منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> حقوق ، فقه و علوم سیاسی

دانلود مقاله قانون گریزی



قیمت: ۳۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 11     کد محصول :2593      حجم فایل:22,83 KB      نوع فایل :rar



 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

در طول تاریخ بشربر گسترده اجتماعات بشری چه کوچک وچه بزرگ همیشه اصول یا قواعدی حاکم بوده است که نشانگر آن استیلای گروهی به گروه دیگری بوده و هر چند این اصول و قواعد دارای انسجام و یگانگی بین مردم و نظام حاکم نبوده حال این قواعد یا به گونه ای مردمی بوده و یا حکومت سالاری و بشر آن زمان مجبور به اجرا و فرمانبرداری از آن قواعد بوده است، هر چند بعضی ازهمان قواعد و اصول ضمانت اجرایی بسیار ضعیف داشته و شاید هم بشود گفت نداشته است .
 
اما امروزه ، با گذشت زمان ها و اعصار از دنیای ساده دیروزی و دنیای سنتی و دنیایی که قانون وجه ای کلی جز سلایق شخصی در اذهان عموم نداشته آن هرج و مرج و بی قانونی جای خود را به قوانین مدوّن و اجتماعی داده و به گونه ای از استبداد شخصی جلوگیری نموده است . دنیایی که قبیله ها و دسته ها جزجنگ و ستیز چاره ای بر خود نمی دیدند جای خود را به دنیای قانونمند امروزی داده است .
 
اما با این که ، امروزه شاهد گذشت زمان و تغییر و تحولات روز مره و سالانه زندگی بشر و جایگزین شدن ماشینیزم به جای آن هستیم و هر چند این اصول و قواعد جای خود را بسیط تر و گسترده تر نموده وتحت عنوان قانون بربشر حاکم بوده و به عنوان آرمان های اجتماعی و ارزش های گروهی نمودار شده ، جایگاه بشر اجتماعی پژوهشگر ، حقوقدان و صاحبنظر تا حدی تنزل یافته که محلی برای تبادل افکار وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد تا مقداری ضعیف است و می شود یک دلیل آن را همین دنیای مدون امروز دانست و شاید بتوان پا را فراتر نهاد که تبادل افکار و پژوهش و نظریات حقوقی رشد در اندیشه سیاسی ندارد و نخواهد داشت و اندیشه های عملی ای که امروزه به اصطلاح قربانی دنیای ماشینیزم شده دلیل دیگر آن را می توان  دغدغه های سیاسی دانست که جلوی ابزار اندیشه های علمی را می گیرد و علوم در اذهان مستقر می ماند . در حالی که زمینه برای این گونه تبادل افکار نیاز به اندیشه های فرا جناحی دارد.
 
حق و حقوقی که بشر اجتماعی خود را دارای آن می داند ( اعم از حقوق مادی و معنوی ، فرهنگی و اجتماعی) هیچگاه خود را ازآن محروم نمی داند و برای آن که بتواند حقوق خود را به مرحله استیفاء و اجرا برساند نیاز به وسیله ای همگانی و آرمانی دارد که لازمه اجرایی حق مادی و معنوی و فرهنگی و اجتماعی بشر می باشد و آن چیزی جز قانون نیست . چه بسا که در جوامعی که هیچ قاعده و بنیانی برای وحدت افرادش وجود نداشته ، مذهب، حقوق، فرنگ و بسیاری ارزش های افراد آن اجتماع پایمال گشته و در معرض تهدید و تعدی و تفریط قرار گرفته است. در طول تاریخ هم مشاهده شده است که هرگاه قوانین الهی و اجرای عدل و قسط و داد پایمال شده و بی قانونی جایگزین آن شده است و سلایق شخصی به جایگاه قضاوت قرار گرفته نتیجه ای جز هرج و مرج و نا هنجاری به بارنیاورده است. با این که در دنیای مدرن و ماشینیزم امروزی اندیشه بشر ، جای خود را به آن بخشیده و یا با انگیزه های سیاسی و جناحی به ابراز  اندیشه می پردازد باید گفت پژوهش و تحقیقات علمی نیازمند به دیدگاهی فراجناحی و واقع بینانه در جهت شناخت جامعه و عوامل قانون گریزی دارد.
 
جامعه شناسان و دانشمندان علوم اجتماعی برای توضیح رفتارهای نابهنجار ، تخلف آمیز و یا مجرمانه مردم توضیحات مختلفی را بر اساس گرایش های علمی شامل فیزیو لوژی ، روانشناسی ، روانشناسی اجتماعی و جامعه شناسی ارائه می دهند. اگر قانون گریزی را به شکل یک پدیده منفرد بررسی کنیم ، احتمالاً یکی از بهترین گرایشهای علمی برای مطالعه شخص مرتکب جرم ، روانشناسی است.
 
توضیحات روانشناختی ممکن است رفتار مختلف را ناشی از کاستی های شخصیتی وی بداند، و البته در کنار آن ویزگی های خاصزندگی از قبیل سن، سوابق تحصیلی و حرفه ای و وضعیت خانوادگی و دیگر خصوصیات فردی نیز بپردازد .هنگامی که قانون پذیری یا قانون گریزی را در سطح خرد یا میانه و یا از دیدگاه تعاملی مورد بررسی قرار می دهیم روانشناسی و روانشناس اجتماعی هر دو ، مورد استفاده قابل ملاحظه ای دارند، اما آنگاه که قانون پذیری در سطح کلان بررسی می شود، علم جامعه شناسی توضیح جامع تری ارائه می دهد .
 
توضیحات جامعه شناختی، ساختار جامعه و فشارهای اجتماعی ناشی از وضعیت ساختاری را که رفتار خاصی را بر شخص تحمیل می کنند مورد مطالعه قرار می دهد.جامعه شناسان تاکید دارند عواملی که موجب رفتار خاص ( و بخصوص تخلف آمیز) می شوند، ممکن است کاملاً خارج از کنترل شخص یا گروه عامل رفتار باشند. در این صورت قانون شکن ممکن است تا حدوددی پیرو و یا حتی ناچار به تبعیت از شرایط باشد و لازمه تغییر رفتار وی ، دگرگون ساختن بعضی عوامل ساختاری است تا بار اندیشه های یک پدیده به عنوان یک مشکل فراگیر اجتماعی برخوردار شود . قانون گریزی یک معلول تک علتی نیست و هیچیک از علوم فوق به تنهایی نمی تواند این پدیده را تفسیر نماید. در عین حال نمی توان هیچیک از توضیحاتی را که گرایش های متفاوت ارائه می دهند. کاملاً نا دیده گرفت. 
محصولات مرتبط
دانلود مقاله ظهرنویسی برای وکالت

دانلود مقاله ظهرنویسی برای وکالت

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:19817
فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  : آنچه  موضوع این مقاله را تشکیل می دهد عبارت است از بررسی ماده 247 قانون تجارت. در این ماده  قانونگذار عملی حقوقی تحت عنوان ظهرنویسی برای وکالت را شناسایی کرده است که به موجب آن دارنده سند تجاری بدون اینکه مالکیت آن را به دیگری واگذار کند، به وسیله ظهرنویسی حق وصول  ولدی الإقتضاء حق اعتراض واقامه دعوا برای وصول را به ذی نفع ظهرنویسی اعطاء می کند. شرایط ومقررات حاکم بر...
دانلود جزوه آشنایی با انواع قراردادها و نحوه تنظیم آنها

دانلود جزوه آشنایی با انواع قراردادها و نحوه تنظیم آنها

قیمت: 45,000 ريال کد فایل:15160
فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از مقاله  :   تعریف قرارداد بنابر تعریف ویکی‌پدیا، دانشنامه آزاد، عقد یا قرارداد Contract به توافق دو اراده ضروری در جهت ایجاد یک اثر حقوقی را گویند.به عبارت ساده تر هرگاه جهت به وجود آمدن یک اثر حقوقی همچون بیع،اجاره و نظایر آن،نیاز به تلاقی و تراضی ضروری دو اراده باشد،عقد محقق می‌گردد. با این تعریف ماهیاتی چون وصیت تملیکی،وکالت ،هبه و دیگر ماهیاتی که قبول قابل در آن قبول ضروری یا به...
دانلود  مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

قیمت: 86,000 ريال کد فایل:2593
 مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. دانلود گزارش کارآموزی وکالت (حقوقی، کیفری، خانواده، اطفال، تجدیدنظر)      فرمت فایل: WORD (قابل...
دانلود ترمينولوژي حقوق

دانلود ترمينولوژي حقوق

قیمت: 89,000 ريال کد فایل:1947
دانلود ترمينولوژي حقوق این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش دانلود  کتاب واژه‌نامه‌ رشته حقوق اصولاً آشنايي با واژه‌هاي تخصصي، يكي از ابزارهاي فهم هر علم و دانش تخصصي است. شايد يكي از علت‌هاي انتشار فرهنگ تخصصي، فراهم آوردن امكان درك بهتر مفاهيم، واژه‌ها و اصطلاحات آن دانش براي فهم آسان‌تر متون تخصصي باشد. در علم حقوق، واژه‌ نامه‌هاي تخصصي اهميت بيشتري دارند؛...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2