منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون ترك تحصيل و افت تحصیلی دانش آموزان



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 54     کد محصول :7154      حجم فایل:147,96 KB      نوع فایل :rar



تجربیات مدون ادبیات فارسی در سند تحول بنیادین و روش تدریس ادبیات فارسی

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه :

افت تحصیلی کاهش نسبی فعالیت درسی و مطالعه یک دانش آموز در یک دوره نسبی  در مقایسه با دوره نسبی قبل از آن می باشد.مثلاً کسی که طی سه ماه نمرات در حد 15 داشته اما در دو هفته اخیر در تمامی یا تعدادی از دروس نمرات حدود 12 کسب کرده، می گوییم در حال حاضر نسبت به سه ماه پیش افت تحصیلی دارد. منظور از آوردن کلمه نسبی این است که افت تحصیلی تنها شامل دانش آموزان ضعیف نبوده حتی کسی که چند ماه پیش نمرات حدود 18 داشته اگر در حال حاضر نمرات حدود 16 کسب می کند ، دو نمره نسبت به دوره قبل افت دارد.  تحقيقات نشان داده است كه بنيه‌ي علمي اوليه و دل مشغولي اوليه به تحصيل در دوره دبستان و راهنمايي، به پيش‌بيني ترك تحصيل در دبيرستان كمك مي‌كنند.

 

عوامل مؤثر در ترك تحصيل

جنبه فردي:

بخش عمده‌اي از تحقيقات تجربي مويد اين نكته‌اند كه يكي از مهم ترين عناصرجابه جايي دانش آموز است: چه جابه جايي محل اقامت (تغيير محل سكونت ) و چه جابه جايي تحصيلي (تغيير مدرسه)، خطر ترك تحصيل را افزايش مي‌دهد. ( آستن و مك لاناهان ۱۹۹۴) تحقيقات نشان مي‌دهد اكثر دانش‌آموزاني كه از دبيرستان جدا شده‌اند، حداقل يك بار قبل از انصراف، جابه جا شده بودند. در حالي كه اكثر آن‌هايي كه فارغ التحصيل شده بودند، اين كار را نكرده‌اند (رامبرگر ۱۹۹۸.) عامل ديگر، پيشرفت تحصيلي است. تحقيقات زيادي نشان داده اند كه بنيه علمي‌ضعيف، محركي قوي براي ترك تحصيل بوده است( لارسن ۱۹۹۸.) هم چنين مشخص شده است كه حتي بعد از كنترل ( به دليل مشكلات تحصيلي و سوابق دانش آموزان ) و بهبود بنيه دانش آموزان، باز هم نتوانسته‌اند از ترك تحصيل آنان جلوگيري كنند.

تحقيقات نشان داده است كه بنيه` علمي‌اوليه و دل مشغولي اوليه به تحصيل در دوره دبستان و راهنمايي، به پيش بيني ترك تحصيل در دبيرستان كمك مي‌كنند. رودريك (۱۹۹۳) در تحقيقي نشان داد كه تفاوت در نمرات علمي‌ از ابتداي سال چهارم شروع مي‌شودو قبل از ترك مدرسه، وضعيت نامطلوب نمرات دانش آموزان مشخص مي‌گردد. يكي ديگر از عواملي كه توجه زيادي را به خود جلب كرده است مردودي است. برخي تحقيقات اخير نشان داده است كه مردودي، تاثيرات زيادي بر كيفيت تحصيلي مي‌گذارد. (الكساندر۱۹۹۴)، تمام مطالعات تجربي انجام شده مويد اين است كه مردودي حتي در سطوح پايين تر تحصيلي به طرز محسوسي بر تمايل به ترك تحصيل تاثير گذار است. ( گلداسميت و وانگ ۱۹۹۹)

جنبه اجتماعي:

الف) عوامل خانوادگي:

بيشتر تحقيقات معطوف به ويژگي‌هاي ساختاري خانواده‌ها از قبيل وضعيت اقتصادي - اجتماعي است. وضعيت اقتصادي - اجتماعي كه با سطح سواد و درآمد والدين سنجيده مي‌شود، عامل مهمي‌در پيش بيني موفقيت تحصيلي و رفتار ترك تحصيل است. اين تحقيقات نشان داد دانش آموزاني كه تنها يك سرپرست دارند يا تحت تكفل پدر يا مادر ناتني‌اند، بيشتر از دانشآموزاني كه داراي دو سرپرست (پدر و مادر واقعي‌اند) ترك تحصيل مي‌كنند. تا كنون تحقيقات كمي‌در جهت شناخت مسائلي كه در آن ساختار خانواده باعث ترك تحصيل مي‌شود، انجام شده است. طبق نظريه سرمايه گذاري، والدين بر اساس اهداف و محدوديت‌شان درباره مقدار زمان و منابعي كه براي فرزندشان صرف مي‌كنند، تصميم مي‌گيرند و اين مسأله مي‌تواند بر تمايل بچه‌ها به تحصيل و كسب مهارت‌هاي علمي‌آن‌ها تاثير بگذارد.(هاو من، ولف، ۱۹۹۴) سرمايه انساني )سطح سواد والدين ) وسرمايه مالي ( در آمد والدين) نمي‌توانند عوامل كافي براي پيدا كردن ارتباط بين زمينه` خانوادگي و موفقيت تحصيلي باشند.

توانايي اجتماعي كه منظور از آن رابطه‌اي است كه والدين با فرزندانشان، خانواده‌هاي ديگر و مدرسه دارند، مستقل از تاثير سرمايه انساني - مالي مي‌تواند بر موفقيت تحصيلي تاثير بگذارد (كلمن ۱۹۸۸.) دانش آموزاني كه والدينشان فعاليت‌هاي آن‌ها را تنظيم مي‌كنند، از آنان حمايت معنوي مي‌كنند، آنها را به تصميم‌گيري‌هاي مستقل تشويق مي‌كنند و در مسائلشان خود را درگير مي‌نمايند، احتمال ترك تحصيل‌شان كمتر است. ( آستن و مك لاناهان ۱۹۹۱۱)

 

ب) عوامل مدرسه‌اي:

در اين زمينه چهار ويژگي مدرسه دخيل اند: تركيب دانش آموز، امكانات مدرسه، مشخصه‌هاي ساختاري مدرسه و فرآيندها و شيوه‌هاي مدرسه(

▪ امكانات مدرسه: يكي از تحقيقات نشان داد هر چه دانش آموزان معلم‌ها را بهتر درك كنند، نرخ ترك تحصيل پايين مي‌آيد.

▪ ساختار مدرسه: تحقيقات مويد آن هستند كه اندازه مدرسه و عمومي‌يا خصوصي بودن آن، بر ترك تحصيل تاثير مي‌گذاردد.

▪ شيوه‌ها و خط مشي‌هاي مدرسه: تحقيقات نشان مي‌دهند كه مدرسه برد به روش بر انصراف دانش آموزان از تحصيل تاثير مي‌گذارد. يك راه به طور غير مستقيم و از طريق خط مشي‌هاي عمومي‌و اموري است كه براي بهبود بهره‌وري كل مدرسه طراحي شده است. اين خط مشي‌ها و امور كاري و ساير مشخصه‌هاي مدرسه مي‌توانند منجر به انصراف داوطلبانه دانش آموزان شود.

راه ديگر، خط مشي‌هاي صريح و تصميم‌گيري‌هاي آگاهانه است. اين قوانين مي‌توانند در ارتباط با مواردي مثل كسب نمرات پايين، غيبت زياد، بي انضباطي و.... باشند كه منجر به اخراج، بلاتكليفي و تعويض اجباري مدرسه مي‌شوند.

▪ گروه همسالان: نبود امكانات، فقر مالي، شرايط سكونت و فراهم كردن كار و اشتغال بعد از اتمام تحصيلات و... پيشرفت بچه‌ها و بزرگسالان را تحت تاثير قرار مي‌دهند و احتمال اين كه اين گونه افراد ترك تحصيل كنند، بيشتر است.

 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
 
مقدمه 1
عوامل مؤثر در ترك تحصيل 2
جنبه فردي 2
جنبه اجتماعي 3
دلايل ترک تحصيل دانش آموزان و راهکارهاي جلوگيري از آن 5
نگرش والدين 10
از هر چهار دانش‌آموز، یکی ترک تحصیل می‌کند 11
اظهار نظر مسئولان و کارشناسان درباره ترک تحصیل دانش‌آموزان 14
نتيجه‌گيري ( ترک تحصیل) 21
افت تحصیلی و روشهای ایجاد انگیزه درسی در دانش آموزان 21
منظور از افت تحصیلی چیست 22
عوامل موثر بر افت تحصیلی 22
عوامل مربوط به خود دانش آموز 22
عوامل مربوط به خانواده 23
عوامل مربوط به مدرسه 23
عوامل مربوط به اجتماع 24
مهارت های صحیح مطالعه 24
مشکلات خانوادگي 26
اظهارات نامناسب در حضور دانش آموزان 27
اعتماد به نفس دانش آموز خود را تقويت کنيد 27
دوستان ناباب 29
غذا و بيماري 29
کشش به سوي غير همجنس 29
تكليف خانه 30
محتواي كتب درسي 31
نقش انگیزش درپیشرفت تحصیلی دانش آموزان ویادگیری آنها 32
پیشنهادهایی برای برانگیختن وحفظ توجه وعلاقه به یادگیری دردانش آموزان 33
تقویت کننده های مثبت به چهاردسته تقسیم می شوند 35
توصیه به والدین و معلمین 36
چگونه دانش آموزم را به درس علاقه مند کنم 37
بررسی علل افت تحصیلی در مدارس 42
عمد ه ترین د لایل افت تحصیلی 43
راه های کاهش افت تحصیلی 43
خسارت های ناشی از افت تحصیلی 45
علل افت تحصیلی و راهکارهای آن 46
نتیجه گیری (افت تحصیلی) 49
منابع


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2