منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیاتی پیرامون ویژگی ها و شرایط ایده آل مدرسه ، معلمان و د



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 53     کد محصول :7176      حجم فایل:72,67 KB      نوع فایل :rar



تجربیات مدون ادبیات فارسی در سند تحول بنیادین و روش تدریس ادبیات فارسی

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

 

مقدمه

همه می دانیم ، هرگاه افرادی بخواهند در کار خود همچون عنصری حرفه ای مطرح شوند ، باید شرایط و ملزومات آن را هم داشته باشند . اصولاً حرفه ای شدن در هر کاری قواعد خاص خود را دارد .حرفه ی معلمی نیز از این قاعده مستثنی نیست . اغلب به غلط تصور می کنیم که معلمان با تجربه و برخوردار از دانش و اطلاعات سطح بالا معلمان حرفه ای نیز هستند. هر چند موارد ذکر شده برای هر معلم حرفه ای شرط لازم است ، اما کافی نیست . چه بسا معلمانی را سراغ داریم که دررشته ای که تدریس می کنند سوابقی بس طولانی دارند ، اما نتوانسته اند همچون معلمی حرفه ای عمل کنند ؛ به عبارتی در جلب توجه علاقه ی دانش آموزان چه به لحاظ روش تدریس و چه به لحاظ مدیریت کلاس موفق نبوده اند و همچنین با معلمانی مواجه بوده ایم که از لحاظ روش تدریس و مدیریت در وضعیت مطلوبی قرار داشته اند ، اما به هیچ وجه نتوانستند کلاس جذابی را برای فرا گیرندگان فراهم آورند . سوالی که در اینجا مطرح می شود ، این است که چه عواملی سبب شده تا اینگونه افراد نتوانند همچون معلمی حرفه ای عمل کنند . و اصولا به غیر از دانش و سابقه تدریس ، آیا متغییر های دیگری نیز در حرفه ای شدن یک معلم دخالت دارد ؟ این مقاله بر آن است تا روش هایی را به معلمان معرفی کنند تا در امر تدریس به منزله ی فردی حرفه ای عمل کنند .

ویژگی های مدرسه خوب (از لحاظ مدیریتی و نرم افزاری)

1- مدیر مدرسه خوب دارای برنامه آموزشی و تقو یم اجرایی سالانه فعالیت ها و ... می باشد.

 2- عوامل آموزشی مدرسه خوب با دانش آموزان دوست و رفیق هستنــــد به نحوی که دانــش آمـــوز زیبا ترین احساس را دراین محیط دارد.

 3- دانش آموزان در کارهای گروهی و فعالیت های آموزشی ـ تربیتی مثل شورای دانش آموزی ،اقامه نماز، انجمن علمی و ... باعلاقه شرکت دارند.

 4- معلمین و همه افرادی که با دانش آموز سر و کار دارند از سواد کافی برخوردارند و با مسایل تعلیم و تربیت و روانشناسی آشنایی دارند.

 5- کارهای مدرسه خوب تقسیم شده و هریک از افراد نسبت به نقشی که در آن دارند هم توانایی لازم و هم آشنایی کامل دارند.

 6- مدیر و دبیرا ن مدرسه خوب با فرایند یاد دهی - یادگیری و روانشناسی تربیتی آشنایی دارند.

 7- دانش آموزان در امور مختلف مشارکت دارند و نسبت به آن چه در آموزشگاه می گذرد احساس مسئولیت می نمایند.

 8- تعامل مناسبی بین عوامل آموزشگاه و دانش آموزان و اولیاء برقرار است.

 9- شورای دبیرا ن فعال بوده و در این شورا مسائل گذشته و روز و برنامه های آینده به بحث و بررسی گذاشته می شو د.

 10- مدرسه خوب با اداره آموزش و پرورش و سایر سازمان ها ارتباط موثر و مطلوبی دارد.

 11- در مدرسه خوب فعالیت ها و اقدامات هدفمند است و درتما م فعالیت ها نظم و انضباط حا کم است.

 12- نظام مشاوره ای مدرسه خوب، کارا و اثربخش است.

 13 - مدرسه خوب دانش آموز را با مهارت های زندگی آشنا کرده به نحوی که پس از اتمام هر دوره تحصیلی به راحتی می تواند، وارد جامعه شود.

 14 - در مدرسه خوب، میراث فرهنگی، وطن دوستی، احترام به نیاکان و تاریخ و پرچم و ... گرامی داشته می شو د.

 15- مجموعه امور مدرسه خوب با سازماندهی مناسب مدیر هماهنگ است.

 و ...

 ویژگی های مدرسه خوب (از لحا ظ کالبدی و سخت افزاری)

  1- فضای آموزشی مدرسه خوب ( کلاس درس ) متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان محرک و جذاب باشد.

 2- مدرسه خوب دارای محیطی زیبا و با طراوت و نشاط آور است.

 3 – درمدرسه خوب ابعاد کلاس ها و صندلی ها استاندارد متناسب با سن دانش آموزان می باشد.

 4- فضای فرهنگی، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمی و تحقیقی دانش آموزان مهیا می باشد.

 5- مدرسه خوب به شکوفایی استعداد و توانایی جسمی دانش آموزان اهتمام دارد و در جهت تامین فضا و امکانات ورزشی کوشا می باشد.

 6- در مدرسه خوب فضای نمازخانه رغبت انگیز، سالن ها وسیع و تمیز، سرویس های بهداشتی تمیز و استاندارد می باشد.

 7– در مدرسه خوب مکان نشستن راحت بوده سیستم های گرمایی و برودتی مناسب و کلاس ها به دور از سر و صد ا و دارای نورکافی می باشند.

 8- در و دیوار و حیاط و رنگ مدرسه خوب، دارای پیام آموزشی و تربیتی هستند.

 9- در مدرسه خوب با تامین سرویس ایاب و ذهاب به سلامت جسمی دانش آموزان توجه کافی می شود.

 11- مدرسه خوب به بهداشت روحی دانش آموزان توجه کافی دارد و با ایجاد کتابخانه، آزمایشگاه، اتاق خلاقیت و سالن سمعی و بصری در جهت تامین آن می کوشد.

 12 - مدرسه خوب دارای امکانات آموزشی و آزمایشگاهی از قبیل رسانه های دیداری و شنیداری، تجهیزات آزمایشگاهی و ... می باشد.

 13- محیط آموزشی گویای معماری ایرانی و اسلامی و دارای پیام فرهنگی هنری است.

 و ...

 راه کارها و پیشنهادات:

الف : ستادی

   1- طراحی و راه اندازی وبلاگ با عنوان مدرسه خوب.

 2- نصب تابلوی LCD که پیام های مدرسه خوب، معلم خوب و والدین خوب را ارائه کند.

 3- درج شعارهای مرتبط با موضوع مدرسه خوب روی بخشنامه ها.

 4- تشکیل جلسه خاص با روسای آموزش و پرورش مناطق تابعه با موضوع مدرسه خوب.

 

 

ب : منطقه ای (اجرایی)

   1- همایش مدیران با دعوت از اعضای کمیسیون مدرسه خوب.

 2- انتخاب یک یا چند ویژگی به عنوان میثاق منطقه ای.

 3- تشکیل تیم مشاوره ای در اداره شهرستان / منطقه برای نیل به مدرسه خوب.

 ج : مدرسه ای

   1- همایش اولیاء و مدرسه.

 2- انتخاب یک ویژگی به عنوان میثاق مدرسه ای.

 3- برگزاری همایش دانش آموزی با عنوان مدرسه خوب و دانش آموزان.

نگرانی از مدرسه

 در مدرسه كودكان در وضعیتی احساسی قرار می گیرند كه باید حمایت شوند. زیرا آنها برای آنچه كه به دست خواهند آورد در محیط مدرسه حاضر می شوند، نه برای رسیدن به آنچه كه دلشان می خواهد، و همه اینها سبب بروز نگرانی و اضطراب خواهند شد.

 نگرانی و اضطراب

 وجود نگرانی و استرس به تنهایی بد نیست. پروفسور برایانت روانشناس كودك اظهار می دارد كه ما بدون استرس واقعاً زنده نیستیم . در واقع از طریق درگیری ها و مشغولیت هاست كه چیزهای تازه ای می آموزیم و مغز ما فعال می ماند. به همین دلیل ، در همه فرضیه های یادگیری ، استرس وجود دارد.

 ولی زمانی كه استرس تداخل معنی داری با روند تكاملی فرد ایجاد كند، مشكل آفرین است. گاهی اوقات ، كودكانی كه با استرس بیش از حد رو به رو می شوند ، از تحرك و فعالیت باز می مانند.

 در این جا مرز بسیار باریكی برای عبور والدین وجود دارد. از یك سو ، كودك به راهنمایی ها و محدودیت هایی متناسب با سن خود نیاز دارد و از سوی دیگر بیشتر والدین از این كه روند یادگیری با سرعت مناسب و در جهت مطلوب ادامه یابد، جلوگیری می كنند و با اعمال زور و فشار بر كودكان آنها را وادار به درس خواندن می كنند، در حالی كه آنچه اهمیت دارد ، ایجاد انگیزه و اشتیاق درونی كودك برای درس خواندن است. زمانی كه كودك حرف « الف » را به زبان می آورد به جای این كه به او بدهید ، به او بگویید كه چقدر به او افتخار می كنید . اگر كودكان فقط به دلیل پاداش های پدر و مادر درس بخوانند و كار كنند ، آموزش آنها كار ارزشمندی نخواهد بود. از سوی دیگر پیروی از این روش سبب می شود تا آنها مردم را به خاطر منافع مادی ، دوست بدارند. چنین كودكانی در سنین بزرگسالی از جمله افرادی هستند كه همیشه از شغلشان شكایت می كنند و وبال كردن سایرین خواهند بود ...

 موضوع با اهمیت دیگر این است كه والدین استانداردهای بالایی را از كودكان خود نخواهند. ما والدین و حتی اولیاء مدرسه باید به خود خاطر نشان كنیم كه به خاطر ممتاز بودن و برتری كار نمی كنیم. اگر كودكی توان تحمل استرس را ندارد، لازم است كه خانواده ی او از كمك متخصصین كودك ( روانشناس و پزشك متخصص كودكان ) كمك بگیرند. ولی بهترین راه حل ، پیشگیری از بروز استرس و نگرانی در كودكان است.

 چگونه از بروز استرس و نگرانی ناشی از شروع درس و بازگشایی مدارس جلوگیری كنیم؟

 -وقت بیشتری را با كودك خود سپری كنید.

 -محیط خانه را برای كودك ثابت و منظم كنید.

 -قوانینی را برای منزل وضع كنید و با یكدیگر قرار بگذارید كه آنها را اجرا كنید.

 -عواقب و پیامدهای ناشی از نقض قوانین را بیان كنید.

 -سعی كنید كه با كودكان خود ارتباط نزدیكی برقرار كنید ، فقط به سخن گفتن با آنها ، اكتفا نكنید . اگركودك رفتار ناپسندی دارد ( كه معمولاً این طوراست) به جای سرزنشهای پی در پی ، علت رفتار او را بفهمید و او را درك كنید .

 -به سخنان فرزند خود خوب گوش كنید . از نیازهای او باخبر شده ، او را بفهمید. در نظر داشته باشید كه مدرسه رفتن یك روند دراز مدت است. یك موفقیت یا حتی شكست ناگهانی نمی تواند زندگی كودك را رقم بزند.

 -عشق و محبت دائمی خود را ابراز كرده ، همیشه آنها را مورد حمایت خود قرار دهید و در كنار آنها حضور داشته باشید .

 قوانین ، كمك زیادی به كاهش استرس می كنند . لازم است كه برای هر گروه سنی قوانینی را وضع كنیم. قوانینی برای زمان خوابیدن ، وقت بیدار شدن ، به حمام رفتن و ... به این ترتیب كودكان می آموزند كه به تدریج منظم و مرتب بار بیایند. ( پرورش یابند). زمانی كه یك برنامه هفتگی را طراحی می كنید ، از همه ی اعضای خانواده نظر بخواهید . وظایف هر یك را بیان كنید و به فواید پیروی از قوانین اشاره نمائید.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
ویژگی های مدرسه خوب (از لحاظ مدیریتی و نرم افزاری)    ۵
ویژگی های مدرسه خوب (از لحا ظ کالبدی و سخت افزاری)    ۶
راه کارها و پیشنهادات:    ۷
الف : ستادی    ۷
ب : منطقه ای (اجرایی)    ۸
ج : مدرسه ای    ۸
نگرانی از مدرسه    ۸
فشار روانی در گروههای مختلف سنی    ۱۱
در گروه کودکان دبستانی    ۱۱
در گروه بچه های مقطع راهنمایی تحصیلی :    ۱۲
در گروه دبیرستانی ها    ۱۴
راه حل کلی    ۱۴
چگونه معلمی حرفه ای باشیم    ۱۵
معلم حرفه ای کیست ؟    ۱۵
چگونه کلاس جذابی برای دانش آموزان خود فراهم کنیم ؟    ۱۷
چرا باید برای دانش آموزان ایجاد انگیزه کرد ؟    ۱۸
فنون ایجاد انگیزه در یادگیرندگان    ۱۹
از مدرسه رفتن متنفرم!!    ۲۰
برای درمان چه باید کرد؟    ۲۶
بی نظمی دانش آموزان در کلاس درس‏    ۲۸
‏ علل و عوامل بی نظمی دانش‌آموزان    ۲۹
هماهنگی میان خانه و مدرسه    ۳۱
دانش‌آموز نیازمند اعتماد به نفس قوی است    ۳۲
۸ راهکار برای تقویت اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان    ۳۴
آموزش مهارت‌های اجتماعی در کنج فراموشی    ۴۰
مفهوم مهارت اجتماعی    ۴۱
آموزش مهارت‌های اجتماعی چهار هدف اولیه دارد:    ۴۲
علل نقص در مهارت‌های اجتماعی    ۴۳
رویکرد جدید در تدریس مهارت‌های اجتماعی    ۴۳
بازگشایی مدارس و مشکلات خواب کودکان    ۴۷
دیر خوابیدن بچه‌ها    ۴۸
دلایلی که کودکان زود به رختخواب نمی‌روند و مقاومت می‌کنند    ۴۸
برای به خواب رفتن به موقع کودکان اقدامات زیر را انجام دهید    ۴۹
کودکان کم‌خواب    ۵۱
نتیجه‌گیری    ۵۳
منابع     ۵۵

منابع :

*مدرسه ترس / پدیدآورنده: آر.ال. استاین، رویا خادم الرضا (مترجم)، مسعود ملک یاری (ویراستار) / ناشر: ویدا – ۲۳ بهمن، ۱۳۹۰

 *در مدرسه / پدیدآورنده: اعظم تبرایی، علی خوش جام (تصویرگر)، یاسمن اکبری (تصویرگر)

ناشر: نوای مدرسه – ۱۹ اردیبهشت، ۱۳۹۰

*خاطرات مدرسه / پدیدآورنده: سیدمحمدجواد مهری / ناشر: بنیاد معارف اسلامی – ۰۲ مرداد،

 *معلم / پدیدآورنده: سامی یوسف، وجیهه قرشی یزدی (مترجم) / ناشر: زلال اندیشه – ۱۰ آذر، ۱۳۸۶

 * معلم / پدیدآورنده: فاطمه غلامی / ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی کتاب قلک – ۱۶ اسفند، ۱۳۸۵

*ندای معلم / پدیدآورنده: محمد شهبازی (شاعر) / ناشر: اندیشه استاد – ۰۹ اردیبهشت، ۱۳۹۱

*معلم + دانش آموز / پدیدآورنده: محمدحسین نوحه خوان / ناشر: مدین – ۱۱ دی، ۱۳۸۴

 
 

 



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2