منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

اقدام پژوهی پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 20     کد محصول :6262      حجم فایل:188,23 KB      نوع فایل :rar



چکیده

توانایی اداره وهدایت کلاس، بخش مهمی ازکار هرمعلم وکلاس ونیزبسترمناسبی برای یادگیری است. به نظر میرسدمعلم برای اداره مطلوب ومنظم کلاس درس به دومهارت احتیاج دارد: یکی، برقراری ارتباط موثرومثبت بادانش آموزان ودیگری، مدیریت کلاس.

این مدیریت باعث تسهیل امراموزش وکاهش رفتارهای نامطلوب دردانش اموزان می‌شود. برای کمک به معلمان برای ایجادجوی آرام ومطلوب درکلاس، چهارراهبرد پیشنهادمیشود:

الف) پیشگیری ازرفتارهای نامطلوب دانش آموزان درکلاس،

ب) برقراری ارتباط موثرومثبت بادانش آموزان،

ج) استفاده ازروش یادگیری مشارکتی درکلاس

د) فراهم کردن جومثبت ومطلوب برای یادگیری وآموزش.

 واژگان کلیدی: دانش آموزان – رفتار مطلوب – ارتباط مؤثر

 

 

مقدمه

کلاس درس محیطی است که دران برقراری ارتباط ومدیریت پیچیده است وگاهی حوادث غیرقابل پیش بینی اتفاق می افتدکه باانهاروبرو می‌شود. بنابراین توجه ویژه معلم به مسایلی که موجب قطع توجه وارتباط آموزش درکلاس می‌شود، لازم است.

بدیهی است، دانش آموزان نیازهایی دارندکه معلمان بایدبه آنهاتوجه کنندولی ممکن است گستاخی یک دانش آموز وبی توجهی معلم به آن، باعث شودکه دانش آموزان دیگرفکرکنندکه معلم توانایی اداره کلاس راندارد، بخصوص اگراین بی توجهی‌ها تکرار شود، ممکن است به افزایش بروز رفتارهای نامطلوب دردانش آموزان کمک کند.

بنابراین اگرمعلم احساس کندکه گرایش‌های مختلف رفتاری درکلاس وجوددارد، بایدسعی کند ماهیت عمومی آن‌ها رابشناسد.

اوبایدبرای مواجهه بابعضی رفتارهای نامطلوب دانش آموزان وپیشگیری ازآنها آماده شود، درتغییررفتارونگرش آن‌ها تلاش نمایدودرباره تاثیرتصمیم گیری‌های درازمدت خود دوراندیشی کند.

 

اهداف:

1. هدف عملی، که پیشگیری ازبروز رفتارنامطلوب بهتراز بروزواقدام به تغییران رفتار است.

2. هدف انسانی، معلم، دانش اموزان راافرادی که هم یادگیرنده اندوهم انسان می‌پذیرد، بنابراین، خودرامسول اصلاح وبرطرف کننده مشکلات انها می‌داند. به طور کلی، پیشگیری بهتر ازدرمان است.

 فرضیه‌های پژوهش:

1. دربعضی ازمواقع، رفتارهایی درکلاس نظم کلاس رابرهم می زند. دراین مواقع بایدباعوامل این بی نظمی به طورانفرادی ارتباط برقرارکردوازدلایل این بی نظمی مطلع شد.

2. رفتارهاوفعالیتهایی که موجب بی نظمی درکلاس می شوندرامشخص وقوانین ومقررات کلاس رامطرح ودانش آموزان راملزم به رعایت آن کنید، مثلالگدزدن به سطل آشغال، له کردن گچ‌ها، کثیف کردن دیوارهاوآزارواذیت همکلاسی هاراقدغن کنید.

3. منتظربعضی ازرفتارهای غیرقابل پیش بینی درکلاس باشیدوازآنهابرای بررسی میزان توانایی وانطباق خودبااین موارداستفاده کنید.

4. دانش آموزان بایدبدانندرفتارهای مطلوب وموردنظر معلم چیست. برای مثال معلم می تواندباگفتن اینکه:

(دوست دارم هنگام صحبت کردن، چهارم دست خودرابلندکنید) رفتارموردنظرخودرابه دانش آموزان معرفی کند.

5. اگرهمیشه به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بی توجهی شود، دانش آموزان شمارافردی ناکارآمددرنظرمی گیرند، بنابراین به رفتارهای نامطلوب آنان واکنش جدی نشان بدهید. دراین مورد، سعی کنیدبین رفتارهای مطلوب ونامطلوب تفاوت قائل شوید.

6. درشروع کار، قوانین وضوابط کلاس رامطرح کنیدونسبت به آن قوانین تعهدنشان دهید. بعضی ازمعلمان درشروع کار به چندین قانون اشاره می‌کنند. بایددانست تعددقوانین درموفقیت معلم درکلاس موثرنیست، بلکه آنچه اهمیت داردروشن وقابل اجرابودن قوانین ودستورات است.

7. شرط لازم برای اجرای قوانین کلاس، درک دانش آموزان ازآن ضوابط وقوانین است. مثلادرکلاسهای ابتدایی بایدقوانین چهارمیه کلاس مطرح شود، درحالی که برای سطوح بالاتر، این ضوابط وقوانین جاافتاده است. درعین حال، هنوزهم معلم بایدانتظارات خودراازدانش آموزان، به طورروشن، مطرح کند. همچنین بهتراست نظردانش آموزان درموردضوابط پرسیده شود.

8. کلاس رادرآغازباجدیت شروع کنیدومتعاقب آن، آزادی بیشتری به دانش آموزان بدهید، چراکه دادن آزادی بیشتربه دانش آموزان آسان ولی کنترل آنهاپس ازدادن ازادی های بیش ازحد، مشکل است.

9. یادگیری رابااهمیت ومعنی دار کنیدوازاین طریق دانش آموزان رابه کلاس علاقه مندنمایید. دربسیاری ازموارد، بی نظمی دانش آموزان درکلاس به دلیل ملال آوربودن تکالیف درسی است. اگرمطالب درسی برای دانش آموزان بامعنی وبااهمیت باشد، دانش آموزان ازنظرشناختی درگیروبه یادگیری علاقه مندمی شوند.



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2