این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
اقدام پژوهی چگونه به وسیله ی راهکار های مدرسه محور از افت تحصیلی دانش اموزانم در درس ادبیات فارسی جلوگیری نمودم
در این تحقیق روش هایی را برای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به این درس شیرین و پر محتوا را جهت جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم. از آنجایی که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضه ی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهده ی دانش آموزان گذاشته میشود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل میدهند و شیوه های تفکّر کردن را تمرین میکنند. که این عمل به صورت های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می گردد.در نتیجه ی این عمل اقدام پژوهی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی را شناسایی و به بهبود آن ها می پردازم.
موضوع اصلی این اقدام پژوهی افت درسی دانش آموزان است.افت تحصیلی و مردودی،شاید یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین مسائل آموزشی باشد و با این حال به عنوان یک مسئله جدی هنوز مطرح است. افت تحصیلی موجب هدر رفتن منابع مالی و انسانی فرارانی می شود و بهبود کارایی نظام های آموزشی تا حد زیادی به جلو گیری از اتلاف یا کاهش افت تحصیلی بستگی دارد. خسارات ناشی از شکست تحصیلی،مطالعه جامع و پیگیرانه وضعیت آموزشی و تحصیلی دانش آموزان را می طلبد تا با شناخت عوامل احتمالی ایجاد کننده افت، راه موفقیت بیشتر دانش آموزان را هموار گردد.و در سنوات اخیر ذهن دلسوزان نظام تعلیم و تربیت را به خود مشغول نموده و جهت جلوگیری از این پدیده راهکارهای متفاوتی ارائه شده است. راهکارهای عملیاتی و کاربردی،که بعضأ مثمر ثمر بوده و نتایج مثبتی نیز در برداشته است. در این پژوهش سعی بر این است،برخی راه حل هایی را که به نظر می رسد از افت تحصیلی می کاهد را بررسی نمایم .
اینجانب ................ دارای مدرک تحصیلی .................... و با سابقه کاری....در آموزش و پرورش مشغول به کار هستم.آخرین سمت شغلی ............ وبا رشته تحصیلی ................ در مدرسه ................ که مدرسه تثبیتی من در سال تحصیلی 94-95 میباشد.محل جغرافیایی مدرسه محل خدمتم استان ............... شهرستان ............. میباشد دانش آموزان من ............. هستند و تعداد آنها.....میباشد.موضوع اصلی این اقدام پژوهی چگونه بوسیله راهکار های مدرسه محور از افت تحصیلی دانش آموزانم در درس ادبیات فارسی جلوگیری نمودم است و دلیل انتخاب این موضوع و فکر کردن با آن روبرو شدن با آن در کلاس درس است.مسئله مهمی که من را وادار به انجام این پژوهش کرد افت درسی بیش از حد دانش اموزان بود.مشکلی که برای من در طول تدریس ایجاد کرده بود نمیتوانستم در محیط آرام تدریس کنم و تاثیر آن بر روی دیگر دانش آموزان نیز بی توجهی به درس و افت تحصیلی بود.دلیلی که من را علاقمند کرد به این موضوع استقبال برخی از آموزگاران و دانش آموزان است.در ابتدا شرایط دانش آموزان به گونه ی بود که نمیتوانستم آن را تغییر دهم و سعی کردم رفتار متناسبی با دیگر دانش آموزان داشته باشم تا بتوانم با کمک آنها مشکل را رفع کنم.