منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموزان پایه اول



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 21     کد محصول :6538      حجم فایل:62,91 KB      نوع فایل :rar



مقدمه

اقرأباسم ربک الذی خلق بخوان به نام پروردگاری که تورا خلق کرده است(سوره علق آیه خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است. فرد می‌تواند نتیجه‌ی تحقیقات و مطالعات دیگران را که مدّت‌ها به درازا کشیده است، را ازطریق خواندن در مدّت زمان کوتاهی فرا گیرد. خوب خواندن از عوامل مهّم پیشرفت و سرگرمی ولذّت بردن ورفع خستگی است. امروز باید به کودکان خود خواندن را بیاموزیم تا فردادبتوانند بخوانند ویاد بگیرند. نکته‌ی مهّم در امر خواندن توجّه وتأکید بر امر فهمیدن می‌باشد نه صرفاً که به صورت عادت در آمده است. کی از علل ضعف دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله‌های ریاضی و نفهمیدن آن‌ها مربو ط به ناتوانی آن‌ها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب می‌باشد. اغلب مشاهده می‌شود دانـش آموزی مطلبی را می‌خواند یا اولیـای او عقیده دارند مرتّب درس می‌خواند اما نمی‌فهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش می‌کند اما در املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر می‌گردد به ضعف دانش- آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه. یک معلّم آگاه وعلاقه مند به شغل معلّمی باید ابتداروشهای مطالعه وروان خوانی را به دانش آموزان خود بیاموزد وسپس در پی برطرف کردن اشکالات در دروس دیگر باشد و این مقدور نمی‌باشد مگر این که خود معلّم از روش‌های مختلف مطالعه و روان خوانی اطّلاع کافی داشته باشد.

 

 

 

 

 

توصیف وضع موجود

اینجانب ............... سابقه خدمت در آموزش پرورش را دارم. در سال جاری به عنوان معلم اول ابتدایی آموزشگاه ………. واقع در شهر ....... خدمت می‌کنم. مدرسه از نظر امکانات کافی برای بهتر آموزش بچه‌های و روخوانی آن‌ها در در درس فارسی اول ابتدایی برخوردار نیست و به دلیلل داشتن امکانات محدود تصمیم بر آن نهاده‌ام که راهکارهای را برای بهتر شدن روخوانی دانش آموزانم ارائه دهم.

توصیف وضع مطلوب

-آشنایی بیشتر با روش‌ها وراه کارهایی جهت بهتر خواندن.

-پی بردن به نقش خواندن در پیشرفت دروس دیگر.

_کمک به دانش آموزی که مشکل خواندن دارد و این مشکل باعث افت تحصیلی او شده است.

_مطالعه وتحقیق بیشتر جهت بهتر شدن امر یاددهی ویادگیری.

 در این پژوهش سعی شده با استفاده ازنظر همکاران و کمک مادر و کمک دانش آموزان دیگر در کارهای تیمی تا حدودی مشکل دانش آموزپایه اول که در روخوانی ضعف شدیدی داشته و این ضعف روی دروس دیگر او نیز تأثیر داشته بررسی شود و تا حدودی هم مؤثر بوده است.

 

 

 

انواع خطاهای خواندن را در دانش آموزان

 

1. حذف: کودک در موقع خواندن بعضی از کلمه‌ها یا بخش‌هایی از جمله را حذف می‌کند.

2. افزایش: کودک کلمه ای را لا به لای متن قرار می‌دهد که وجود ندارد.

3. جانشین سازی: کودک لغتی را جانشین لغت دیگر می‌کند.

4. تکرار: کودک بعضی از کلمه‌ها را موقع خواندن تکرار می‌کند.

5. حذف و اضافه کردن حروف.

6. وارونه سازی: کودک در موقع خواندن کلمه «باد» را «داب» می‌خواند.

7. خواندن سریع و بی دقّت و یا کند خواندن و لغت به لغت

8. فقدان درک مطلب

و در ادامه آنچه ما معلمان دوره ابتدایی، بخصوص در پایه اول شاهد آن بوده‌ایم، از حفظ خوانی متن بدون تشخیص کلمات توسط تعداد زیادی از بچه‌ها.

پژوهشگران معتقدند که انسان دارای سه توانش زبانی جداگانه است. این سه توانش در سه سطح زبان شنیداری، زبان گفتاری و زبان نوشتاری بروز می‌کند. برخی از کودکان زبان شنیداری کاملی دارند ولی در زبان گفتاری اشکال دارند مثلاً کتاب را به خوبی می‌شنوند ولی در گفتار به صورت تتاب بیان می‌کنند. اگر در گفتگو به آنان تتاب گفته شود ناراحت می‌شوند، چون زبان شنیداری کاملی دارند. این گونه کودکان در شنیدن درست می‌شنوند ولی در گفتن درست بیان نمی‌کنند این دسته در زبان گفتاری مشکل دارند لذا در زبان نوشتاری نیز غلط می‌نویسند. بسیاری از کودکان در هنگام نوشتن «می‌کنند» می‌شنوند ولی «می‌کند» می‌نویسند و یکی از نون‌ها را در نوشتن حذف می‌کنند یعنی زبان شنیداری و زبان نوشتاری آن‌ها تطابق ندارد. قطعاً رفع مشکل هر کدام از این اشتباهات و موارد دیگر، نیازمند توجه مضاعف معلمین گرامی است که آموزش انفرادی این گونه کودکان را پیوست آموزش جمعی آنان نمایند.

در برخورد با این گونه مشکلات راه حل‌های متعددی وجود دارد اما مواردی که در زیر ذکر می‌گردد به صورت کلی است که لازم است متناسب با نوع ضعف عملکردی دانش آموز از این فعالیت‌ها بهره گرفته شود.

برای برخورد با مشکل خواندن، یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که مورد توجه و تأیید پژوهش‌های فراوان بوده است استفاده از روش‌های چند حسی است که با عناوین مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند.ش

 

 
فهرست
1
توصیف وضع موجود 5
توصیف وضع مطلوب 5
انواع خطاهای خواندن را در دانش آموزان 6
جمع آوری داده‌ها و گردآوری اطلاعات (شواهد 1) 7
هدفهای  آموزش خواندن در دبستان 8
مراحل یادگیری مهارت خواندن 10
نقش مدرسه و مربیان 12
گردآوری اطلاعات شواهد (2) 13
مشکلات یادگیری در امر خواندن: 13
پیشنهادات مربوط به فعّا لیت های مدرسه 17
نتیجه گیری 19
منابع وماخذ 20
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2