این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
فایل ورد قابل ویرایش
مقدمه:
ظهور و نفوذ فناوريهاي اطلاعاتي و ارتباطي در سازمانها، همراه با ايجاد فرصتهاي شگرف براي بهبود و بازمهندسي فرايندهاي كسب و كاري (بخصوص فرايندهاي خارجي و مرتبط با شركاء تجاري) باعث ايجاد الگوهاي جديد كسب و كاري و نزديك شدن به ايده "بنگاه وصل" گرديده است. ايجاد شبكههاي مختلف انساني، اجتماعي، مالي، تكنولوژيك و صنعتي فاصلهها و نقاط تمايز بين سازمانها را كاهش داده و شبكه ارزش را جايگزين مفهوم زنجيره ارزش نموده است. از ديگر روي سيستمهاي مديريت ارتباط با مشتريان، مديريت زنجيره تامين و برنامهريزي منابع سازمان، متناسب با ويژگيهاي سازمانهاي سنتي طراحي و تدوين شده و ديگر پاسخگوي نيازهاي سازمانهاي چابك و بلادرنگ در عصر اطلاعات و جامعه شبكهاي نيست. از اين رو برنامهريزي منابع سازمان2 با ديدي بروننگر و با توجه به نيازهاي يك صنعت (به جاي يك سازمان خاص) در حال شكلگيري است. به همين منظور اين مقاله در پي آن است تا با پاسخگويي به سوالات ذيل، بحث برنامهريزي منابع سازمان2 را مورد كنكاش قرار دهد.
تحول عناصر اصلي رقابت
در حاليكه اينترنت در حال ايجاد تغيير و تحول در هر موجوديتي است، ماهيت و هستي يك بنگاه كه همانا محصولات، فرايندها و افراد آن ميباشند، دست نخورده باقي ماندهاند. با اين حال هر چه به سال 2007 نزديكتر ميشويم، نقش و جايگاه اين عناصر در كسب موفقيت در عرصه رقابت دچار تغيير شده و به فراخور حال خود، سيستمهاي سازمان را نيز كه با آنها در ارتباطند، دگرگون ميسازند. (1) در اينجا به تغييرات ايجاد شده در نفش هر يك از اين عناصر پرداخته ميشود: