منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

اقدام پژوهی برطرف کردن رفتارهای ناشایست دانش آموزاول با پژوه



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 33     کد محصول :6299      حجم فایل:170,65 KB      نوع فایل :rar



چکیده

اینجانب ........، معلم پایه اول ابتدایی، مدت ..... است که مشغول تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک می‌باشم.در کلاس من دانش آموزی به نام ملیحه بود که اصالتاً سیستانی بود و مدت کمی هم بود که بخاطر کار پدر خود به شمال مهاجرت کرده بودند. متاسفانه این دانش آموز دچار بعضی اختلالات رفتاری ناشایست شده بود. از قبیل شلوغی کردن، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن به دیگر دانش آموزان، حسودی کردن، تنبلی، بی حوصلگی، فحش، لجبازی، سردرد بود.

در پایان با راهکارهایی که توسط خودم و همکاران اجرا شد توانستیم مشکل این دانش آموز را رفع نماییم. این راهکارها به شرح زیر است:

1- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان، موجب کاهش اختلالات رفتاری می‌شود.

2- توجه به موقع، محبت، تقویت نکات مثبت، پرورش اعتماد به نفس، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و دیگران می‌شود.

3- ایجاد انگیزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود ومعلم و دیگران موجب بهبود وضعیت تحصیلی و رفتاری فرد می‌شود.

4- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد.

5- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی‌های صاحب نظران استفاده گردد.

6- بهتر است برای رفع مشکل، نظریه‌های علمی و تحقیقات گذشته مورد توجّه قرارگیرد. تا دارای اعتبار می‌باشد.

کلید واژه: دانش آموز – پایه اول – رفتار ناشایست – حسادت – فحش

 

مقدمه

 یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل، اختلالات رفتاری می‌باشد. معلّمان در برابر اختلالات رفتاری، به شکل‌های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می‌دهند. برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می‌کنند. بعضی از معلمان، در مقابل آنان کو تاه می‌آیند؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می‌کنند. امّا واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد.

به نظر می‌رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می‌آید؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آن راه حل‌هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد.

 

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله

امسال وقتی برای اولین بار به کلاس درس رفتم از فرا گیران خواستم خودشان را معرفی نمایند وقتی نوبت به ملیحه رسید، دیدم دختری با پوست سیاه گوشه کلاس نشسته است. وبا صدایی بلند خودش را معرفی کرد. اما وقتی دانش آموزی با صدای بلند خودش را معرفی می‌کرد. ملیحه از من می‌خواست که به او بگویم با صدای پایین خودش را معرفی نماید چون من حوصله سروصدای آن‌ها را ندارم. واگر کسی حرف می‌زد ملیحه اورا مسخره می‌کرد یا با او دعوا می‌کرد ومی گفت صدای شما سر من را به درد می‌آورد.

برای اینکه بیشتر با او آشنا شوم رفتارهای اورا زیر نظر گرفتم. برای پی بردن به واقعیت مسئله، مادر ایشان به آموزشگاه دعوت گردید. مادر ملیحه زنی کم سن و سال وبی خیال بود. و برای فرزندش چندان اهمیتی قائل نبود وبا بی خیالی به رفتارهای ملیحه نگاه می‌کرد. به مادر ملیحه گفتم آیا برای درمان سردرد ملیحه اورا به پزشک برده‌اند. ایشان جواب داد که فرزندش را چند ین بار به پزشک برده‌اند ولی آنان نتوانستد اند اورا معالجه نمایند. و ضمناً مادر ملیحه تذکر داد که وقتی هوا سرد است در زنگ تفریح ملیحه به بیرون نرود وکلاهش را نیز از سرش بیرون نیاورد چون دچار سردرد می‌شود. از او پرسید م رفتار واخلاق ملیحه در خانه چطور است؛ ایشان گفت: خانم او خیلی بد اخلاق است به حرف گوش نمی‌دهد؛ خلاصه از دست او خسته شده‌ایم. از او خواستم که همکاری لازم رادر مورد اصلاح رفتارهای دخترش با ما بکند ولی ایشان گفت: به من مربوط نیست. لطفاً من را دیگر به مدرسه دعوت نکنید. چون رفتارهای او اصلاح نمی‌شود. از دعوت من به مدرسه نیز ناراحت شده بود. بنابراین متوجه شدم که نمی‌توانم به کمک ایشان امیدوارم باشم. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سؤالات زیر برای رفع مشکل ملیحه در ذهن من ایجاد گردید.

 

v    آیا بیماری سردرد ملیحه، موجب اختلال رفتاری او شده است؟

 

v    آیا بیماری سردرد ملیحه، ناشی از فشارهای روانی است؟

 

v    آیا تربیت غلط ملیحه، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است؟

 

v    آیا به خاطر روایط غلط با ملیحه، ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟

 

v    آیا ملیحه دچار کمبود محبت شده است؟

 

v    آیا ملیحه با رفتارهای خویش می‌خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟

 

v    چه راه حل‌هایی برای مشکل وجود دارد؟

 

v    چه نیروها یا چه کسانی می‌توانند در حل مشکل کمک کنند؟

 

v    من چگونه خود را تغییر دهم که مورد قبول ملیحه باشم؟

گرد آوری اطلاعات (شواهد آ)

برای گرد آوری اطلاعات روش‌های متعددی وجود دارد؛ با توجه به موضوع پژوهش، به نظر می‌رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم. در این پژوهش روش‌های مشاهده، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتجاب نمودیم. از طریق مشاهده رفتارهای ملیحه را زیر نظر گرفته واطلاعات لازم در مورد ملیحه بد ست می‌آمد و از طریق مشاهده مشارکتی تغییراتی که در نتیجه ارتباط با من ایجاد می گرد ید وتا ثیراتی که متغیرها، بر ایشان می‌گذاشت مورد مشاهده قرار گرفت. به نظر می‌رسد از طریق این روش‌ها اطلاعات لازم در مورد ملیحه بدست می‌آمد و ما هر چه بیشتر با خصوصیات اخلاقی ورفتاری ایشان آشنا می‌شدیم تا بتوانیم مشکلات ملیحه را حل نمائی‌ام.

ابتدا رفتارهای ملیحه را زیر نظر گرفته وبه دقت مشاهده می‌شد. وقتی برای اولین بار به کلاس رفتم از فراگیران خواستم خودشان را معرفی نمایند. وقتی به ملیحه رسیدم دیدم دانش آموزی با پوست تیره، کثیف، با کلاه وروسری در گوشه کلاس نشسته است. با صدای بلندی خود را معرفی نمود. به طوری که با این کار خود دیگر دانش آموزان را نیز متوجه خود ساخت. و وقتی دیگر دانش آموزان خود را معرفی می‌کردند ملیحه به شکلی می‌خواست آن‌ها را مسخره نماید. وقتی دیگر دانش آموزان در اوقات فراغت با یکدیگر صحبت می‌کردند ایشان می‌گفت که صدا نکنید. من حوصله سرو صدای شما را ندارم و سرم را به درد می‌آورید. ملیحه با دیگر دانش آموزان دعوا می‌کرد ودانش آموزان دائماً از او نزد من شکایت می‌کردند. وقتی در روی تخته مطلبی می‌نوشتم ملیحه صدای حیوانات را در می‌آورد. وبه دیگر دانش آموزان اذ یت می‌کرد.

 
فهرست مطالب
 
چکیده 6
مقدمه 7
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله 8
گرد آوری اطلاعات ( شواهد ا ) 10
تجزیه و تحلیل وتفسیرها: 13
انتخاب راه جدید به صورت موقّت 16
آموزش درمانی 16
درمان پرخاشگری: 18
قوانین یادگیری: 19
قانون اثر ونتیجه : 19
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن 21
انواع پرخاشگری 22
ارائه دلایل مشکل پرخاشگری: 24
گرد آوری اطلاعات(شواهد 2) 28
ارائه راهکارها 31
منابع 32
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2