منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> مدیریت کلیه رشته ها

دانلود جزوه اصول و مبانی سرپرستی و مدیریت سازمانها



قیمت: ۳۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 45     کد محصول :2457      حجم فایل:58,03 KB      نوع فایل :rar



 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

 

تعريف سازمان:

   گروهي متشکل از دو يا چند تن که در محيطي با ساختار منظم و از پيش تعيين شده براي نيل به ‌‍‏‍اهداف گروهي با يکديگر همکاري مي‌کنند.

انواع سازمان‎‎‎ها:

1.        سازمانهاي انتفاعي و غير انتفاعي

2.       سازمان‎‎هاي توليدي و خدماتي

3.      سازمان‎‎هاي دولتي و خصوصي

•         سازمان‌هاي انتفاعي: سازمان‌هايي هستند که با هدف کسب سود تشکيل مي‌شوند.

•         سازمان‌هاي غير انتفاعي: اين سازمان‌ها، با اهداف اجتماعي، فرهنگي، مذهبي و سياسي تشکيل مي‌شوند مانند اتحاديههاي کارگري و انجمنهاي مذهبي.

•         سازمان‌هاي توليدي: اين سازمان‌ها از مواد خام يا مواد اوليه براي توليد کالا استفاده مي‌کنند.مانند کارخانههاي توليد کفش و تلويزيون.

•         سازمان‌هاي خدماتي:  اين نوع از سازمان‌ها خدمات ارائه مي‌کنند مانند خدمات مشاوره عمومي و خدمات پزشکي.

•         سازمان‌هاي دولتي:    اين نوع سازمان‌ها تحت کنترل دولت هستند.

•         سازمان‌هاي خصوصي: اين نوع سازمان‌ها بجاي کنترل دولت توسط افراد يا بخش دولتي کنترل مي‌شوند.

دانلود جزوه اصول و مبانی سرپرستی و مدیریت سازمانها

•         تعريف مديريت:

    فرآيند برنامه‌ريزي، سازماندهي، هدايت و نظارت بر کار اعضاي سازمان و کاربرد کليه منابع قابل دسترسي براي رسيدن به هدف‌هاي تعيين شده سازمان.

•         انواع محيط سازماني:

2)محيط خارجي:

                                                مواد اوليه

                                                پول

                                                انرژي

                                                اطلاعات

                                                نيروي انساني

1)محيط داخلي:

                                                عواطف

                                                ارزشها

                                                اعتقادات

                                                منافع کارکنان

                                                منافع سهامداران

 

•         انواع مديران:

2) ازنظر فعاليت‌هاي سازماني:

                         مديران وظيفه اي

                         مديران عمومي                     

1) از نظر سطح سازماني:

                مديران عملياتي

                                مديران مياني

                                مديران عالي

 

تعاريف مديران عملياتي، مياني و عالي

•         مديران عملياتي(خط اول): مديران در اين سطح مستقيما مسئول توليد کالا و خدمات هستند مانند سرپرستان.

•         مديران مياني:   اين مديران به طور مستقيم به مديران رده بالا گزارش مي‌دهند و پل ارتباطي ميان مديران عالي و عملياتي هستند.

•         مديران عالي: گروه کوچکي از مديران را تشکيل مي‌دهند. واين مديران اهداف، خطمشيها و راهبردهاي سازمان را تشکيل مي‌دهند.

تعاريف مديران وظيفه‌اي و مديران عمومي:

•         مديران وظيفه‌اي(تخصصي) : کارکناني با مهارت‌هاي ويژه در زمينه خاص مانند حسابداري، امور پرسنلي و غيره.

•         مديران عمومي:مسئول کليه وظايف و فعاليت‌هايي هستند که در يک واحد يا يک سازمان انجام مي‌شود مانند توليد، بازاريابي و امورمالي.

     

مهارت‌هاي مورد نياز مديران:

                                                                                                1)مهارت‌هاي ادراکي

                                                                                                2)مهارت‌هاي انساني

                                                                                                3)مهارت‌هاي فني

•         مهارت‌هاي ادراکي:اين مهارت به مدير امکان مي‌دهد که سازمان را به صورت يک کل  در نظر بگيرد و روابط متقابل بخشهاي مختلف و چگونگي تاثير تغيير هر قسمت در کل سازمان را پيشبيني کند.

•         مهارت هاي انساني:اين مهارت به مدير امکان مي‌دهد تا با افراد، در کنار آنها و به طور موثر با آنها کار کند. مديران در همه سطوح به اين مهارت نيازدارند.

•         مهارت‌هاي فني:اين مهارت‌ها به معني توانايي به کار بردن ابزار، شيوهها و دانش مورد نياز براي اجراي يک زمينه تخصصي است.

 



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:32442
چکیده در این مقاله تعریف اهمیت و پیشینه روابط انسانی ، مهارتهای سه گانه مدیریت ، نقش مدیر در برقراری این ارتباط ، حفظ و اعتدال آن ، نکات مهم موانع روابط انسانی و ارائه راه کارهای آن به طور خلاصه مورد بررسی قرار گرفته است.  مقدمه: امروز محیط های کاری به سرعت قابل توجهی در حال تغییر و تحول اند و به همین علت یک مدیر اثر بخش علاوه بر نظم و انضباط ، باید از مهارت بسیار زیادی در درک نیازهای اولیه افراد و رفتار آنها در محیط کار برخوردار...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31870
خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (طارق...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31869
  خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (ملیسا...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31868
  فایل پاورپوینت درسنامه مربوط به مدیریت تکنولوِژی    منبع این فایل کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل میباشد.       خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2