منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> مکانیک ، متالورژی و صنایع

دانلود مقاله اسیلاتورها



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 35     کد محصول :3114      حجم فایل:353,14 KB      نوع فایل :rar



 

 

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

اوسیلاتور ها برای ساختن موج حامل انرژی رادیوئی وصوتی در مدارات رادیوئی استفاده می شوند.و اصولا دارای خروجی موج سینوسی هستند.گرچه شکل موجها میتوانند مانند موج مربعی یا دندانه اره ای متفاوت باشند.شکل موج های سینوسی ممکن است dc یا ac  باشند.

اوسیلاتور های استفاده شده در مدارات رادیو فرکانسی همیشه بخشهائی با توان کم هستند ( البته در مقایسه با ژنراتورهای acپر توان.) با وجود این ژنراتورهای ولتاژ ac با الکترونیکی در این که هر دو تولید موج سینوسی الکتریکی میکنندبه هم شبیه هستند .تفاوت ژنراتورهی ac با الکترونیکی در این است که اسیلاتور الکترونیکی می تواند خروجی ای در محدوده فرکانسی   10 mhz  بدهد.اسلاتور های ویژه می توانند خروجی در حدود فرکانس میکرو تولید کنند.

خروجی فرکانس رادیوئی ساخته شده توسط یک اوسیلاتور در شکل  اصلی آن یک موج حامل با توان کم می باشد.در یک فرستنده یا گیرنده رادیوئی تا چندین اوسیلاتور ممکن است به کار برده شود.

ما قصد داریم تا چندین نوع مختلف از  اوسیلاتورها و مدارهای مربوط به آنها را در این مبحث نمایش دهیم.به شما توصیه میکنیم در مورد مداراتی که هیچ اطلاعاتی از جزئیات مدارات آنها ندارید نگران نباشید.شما لازم داریدتا نحوه کار کرد هریک از مدارات اوسلاتور ها را یاد بگیرید. به طور مثال شما نوعو نام اوسیلاتور نمایش داده شده را خواهید دانست.

اوصول و مبانی بنیادی از عملکرد اوسیلاتور را میتوان برای هر نوع از آن شرح دادو شما یک نوع تکرار در مضمون درونی همه نوع اوسیلاتور را خواهید یافت.

 

 

شرایط لازم برای نوسان

 

اگر هر مداری لوازم ذکر شده در منابع را داشته لاشد آن مدار خواه یا نه خواه  نوسان خواهد کرد.

 

  1. تقویت کنندگی
  2. وسیله مولد فرکانس
  3. فیدبک مثبت (احیاء)

در یک اوسیلاتور فاکتور های بالا عمدا درون طراحی مدار لحاظ می شوند.بخشهای 1 و 3 اکثرا در بیشتر آمپلی فایر ها اتفاق می افتد.

به همین خاطر در مورد استفاده از آمپلی فایر ها برای محدود کردن یا کنترل نوسان بخصوص در مورد سومین قسمت یعنی فیدبک مثبت بسیار باید دقت کرد. هر آمپلی فایر ساخته شده با فیدبک مثبت منسب به خودی خود شروع به نوسان خواهد کرد.آ مپلی فایرها در ظاهر برای نوسان کردن نیستند, قابلیت آنها تقویت کردن است گرچه آمپلی فایر های زیادی به آسانی شروع به نوسان میکنند که برای ما نا مطلوب است.

یک آمپلی فایر که به طور نا خواسته فیدبک مثبت دارد تبدیل به یک اوسیلاتور خواهد شد وبه صورت نهفته باعث تداخل می شود.

این نوع آمپلی فایر ها  سیگنال نوسانی تولید میکنند به جای اینکه سیگنال را تقویت کنند.این نوع مولد های سیگنالهای نا خواسته میتوانند باعث تداخل شوند.

 

یک اوسیلاتور  عمومی در شکل 1 نشان داده شده است که آمپلی فایر آن از هر  نوع با فیدبک مثبت میتواند باشد.

محصولات مرتبط
آزمايشگاه مكانيك خاك تعيين عيار رطوبت خاك

آزمايشگاه مكانيك خاك تعيين عيار رطوبت خاك

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31181
تئوري آزمايش : عيار رطوبت خاك عبارتست از نسب وزن آب موجود توده خاك به وزن اجزاء جامد آن.   وزن اجزاء جامد  /وزن آب توده خاك W = عيار رطوبت خاك   در عمل براي تعيين وزن آب ، وزن معيني از خاك مرطوب را در گرمخانه با دماي ثابت 105 درجه سانتي گراد قرار مي دهند. كاهش وزن خاك خشك شده وزن آب موجود در توده خاك را نتيجه ميدهد. وزن خاك خشك شده بعنوان وزن ذرات جامد خاك بكار برده ميشود. عيار رطوبت خاك بصورت درصد نشان داده ميشود. در بسياري...
گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین

گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31176
گزارش کارآموزی شرکت تکنو ماشین : پیشگفتار : ضمن تشکر و قدردانی از شما استاد گرامی ، بدینوسیله گزارش کارآموزی خود را در شرکت تکنوماشین به استحضار می رسانم ، شرکت تکنو ماشین کارگاهی صنعتی برای تولید قالب های صنعتی در زمینه های مختلف با استفاده از سیستم ها و دستگاههای صنعتی قالبگیری و قالب سازی فعالیت می کند ، در طول دوره کارآموزی با مفاهیم گسترده ای در مباحث نقشه کشی صنعتی و قالب سازی و طراحی قالب های صنعتی آشنا شدم که در ذیل به...
دانلود گزارش کار ازمایشگاه مکانیک سیالات

دانلود گزارش کار ازمایشگاه مکانیک سیالات

قیمت: 99,000 ريال کد فایل:31146
  این گزارش کار شامل 13 ازمایش مهم واساسی مکانیک سیالات میباشد که درادامه فهرست انها اورده شده است و میتواند مورد استفاده دانشجویان مهندسی مکانیک مهندسی شیمی مهندسی نفت ومهندسی عمران قرار گیرد.   آزمایشگاه مکانیک سیالات   مهندسی شیمی و نفت و مهندسی مکانیک   آزمایش اول :تحقیق در رابطه برنولی هدف آزمايش:   بررسی رابطه برنولی به وسیله اندازه گیری سرعت و فشار در مقاطع مختلف یک ونتوری افقی و مقایسه آن با حالت...
دانلود ازمایش بویلر مارست

دانلود ازمایش بویلر مارست

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:20911
  فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  :     هدف از اين آزمايش ، بررسي تبديل حالت مايع به بخار  ( تغيير فاز )  و كاربرد معادله كلاپرون است .  اگر مايعي را در فشار ثابت  حرارت دهيم ، حجم آن به مقدار ناچيز و دماي آن به شدت تغيير مي كند و در دماي معيني   ( دماي جوش ) درجه حرارت ثابت مانده ولي تغييرات حجم شديد مي شود تا اينكه تمام مايع داخل ظرف تبديل به بخار گردد . سپس در اثر ادامه حرارت...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2