منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> روانشناسی،علوم تربیتی، مشاوره -> مقاله فارسی

دانلود مقالات برنامه ریزی شهری



قیمت: ۴۶۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 57     کد محصول :1445      حجم فایل:725,67 KB      نوع فایل :rar



این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

در دنیای امروز علم جغرافیا برای تداوم توسعه، حفظ پویایی و اطلاع از سرزمین ها و مکان های مختلف خود را تنها در ابعاد ویژگی های جغرافیایی و مکانی محدود نمی سازد.زیرا در شرایطی که سرزمین ها و مکان ها پدیده های چون نفوذ نظام سرمایه داری، تجارت، تکنولوژی، تقابل گروه های اجتماعی، رشد سریع جمعیت و تحولات فرهنگی- هنری را در هم می آمیزد و در نهایت یک نظام سیستماتیک و پیچیده ای را فراروی جغرافیدانان قرار می دهد که شناخت و گشایش بافت در هم تنیده سرزمین ها و مکان ها را مشکل می سازد.
 
مجموعه عوامل فوق در یک جریان و زمان در حال تکامل از آغاز تشکیل جوامع انسانی و ایجاد شهرها با روند رو به تزاید،اشکال متنوعی از معیشت انسانی را موجب شده اند که امروز نظم پیچیده و بهم بافته آن را مشاهده می کنیم. در آینده نیز ابعاد متنوع آن را شاهد خواهیم بود. در این میان شهرها از اهمیت و پیچیدگی خاصی برخوردارند و درون نمای نگران کننده آن ها توجه جغرافیدانان و برنامه ریزان را به این پدیده بیش تر کرده و شهرنشینی شتابان به طرف شهری شدن جهان با حرکت انفجاری جمعیت و افزایش تعداد و ابعاد شهرها همسو شده است.
 
اساساً شهر به عنوان  دومین انقلاب فرهنگی انسان پدیده ایست پویا و تابعی است از متغییرهای تاریخی،اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی وسیاسی که در یک قلمرو جغرافیایی به خود شکل کالبدی داده ودر ارتباط با شهرهای دیگر به خود شکل فضایی می بخشد ونظام پویای در حال دگرگون را درگذر زمان به وجود می آورد.
 
پژوهش های امروز برای یافتن نیروهای درونی ساماندهی جامعه که شکل دهندگی و چهره پردازی فضاهای زیستی جهان را برعهده دارند، در قلب شهرها قرار دارد. از این طریق حیات درونی و روابط بیرونی شهر با همه تضادها و تقاوت ها ترسیم می گردد. امروز همگرایی در روابط بین الملل، اقتصاد سیاسی شهرها و توسعه نظام جهانی، نقش شهرها را برای درک فرایندهای جهانی پررنگ تر کرده است. شهرها و شهر نشینی نیروی پویایی خود را از نبردهای جهانی سازی و ظهور سرمایه جهانی کسب می کنند و توسعه جهانی در آینده نیز منوط به درک پیوند نزدیک میان اقتصاد شهرنشینی، توسعه شهری و اقتصاد جهانی شده شهری است.
 
آنچه امروز متفاوت است شدت پیچیدگی و گسترش شبکه ها و تعدد شهرهایی است که به عنوان عنصری از شبکه های میان مرزی در مناطق وسیع جغرافیایی فعال اند. شهردر نظام شهری مجددا در دستور کار اقتصاد سیاسی جهانی قرار گرفته است و از اهمیت زیادی در بازنمود پویایی این نظام جهانی در حال تکمیل برخوردارند.
 
در اصل شهر نمودی از بنیان جغرافیایی، نیروی اجتماعی، انباشت سرمایه و مازاد اقتصادی ناشی از بهره بهره برداری ها از امکانات و منابع طبیعی است که دائما تحت تاثیر دگرگونی آرا و اندیشه های اجتماعی، پیشرفتهای علمی، فلسفه سیاسی، اقتصاد توسعه و مبانی جامعه شناختی، اشکال متفاوتی پیدا کرده و تحت تاثیر مکانیزم های مختلف مورفولوژی خود را عوض می کند مهمتر از همه تحت تاثیر نیروهای فوق جایگاه و موقیعت خود را در درون یک سیستم و نظم فضایی، تغییر، تثبیت یا تعدیل می کند.
 
بدین ترتیب جهانی شدن شهرها و شهری شدن جهان در محور توجهات عمومی قرار گرفته و توسعه شهری به مثابه فرایندی کمی و کیفی با ابعاد اجتماعی و اقتصادی و ضرورتا زیست محیطی مورد توجه قرار می گیرد. در اصل توسعه فرایندی است که یک جامعه را از وضعیتی خاص به وضعیتی بالاتر در انطباق با شرایط زمانی حال و آینده می رساند. امروز توسعه جهانی با رویکردهای توسعه در ابعاد توسعه پایدار، عدالت اجتماعی و حفظ محیط زیست تجلی حاصل کرده و توسعه پایدار علاوه بر اهداف اقتصادی و بهره برداری های منابع طبیعی مجموعه های اجتماعی-اقتصادی و بخصوص زیست محیطی تحت تاثیر قرار داده و بر همه آنها جامعیت بخشیده است.
 
با توجه به مطالبی که عنوان شد توسعه و توسعه پایدار شهری در قالب اکثر پژوهش ها و برنامه ریزی های شهری قرار می گیرد و عبارتست از بسیج بالقوه اجتماعی، اقتصادی و کالبدی برای بالا بردن کیفیت و نجوه استفاده از محیط زیست شهری، برقراری توازن در کمیت و کیفیت منابع موجود و نهایتا زندگی شهرنشینی است. 
 
مفهوم اصلی توسعه پایدار شهری شکلی از توسعه امروزی است که توان توسعه مداوم شهرها و جوامع شهری امروز و نسل های آینده را تضمین کند. در حقیقت توسعه پایدار شهری خواستار بهبود کیفیت، افزایش رفاه اقتصادی با بهره برداری منطقی از منابع زیست محیطی و سعی پایداری آن، توزیع منطقی امکانات و خدمات در مقیاس شهری برای تامین عدالت اجتماعی در ارتبباط سازنده و تعامل متعامل با شرایط زیست محیطی و تداوم برای نسل های آینده است.

 



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
بانک تحقیق های دانشجوئی  برای دروس  عمومی

بانک تحقیق های دانشجوئی برای دروس عمومی

قیمت: 250,000 ريال کد فایل:25951
این یک فایل فشرده است که  حاوی  حدود 40 فایل به شرح ذیل و به صورت یکجاست. فایل های محتوی آن مربوط به تحقیق های دانشجوئی و دانش آموزشی برای دروس  عمومی و در حوزه های اخلاق اسلامی ، تاریخ اسلام ، انقلاب اسلامی ، معارف و اندیشه اسلامی و  تاریخ ایران و ادبیات می باشد با خرید این فایل فشرده با قیمتی مناسب  می توانید تعداد زیادی موضوع تحقیق را یکجا داشته باشید و به انتخاب خود آنچه را که به کارتان می آید را استفاده بفرمایید. فایل ها...
ورزش درمانی و علل بروز کمر درد

ورزش درمانی و علل بروز کمر درد

قیمت: 40,000 ريال کد فایل:25947
 با استفاده از ورزش می توان درمان کرد و یا اینکه از پیشرفت آنها جلوگیری کرد. از جمله این بیماری ها، بیماری های اسکلتی عضلانی هستند که شامل دردهای شانه، کمردرد،گردن درد، زانو و انواع آرتروزها از جمله آرتروز کمر، آرتروز زانو،آرتروز گردن، خشکی گردن و غیره می شوند. البته باید خاطر نشان کرد که ورزش کردن درست و اصولی به جلوگیری از بیماری ها کمک می...
کدهای مخفی اندروید

کدهای مخفی اندروید

قیمت: 4,000 ريال کد فایل:20712
شما با خرید این محصول از کدهای مخفی اندروید مطلع خواهید شد و میتوانید از گوشی اندروید خود حرفه ای استفاده...
فازهاي كوهزايي-ايران(فايل pdf)

فازهاي كوهزايي-ايران(فايل pdf)

قیمت: 50,000 ريال کد فایل:15162
"فايلpdf  فازهاي كوهزايي- ايران" هشت صفحه اصلی (ماکروپلیت) و تعدادی صفحات کوچک به ضخامت 100 تا 200 کیلومتر که در بخش بالایی گوشته و پوسته زمين را در بر میگیرند .حرکات همگرا ، واگرا و افقی را نسبت به هم انجام می دهند جابجایی در این صفحات مسئولیت تمام فرایند های مورفوتکتونیک را بر عهده دارد.   بنیادهای نظری تکتونیکی: حرکات افقی در تکتونیک پلیتها، حرکات کششی- واگرا، حرکات همگرا ایران در بخش میانی کمربند آلپ هیمالیا واقع شده...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2