این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
نوشتن فرصتي براي انديشيدن ، تجسم نمودن و به خاطر آوردن است . ديدگاه مشترك درباره ي نوشتن بدين قرار مي باشد ، كه نوشتن برقراري ارتباط و انتقال اطلاعات و عقايد از طريق نظامي از نشانه هاي مكتوب است . در واقع نوشتن يك آفرينش و خلاقيت تام است كه در يك طرف آن خلق افكار و انديشه ها و در طرف ديگر نظم بخشي اين انديشه ها در قالب هاي زباني مورد نظر قرار دارد .
در اقدام پژوهی حاضر مشکلاتی که در نوشتن یک املای مطلوب بر سر راه یک دانش آموز به نام نیلوفر کلاس پنجم ابتدایی دبستان لاله های انقلاب منطقه پاکدشت وجود داشت شناسایی گردید سپس با توصیف وضعیتی که دانش آموز و معلم در آن قرار داشتند و گردآوری شواهد 1 مسئله شفاف سازی شده ، با روش هایی گوناگون که با توجه به مشکلات متعدد نگارشی ، جاافتادن کلمات ونوشتن کلمات تکراری نیلوفر به کار گرفته شده بود تا حدود زیادی موانع برطرف و افق های جدیدی برابر چشم نیلوفر برای نوشتن املاباز گردید و این از بازخورد رفتار دانش آموزان و بررسی املاهای او روشن گردید در نهایت یافته های زیر از این پروژه حاصل شد :
1- دادن فعالیت گروهی نوشتن املا به صورت کلمات سخت وآسان در پای تخته سیاه کلاس وتشویق دانش آموزباعث علاقمندی بیشتر می شود..
2-تاکید بیشتر به روخوانی صحیح درس فارسی وحتی روخوانی کردن دروس دیگر مانند علوم وهدیه آسمانی که باعث شد با کلمات بیشتر وشکل نوشتن او آشنا شود
3- دادن کتاب های داستان وکتاب شعر به زبان ساده برای این دانش آموز به صورت مستمر وتلاش برای خواندن آنها وبازگویی درکلاس که علاوه بر تلاش برای خواندن صحیحباعث افزایش اعتماد به نفس میشود .
4- دادن کارت ها ی تشویق واختصاص جوایزی برای میزان پیشرفت این دانش اموز در جمع وبا کمک اولیا
5-انجام فعاليت هاي عملي در جريان آموزش علاوه بر تقويت رابطه ي عاطفي بين معلم ودانش آموزان كلاس را از حالت خسته كنندگي خارج كرده ،آن را ، هم براي معلم و هم براي دانش آموزان لذت بخش تر مي نمايد.
« بنويسيد زيرا جز با نوشتن چيزي را به خاطر نخواهید سپرد » امام صاوق علیه السلام
زبان نقش مهمي در برقراري ارتباط در جامعه دارد. عدم تسلط دانش آموزان به زبان رسمي كشور چه در بيان و چه در نوشتن ، به خصوص در مناطق دوزبانه ، املانويسي دانش آموزان را با مشكلاتي مواجه كرده است .
« سخن گفتن به فارسي براي كساني كه اين زبان را از كودكي آموخته اند كار آساني است، اما نوشتن به فارسي به اين آساني نيست . قدرت نگارش صحيح ، نيازمند تمرين به منظور تبديل انديشه به كلمات درچارچوب ادبيات خاص هركشور است ».
اینجانب صدیقه تاجیک با مدرک تحصیلی لیسانس و 5 سال سابقه ی خدمت ، در پایه ی مقطع پنجم ابتدایی تدریس داشته ام امسال به عنوان آموزگارکلاس پنجم دبستان لاله های انقلاب مشغول تدریس بودم این کلاس در روستای پاکدشت می باشد.
موضوع مورد پژوهش اینجانب ماده ی درسی املا پایه ی پنجم ابتدایی می باشد .
این دانش آموز
اکثرادردحد احتیاج به تلاش بیشتر بود و هیچ گونه رغبت و تمایلی نسبت به نوشتن املا و کلاً زنگ املا
نداشت با مشاهده ی این وضعیت پی بردم که روش های سنتی املا نویسی و املا گویی به نوعی برای نیلوفر
خسته کننده ،کسالت آور و فاقد کارایی لازم جهت پیشبرد اهداف درسی و وضعیت تقویت نوشتن
است همه ي اين نكات مرا بر اين داشت تا باتوجه و ژرف نگري بيشتري بر این بیندیشم که « چگونه مي
توانم مهارت املا نویسی نیلوفر که كلاس پنجم ابتدایی است را افزايش دهم