این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
قرار دادن تجربیات در اختیار دیگران و همچنین استفاده از تجربیات دیگران باعث پیشرفت در روند یاددهی و یادگیری به دانش آموزان می شود .در این تحقیق برآنیم تا تجربیات خود را در زمینه تدریس برق در اختیار سایر همکاران قرار دهیم .امیدوارم مورد استفاده همکاران قرار گیرد .
امروزه نيروي برق در تمام زندگي بشر رسوخ نموده و با پيشرفت صنعت به طور چشمگيري در تاسيسات و تجهيزات مورد استفاده قرار ميگيرد. به دليل استفاده گسترده از نيروي برق در صنعت و کارگاههاي صنعتي، حوادث برقگرفتگي نيز بخش عمدهاي از حوادث ناشي از کار را تشکيل ميدهند. در مقاله حاضر اصول ايمني کار با تجهيزات الکتريکي، برق فشار قوي و برق فشار ضعيف به صورت اجمالي مورد توجه قرار گرفته است و جهت کاهش حوادث برقگرفتگي و کاهش خسارت به تجهيزات الکتريکي راهکارهايي ارائه گرديده است. ازجمله مسائل مهمي كه معمولا در مراكزصنعتي و بخصوص در كارگاههاي هنرستانها و كارگاههاي صنعتي خطرات برق دانش آموزان وكارگران راتهديد ميكند.و مورد بي توجهي قرار گرفته است وتلفات و خسارات جاني و مالي زيادي در پي داشته .كه تقويت اين امر مهم درهنرجويان و دانش آموزان وكارگران جزء وظايف لاينفك ما هنرآموزان ومهندسين برق ميباشد. درصنعت برق اگرايمني رعايت نشود.
خطر برق گرفتگي حتمي است.بنابراين قبل از دست زدن به سيم فا ز يا دستگاههاي برقي در موقع تعمير يا بازرسي بايستي حتما جريان برق در مدار قطع شود ويا آزمايش وجود يا عدم وجود جريان برق توسط فاز متريامولتي متر(اهم متر) انجام شود تا اينكه حادثه اي رخ ندهد. يكي از اين حوادث برق گرفتگي است كه در دنيا سومين مرك مير را به خود اختصاص داده كه افراد در تمام سنين در معرض خطر برق گرفتگي قرار دارند و به علت سيم كشي نادرست ويا وجود سيمهاي لخت و يا دستكاري وسائل برقي همه ساله افراد زيادي را در معرض خطر قرار مي دهد . درزمينه خطر برق گرفتگي حتما نيازي نيست كه تماس مستقيم بين بدن انسان و سيم برق وجود داشته باشد بلكه وجود رطوبت به ميزان زياد در محيط مي تواند به عنوان يك واسطه جريان برق را به بدن منتقل نمايد زيرا بدن هادي خوبي براي جريان برق مي باشد . گروه هدف: مديران محترم صنايع ،تعميركاران وسايل الكتريكي و تكنسين هاي برق
کارگاه – تجارب - راهکارها
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و اسلامی ومطابق مقررات و اداری و مالی تحت نظارت مسئول مربوط عهده دار انجام وظایف محوله زیر خواهد بود :
1. هدایت تقوای اسلامی وتقوای خدمت .
2. همکاری با رئیس هنرستان در رابطه با انجام وظایف محوله در اجرای دستورات بر طبق بخشنامه ها و آیین نامه ها .
3. رعایت اصول اسلامی و سعی در تزکیه بیشتر و الگو سازی خویش و اسوه شدن برای هنرجویان .
4. همکاری با معاون و مسئول امور آموزشی در رابطه با انجام وظایف شغلی .
5. داشتن رفتار خوب و برادرانه و اسلامی با هنرجویان .
6. اشتغال به تدریس هفتگی طبق برنامه براساس ضوابط مصوب وزارت آموزش و پرورش .
7. رعایت انضباط و مقررات اداری .
8. همکاری و تفاهم با سایر همکاران در زمینه های شغلی .
9. تهیه طرح تدریس برنامه ی آموزشی سال تحصیلی به منظور تخصیص مطالب برنامه به فواصل زمانی معین و ارائه ی یک نسخه آن در ابتدای سال تحصیلی به دفتر هنرستان .
10. تهیه برنامه ی زمان بندی برای دروس آموزشی عملی و تحویل آن به دفتر برای تکثیر و ارائه به هنرجویان .
11.رسیدگی به حضور و غیاب هنرجویان و ثبت تاخیر یا غیبت در دفتر مربوط .
12.برقراری حفظ نظم در کلاس درس و محیط آموزش عملی ( کارگاهها ،آزمایشگاهها ، اردوهها ، گردشها ی علمی و موسسات مورد بازدید ).
13.رسیدگی به تمرینات دروس فنی هنرجویان و کوشش در رفع مشکل آنان .
14.رسیدگی به کار عملی هنرجویان ( مهارتهای مختلف فنی )در حین کار و کوشش در رفع مشکلات آنان .
15. گروه بندی هنرجویان از نظر استعدادهای مختلف نظری و عملی برای پیشبرد وضع تحصیلی آنان در رابطه با دروس تئوری فنی و دروس عملی.
16. اماده کردن وسایل مورد نیاز برای آموزش عملی طبق برنامه ریزی قبلی قبل از شروع کار و تدریس و تشریح آن در کلاس درس یا در هر یک از قسمت ها یا بخش های آموزش عملی با همکاری مسولان ذیربط .
17. یادداشت فعالیت های انجام شده در دفتر مخصوص کارههای عملی هنر جویان در مورد تدریس نظری در دفتر کلاس .
18. تدریس آموزش عملی متناسب با آموزش اصول نظری مواد دروس فنی .
19.یادداشت نمره پرسش هنرجویان در دفتر کلاس و نمره ارزشیابی کار عملی در نمون برگ مخصوص کارههای عملی به طور مستمر .
20. شناسایی استعدادهای عملی هنر جویان .
21. پوشش مداوم در جهت تقویت هنر جویان در امور آموزشی .
22. تصحیح اوراق امتحانی و تسلیم ریز نمرات به مسئول مربوط ظرف مهلت مقرر .
23. مطلع ساختن اولیای هنرجویان از وضع تحصیلی و اخلاق فرزندانشان در طول سال تحصیلی از طریق مسولان ذیربط .
24. سنجش معلومات و یادگیری هنر جویان به طور مستمر .
25.شرکت در جلسات و شوراهای هنر آموزان ، شورای آموزشی و همکاری با سایر مسولین مربوط در زمینه ها ی مختلف آموزشی و پرورشی و شرکت در جلسات مشورتی .
26. پاسخگویی به سوالات اولیای هنر جویان .
27. انجام سایر امور ارجاعی در صورت لزوم .