هر يک را توضيح دهند.

9.      مراحل استفاده از نظريه عمل استدلالی/ رفتار برنامه ريزی شده را برای يک موضوع فرضی تمرين کنند.

10.  مراحل طراحی يک مداخله مبتنی بر الگوی پرسيد- پروسيد را نام ببرند و هر يک را توضيح دهند.

11.  مراحل استفاده از الگوی پرسيد- پروسيد را برای يک موضوع فرضی تمرين کنند.

12.  سازه های الگوی فرانظريه ای را نام ببرند و هر يک را توضيح دهند.

13.  مراحل استفاده از الگوی فرانظريه ای را برای يک موضوع فرضی تمرين کنند.

گروه هدف

گروه هدف اختصاصي در اين برنامه آموزشي، کارشناسان مسئول واحدهاي آموزش سلامت دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور، به عنوان افراد مرجع در برنامه هاي آموزشي و اطلاع رساني در حوزه سلامت تحت پوشش دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور هستند ولي با توجه به اهميت نقش آموزش در فعاليت هاي ساير کارشناسان حوزه سلامت، محتواي آن مي تواند براي گروه هاي مختلف کارشناسي نيز مورد استفاده قرار گيرد. با توجه به روش کارگاهي در ارائه اين بخش، پيشنهاد مي شود تعداد افراد شرکت کننده در کارگاه از 30 نفر تجاوز نکند تا امکان استفاده بهينه از مطالب ارائه شده فراهم گردد.

عناوين مورد بحث

1.      مفاهيم کليدي آموزش سلامت

2.      رابطه بين آموزش و ارتقای سلامت

3.      اصول و مفاهيم آموزش سلامت مبتني بر نظريه و الگو

4.      دلايل استفاده از ديدگاه نوين آموزش سلامت مبتني بر نظريه و الگو

5.      تعاريف مربوط به الگو و نظريه در آموزش سلامت

6.      مفهوم، سازه و متغير در الگو ها و نظريه ها

7.      انواع دسته بندي الگو ها و نظريه ها

8.      شناخت و کاربرد الگوي باور سلامتي

9.      شناخت و کاربرد نظريه عمل استدلالي/ رفتار برنامه ريزي شده

10.  شناخت و کاربرد الگوي برنامه ريزي پرسيد/پروسيد

11.  شناخت و کاربرد الگوي فرا نظريه اي

مدت زمان برنامه

اين کارگاه در دو روز متوالي برگزار مي شود و شرکت کنندگان در هر روز حداقل هشت ساعت مفيد در کارگاه حضور دارند. کارگاه متشکل از جلسات عمومي و کار گروهي است.

امکانات مورد نياز برای اجرای برنامه

1-  مکان کارگاه

·          سالني با ظرفيت 40 نفر، با ميز U شکل، صندلي هاي راحت و تجهيزات صوتي مناسب

·          فضاي مناسب براي برگزاري جلسات کار گروهي مجزا از سالن اصلي داراي ميز و صندلي و وايت برد

·          پرده نمايش و اورهد، ويدئو پروژکتور و کامپيوتر، وايت برد و ماژيک وايت بورد

2-  مواد مصرفي

·         فولدر يا كلاسور حاوی چند برگه سفيد A4، خودکار و بسته آموزشي کارگاه

·         طلق شفاف و ماژيک آن ثبت نتايج کارهاي گروهي

·         پذيرايي متناسب با امکانات موجود

 

 

محصولات مرتبط
پاورپوینت ارتوپدی

پاورپوینت ارتوپدی

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31392
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر...
دانلود پاورپوینت پرستاري بهداشت جامعه(1)

دانلود پاورپوینت پرستاري بهداشت جامعه(1)

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31203
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر...
دانلود پاورپوینت فارماکولوژی پزشکی

دانلود پاورپوینت فارماکولوژی پزشکی

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31193
  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون...
ترجمه  کتاب میلر - فصل 25

ترجمه کتاب میلر - فصل 25

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:31179
* نکات کلیدی      1-مدار فشار پایین) low pressure circuit )ناحیه آسیب پذیر و حساس ماشینهای بیهوشی میباشد زیرا مستعد شکستن و لیک نمودن می باشد. LPC پس از تمامی وسایل ایمنی ماشین های بیهوشی بجز آنالیزور اکسیژن قرار گرفته لذا در صورت انجام تست لیک بطور نامناسب LPC ممکن است missed شود . 2- بایستی LPC قبل از تجویز ماده بیهوشی از نظر لیک تست شود زیرا لیک موجود در LPC می تواند تحویل یک مخلوط هیپوکیک یا بیدارشدن بیمار در حین بیهوشی ( یا هردو ) بشود . 3-...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2