منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشارکت دانش آموزانم را در فعالیت ه



قیمت: ۲۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 20     کد محصول :6759      حجم فایل:55,48 KB      نوع فایل :rar



اقدام پژوهی چگونه توانستم مشارکت دانش آموزانم را در فعالیت های گروه علوم تجربی تقویت کنم

چکیده

آنچه که برای بسياری از معلمان و دست‌ اندرکاران آموزش و پرورش و خانواده‌ها مطرح است، اين که در امر يادگيری و پيشرفت تحصيلی دانش‌آموزان،عملکرد گروهی و همکاری(مشارکتی) ميان آنها مهم‌تراست يا رقابت انفرادی؟
در گذشته اعتقاد بر اين بود که کلاس درس بايد از آرامش و سکوت مطلق برخوردار باشد و نيز دانش‌آموزان را به رقابتی سخت و تنگاتنگ با يکديگر وا می‌داشتند. اما امروزه بسياری از مدارس در صدد استفاده از برنامه‌هايی هستند که دانش‌آموزان را به بيان عقيد و همکاری و مشارکت در يادگيری دعوت می‌کنند، در دهه‌های اخير يادگيری مشارکتی و همکاری و تعاون در گروه، موضوع بحث انگيزی در آموزش شده است و معلمان در حال تجربه کردن روش‌های يادگيری مشارکتی و گروهی هستند تا سطح آموزش را در کلاس‌های خود از لحاظ کمی و کيفی ارتقا دهند.در اين اقدام پژوهی تلاش کردم  چگونگی تقویت فعالیت های گروهی دانش آموزان پايه اول متوسطه مدرسه فاطمه الزهرا به درس علوم تجربی بپردازيم.

 

 

مقدمه

موضوع اصلی من(چگونه توانستم مشارکت دانش آموزلنم را در فعالیت های گروه علوم تجربی تقویت کنم)میباشد.يادگيری به روش همکاری گروهی بسيار موثرتر و مفيدتر از يادگيری به روش انفرادی و رقابت‌آميز است. يادگيری به روش همکاری گروهی، باعث می‌شود دانش‌آموزان بيشتر با هم مباحثه و مراوده داشته باشند و به تجزيه و تحليل و ارزشيابی ديدگاه های يکديگر بپردازند. به عبارت ديگردانش‌آموزان با اين روش به سطوح بالاتر يادگيری دست می‌يابند در حالی که وقتی کلاس به روش غيرگروهی پيش می‌رود، دانش‌آموزان بيشتر به يادگيری در سطوح پايين‌تر مانند فراگيری دانش می‌پردازند و فرصتی برای دستيابی و تجزيه و تحليل مطالب به دست نمی‌آورند. همکاری سازنده با ديگران در پيشرفت و موفقيت انسان موثر است و اگر دانش‌آموزان مهارت سازگاری با افراد را بياموزند، با تکرار و رشد اين مهارت در زندگی شخصی و اجتماعی خودشان به سازگاری دست می‌يابند. دانش‌آموزان اين مهارت را در سايه فعاليت‌های گروهی و براثر بروز و ظهور اختلاف سليقه‌ها و با هدايت معلم خويش به دست می‌آورند. رقابت دارای آثار نامطلوب روانی و اجتماعی فراوانی است و عواقب منفی آن بيش از نتايج مثبت آن است. لذا هدف پژوهشکر در اين اقدام پژوهی اين است که به چگونگی مشارکت دانش آموزان را در فعالیت های گروه علوم تجربی مدرسه فاطمه الزهرا درس علوم تجربی بپردازيم.

فهرست
چکیده 5
مقدمه 6
بیان مسئله(توصیف وضع موجود) 7
گردآوری اطلاعات شواهد 1 9
راه حل های پيشنهادی 13
انتخاب راه حل ها 14
اعتبار بخشي به مطلب 15
اجرای راه حل ها 16
گردآوری اطلاعات شواهد 2 16
پیشنهادات 18
نتیجه گیری 19
منابع 20
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2