منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> حسابداری و اقتصاد

دانلود مقاله ای در مورد تجارت الکترونیک



قیمت: ۳۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 22     کد محصول :2381      حجم فایل:17,9 KB      نوع فایل :rar



مقدمـــه :

بسیاری از اقتصاد دانان و متخصصین بر این عقیده اند که انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته که جهان را وارد عرصه اطلاعات ساخته و بسیاری از جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عظیم نموده است.

رشد روزافزون فن آوری بخصوص فن آوری اطلاعات (IT) در جهان، موانع و مشکلات زمانی و مکانی مربوط به امور تجاری را کاهش داده است و دسترسی عمومی مردم به اینترنت باعث شده امکان تجارت و کسب و کار از طریق اینترنت و یا به عبارتی تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی از جایگاه ویژه ای در کشورهای توسعه یافته برخوردار شود.

در سالهای اخیر کشورهای توسعه یافته با کنارگذاشتن تدریجی تجارت سنتی مبتنی بر کاغذ و مبادله فیزیکی اسناد، به شیوه تجارت الکترونیکی روی آورده اند.

روش تجارت الکترونیکی معروف به تجارت بدون کاغذ، صرفه جویی در زمان، هزینه ها و نیروی انسانی را به دنبال داشته و شاخص های بهره وری را افزایش داده است اما این شیوه هنوز در کشور ما جایگاه خود را به دست نیاورده است.

در این گزارش کوتاه ضمن تعریفی از مفهوم تجارت الکترونیکی، مزایای استفاده از آن در تجارت جهانی و فرآیند کاربرد آن در معاملات تجاری و بازرگانی توضیح داده خواهد شد و علل عدم گسترش این پدیده در کشورمان و راهکارهای توسعه و پیشرفت در این زمینه ارائه خواهد شد.

دانلود مقاله ای در مورد تجارت الکترونیک

تعــریـف :

تجارت الکترونیکی (Electronic commerce) به مفهوم انجام معاملات و انتقال اطلاعات تجاری بدون تبادل کاغذ و بطور مستقیم به کمک رایانه ها و از طریق خطوط مخابراتی می باشد.

برای یکسان سازی و هماهنگی این ارتباطات رایانه ای در سطح جهانی استانداردهایی تدوین گردیده که به عنوان زبان مشترک در امر تجارت به کار گرفته شده است و به استاندارد ادیفاکت شهرت دارد. (1)

اجزای اصلی تجارت الکترونیکی عبارتند از :

الف) پیام های استاندارد

ب) نرم افزار مبادله الکترونیکی داده ها

ج) ارتباطات شبکه یا شبکه ارتباطات

 

(1) استاندارد ادیفاکت در سال 1987 بوسیله سازمان ملل متحد اعلام شده و برای کاربرد در تجارت الکترونیکی ترویج و توصیه گردیده است و شامل یکسری قواعد و دستورالعمل هایی هستند که به موجب آن می توان اطلاعات یک سند تجاری را توسط نرم افزار مترجم به پیام های الکترونیکی ادیفاکت تبدیل نمود و این پیام ها نیز از طریق شبکه مخابرات بین المللی به رایانه گیرنده منتقل می شود.

 

ویژگی های کلی تجارت الکترونیکی (EC)

:   جهانی نمودن تجارت

:   برداشتن محدودیتهای زمانی و مکانی

:   کاهش قیمت منابع جهت خرید

:   افزایش درصد فروش

:   دسترسی آسان به اطلاعات

:   کاهش هزینه های معاملاتی

:   کاهش هزینه های زمانی

 

مزایای تجارت الکترونیکی :

:   تاخیر ناشی از تهیه مدارک را از بین می برد.

:   امکان بروز اشتباه را کاهش می دهد.

:   صرفه جوئی در زمان، نیروی انسانی و هزینه های اداری را به دنبال دارد.

:   هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد.

:   جریان گردش اطلاعات را روان می سازد.

:   حجم زیاد استانداردهای تکراری را کاهش می دهد.

 

 

ابزارهای تجارت الکترونیکی :

ابزارهای اصلی تجارت الکترونیکی عبارتند از :

1-  کد میله ای (بارکد) : با پذیرش عضویت در مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات به دست می آید که هر شرکت می تواند پیش شماره ای را به خود اختصاص دهد که این پیش شماره برای تعیین شماره محصولات شرکت مورد استفاده قرار می گیرد و شناسایی آن محصول را در سرتاسر جهان امکانپذیر می سازد.

2-   پست الکترونیکی (E-mail) : ارسال نامه بصورت الکترونیکی می باشد که ویژگی هایی به شرح ذیل دارد :

* اول اینکه رسیدن نامه به مقصد موردنظر کاملاً تضمین می گردد.

* دوم اینکه زمان ارسال نامه کمتر از چند ثانیه طول می کشد.

* سوم اینکه با توجه به امکانات کامپیوتری ارسال نامه های متعدد ولی با یک مضمون به اشخاص و شرکتهای مختلف بسیار آسان می گردد.

از دو طریق می توان صندوق پست الکترونیکی دریافت نمود :

یکی از طریق سرویس دهندگان اینترنت در داخل کشور که با مراجعه به آنها می توان یک آدرس پست الکترونیکی دریافت نمود و دیگری از طریق استفاده از سرویس های ارائه دهنده پست الکترونیکی بین المللی (مثل HOTMAIL , YAHOO و ...) که بصورت رایگان می باشد.

3-  بانکداری الکترونیکی (E-BANKING) : شامل انجام تمام فرآیندهای مالی بانکها از طریق مبادله الکترونیکی داده هاست که ارائه خدمات به مشتریان را سرعت بخشیده و انجام عملیات بانکی با دقت بیشتری انجام می پذیرد.

محصولات مرتبط
پاورپوینت دیدگاهها و نظریات تجارت بین المللی

پاورپوینت دیدگاهها و نظریات تجارت بین المللی

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:31432
کاملترین فایل پاورپوینت دیدگاهها و نظریات تجارت بین المللی قسمتی از متن فایل ارائه  تجارت برون مرزی در جهان گذشته ای طولانی دارد و ملت ها از دیر باز برای به دست آوردن نیاز ها و دست یابی به کالاها و خدمات سایر کشورها به مبادله ی خارجی پرداخته اند .   در گذشته تامین نیازهای جامعه و سودجویی انگیزه های اصلی بازرگانی بین المللی محسوب می شدند اما امروزه هدف های مهم سیاسی و اقتصادی دیگری هم در این قلمرو مطرح می باشد. نظریات...
پاورپوینت دوران های اقتصادی

پاورپوینت دوران های اقتصادی

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31422
دوران های اقتصادی اثر دوران های اقتصادی بر تدوین سیاستهای اقتصادی شرکت های تولیدی  کاملترین فایل پاورپوینت  دوران های اقتصادی   لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود دوران های اقتصادی توجه فرمایید.   1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت دوران های اقتصادی قرار داده شده است   2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت ...
جزوه ارزيابي طرحهاي توسعه اي

جزوه ارزيابي طرحهاي توسعه اي

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:31347
فهرست مطالب: ابعاد بررسي فني طرح : تعيين محصول طرح از نظر مشخصات فيزيكي و شيميايي . 2 تعيين تركيب محصول . 3 تعيين ظرفيت طرح . 4 مطالعه تكنولوژي و انتخاب مناسب ترين آن . 5 قراردادهاي همكاري فني خارجي . 6 تهيه فرآيند عمليات ساخت و امكان ساخت قطعات . 7 تعيين ماشين آلات مورد نياز . 8 سيستم توليد، نحوه گردش مواد اوليه و استقرار ماشين آلات . 9 تاسيسات زيربنايي طرح . 10 تعيين ساختمان هاي مورد نياز طرح . 11 تعيين محل و مساحت زمين مورد...
دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل آزادی اقتصادی درنظام سرمایه د

دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل آزادی اقتصادی درنظام سرمایه د

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31296
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2