این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه نهم مدرسه را به استفاده از اینترنت ترغیب نمایم
شبکه ای است از کامپیوترهای دنیا طوری که با از کار افتادن و بروز مشکل در تعدادی از کامپیوتر ها (قسمتی از شبکه)هیچ مشکلی در شبکه اتفاق نمی افتد .
هدف اولیه از ایجاداین شبکه ریشه در رقابت بین اتحاد جماهیر شوری و آمریکا برمی گردد که شوروی با آزمایش موشکی با نام «اسپونیک»به آمریکا می فهماند که می تواند شبکه های ارتباطی آمریکا را هدف قرار دهد. آمریکاییها در پاسخگویی به این اقدام روسها، موسسه پروژههای تحقیقی پیشرفته “ARPA” را بهوجود آوردند. هدف از تاسیس چنین موسسهای پژوهش و آزمایش برای پیدا کردن روشی بود که بتوان از طریق خطوط تلفنی، کامپیوترها را به هم مرتبط نمود. به طوری که چندین کاربر بتوانند از یک خط ارتباطی مشترک استفاده کنند. در اصل شبکهای بسازند که در آن دادهها به صورت اتوماتیک بین مبدا و مقصد حتی در صورت از بین رفتن بخشی از مسیرها جابهجا و منتقل شوند. در اصل هدف “ARPA” ایجاد یک شبکه اینترنتی نبود و فقط یک اقدام احتیاطی در مقابل حمله احتمالی موشکهای اتمی دوربرد بود. هر چند اکثر دانش امروزی ما درباره شبکه بهطور مستقیم از طرح آرپانت “ARPPA NET” گرفته شدهاست. شبکهای که همچون یک تار عنکبوت باشد و هر کامپیوتر ان از مسیرهای مختلف بتواند با همتایان خود ارتباط دااشته باشد واگر اگر یک یا چند کامپیوتر روی شبکه یا پیوند بین انها از کار بیافتاد بقیه باز هم بتوانستند از مسیرهای تخریب نشده با هم ارتباط بر قرار کنند.
موضوع اصلي اقدام پژوهي من چگونه توانستم دانش آموزان پایه نهم را به استفاده از اینترنت ترغیب کنم. هدف من از انجام اين پژوهش ترغیب دانش آموزان به استفاده از اینترنت است.
1- اینترنت رسانه ای تعاملی است . هر کس در هر جای دنیا که به آن دسترسی داشته باشد می تواند در عین اینکه از مطالب موجود استفاده می کند مطالب خود را هم منتشر کند.
۲-حجم عظیمی از کتاب ها و مقالات در سطح اینترنت منتشر شده اند
۳- باعث بوجود آمدن حرفه های جدید شده است
۴- باعث راحتی خیلی از کارها شده مثل عملیات بانکی -خرید و فروش و..
۵- جذاب و سرگرم کننده است
۶- انتقال اطلاعات با سرعت زیادی انجام می گیرد .لازم نیست برای خرید یک نرم افزار و گرفتن یک مقاله به جای دوری سفر کنید لازم نیست از پست کمک بگیرید همه ی اینها در شریان ارتباطی هستند کافی است دانلودشان کنید
اینجانب سمانه سیاه منصوری مدرک کارشناسی با مدت15سال سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم.در حال حاضردبیر مدرسه فلسطین2 که در ورامین قرار دارد هستم.این مدرسه تثبیتی من در سال 94-95 بود. خدمت من در این مدرسه در یک نوبت است .موضوع مورد بررسی (چگونه توانستم دانش آموزان پایه نهم مدرسه فسلطین 2 را به استفاده از اینترنت ترغیب نماییم
)است.
من این موضوع را مورد بررسی قرار دادم.محیط مدرسه محل خدمتم محیط آرام و برای مدیریت سمت فعلی مشکلی ندارم.در ابتدای این اقدام پژوهی علاقه ای به دنبال کردن موضوع نداشتم ولی با توجه به استقبال برخی از دانش آموزان کم کم به این موضوع علاقمند شدم.در ابتدا که تصمیم بر این گرفتم که روی این موضوع تمرکز کنم به این فکر میکردم که شرایط النازبه گونه ای هست که نمیشه آن را تغییر داد اما به توجه به بررسی های لازم امیدوار شده بودم که راهي موثر براي ايجاد انگيزه هاي لازم در بكار گيري روش هاي جديد برای ترغیب دانش آموزم به استفاده از اینترنت وجود دارد.
شواهد یک
برای اینکه بتوانم درباره پرسشی که مطرح کرده بودم اطلاعات دقیق تری بدست آورم تصمیم گرفتم این موضوع را با همکاران صاحب نظر در این زمینه، در میان بگذارم.
زمینه کار را فراهم کرده و در یک فرصت مناسب موضوع را با همکاران در میان گذاشتم
همکاران عقاید و نظرات مختلفی داشتند. همچنین با دانش اموزان نیز گفت و گو کردم ونکات عمده ی حرف های همکاران ودانش اموزان را یادداشت کردم . به جرات می توان گفت، هیچ محدودیت سنی در استفاده از اینترنت وجود ندارد و همه اقشار موجود در جامعه با اهداف متفاوت از اینترنت استفاده می کنند. در ادامه به تاریخچه ای در رابطه با اینترنت و مزایا و معایب پیدایش آن می پردازیم.
در ابتدا قصد بر این بود که شبکهای بسازند که در آن دادهها به صورت اتوماتیک بین مبدا و مقصد حتی در صورت از بین رفتن بخشی از مسیرها جابهجا و منتقل شوند. هدف ایجاد یک شبکه اینترنتی نبود! فقط یک اقدام احتیاطی در مقابل حمله احتمالی موشکهای اتمی دوربرد بود. به این ترتیب زمینه ایجاد اینترنت فراهم شد.
در سال ۱۹۶۶، شخصی به نام Baran که در موسسه ARPA فعالیت داشت، دو کامپیوتر را در شرق و غرب آمریکا به هم متصل کرد و انقلابی در نحوه صدور اطلاعات در دنیای ارتباطات رخ داد که نتیجه آن را امروز همه ما تجربه می کنیم.