منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> روانشناسی،علوم تربیتی، مشاوره -> مقاله فارسی

دانلود مقاله تاثير ورزش در ديابت



قیمت: ۳۲۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 37     کد محصول :1769      حجم فایل:103,24 KB      نوع فایل :rar



این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

مقدمه

امروزه بروز دیابت در کشورهای جهان به موازات کاهش میزان فعالیت مردم و افزایش چاقی به طور فزاینده ای بیشتر شده است. با توجه به نقش ورزش در افزایش سطح فعالیت و کاهش وزن می توان به اهمیت آن در پیشگیری و درمان دیابت پی برد. اکثر افرادی که دیابت خود را کنترل می کنند کسانی هستند که به طور منظم ورزش می نمایند. در واقع ورزش یکی از سه پایه اصلی درمان دیابت را علاوه بر رژیم غذایی و داروها تشکیل می دهد.

» ورزش و دیابت نوع 2

اثرات مثبت ورزش در دیابت نوع 2 متعددند. تحقیقات جدید بر این امر تأکید می کنند که ورزش منظم در دراز مدت نه تنها باعث بهبود کنترل دیابت نوع 2 خواهد شد. بلکه حتی قادر است تا از بروز آن در افراد در معرض خطر نیز جلوگیری کند. نکت ه مهم دیگر در مورد نقش ورزش در کنترل دیابت نوع 2 اهمیت شروع زود هنگام آن است. در واقع هر چه قدر ورزش در مراحل اولی ه دیابت و قبل از اینکه نیاز به دارو در شخص مبتلا پیدا شود شروع گردد، اثرات آن در بهبود کنترل دیابت بیشتر خواهد بود. به طور کلی فوائد انجام منظم ورزش در دیابت نوع 2 به قرار زیر هستند:

کنترل بهتر قند خون: همانطور که می دانید یکی از علل عمده افزایش قند خون در دیابت نوع 2 مقاومت نسبت به عملکرد انسولین در بدن است. ورزش با کم کردن این مقاومت و افزایش اثر انسولین در بدن (یعنی افزایش ورود گلوکز به داخل سلولهای بدن مخصوصأ سلولهای عضلانی) باعث کاهش قند خون می شود و این اثر خود را با کم کردن قند خون ناشتا و مقدار « هموگلوبین A1C» که بیانگر وضعیت دراز مدت قند خون شما در طول 3-2 ماه گذشته است نشان خواهد داد.

کاهش چربی: مطالعات زیادی نشان داده اند که ورزش منظم در کاهش چربی خون خصوصأ تری گلیسیرید بسیار موثر است. همچنین کلسترول خوب بدن (HDL) را نیز به خوبی بالا می برد.

درمان چاقی و افزایش وزن: همانطور که قبلاً گفته شد فعالیت منظم ورزشی در صورت همراهی با رژیم غذایی مناسب نقش بسیار مهمی در کاهش وزن و سپس حفظ وزن موجود و جلوگیری از بروز مجدد چاقی بر عهده دارد.

» ورزش و دیابت نوع 1

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 می توانند درتمام سطوح فعالیت ورزشی از آماتور تا حرفه ای شرکت کنند، البته به شرط اینکه دچار عوارض دیابت نشده باشند و کنترل قند خونشان در حد قابل قبولی باشد. تنظیم مقدار انسولین تزریقی و غذای مصرفی براساس شدت و زمان انجام فعالیت ورزشی مهمترین اصل در انجام ورزش در دیابت نوع 1 است و جایگاه مهمی در کنترل آن دارد. انجام آزمایش قند خون جهت اطلاع از چگونگی پاسخ بدن به ورزش نیز از اهمیت اساسی برخوردار است و باعث افزایش کارآیی و جلوگیری از حملات هیپوگلیسیمی می گردد.

به طور کلی هدف اصلی از انجام ورزش در دیابت نوع 1 ایجاد یک حس اعتماد به نفس بالا در افراد مبتلاست. شما باید این حس را در خود تقویت کنید که « دیابت نباید هیچگونه محدودیتی در فعالیتهای روزمر ه من بوجود آورد». البته فوائد دیگر ورزش که در مورد دیابت نوع 2 گفته شد در اینجا صادق است.

ادامه در مقاله...



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:بیماران-مبتلا-به-دیابت-نوع-اول-  بیماران-مبتلا-به-دیابت-نوع-دوم-  تاثیر-ورزش-بر-دیابت-  تحقیق-در-مورد-تاثیر-ورزش-بر-دیابت-  توصیه-های-تغذیه-ای-  توصیه-های-تغذیه-ای-برای-بیماران-  دانلود-تحقیق-در-مورد-بیماری-دیابت-  دانلود-تحقیق-در-مورد-درمان-دیابت-  دانلود-تحقیق-در-مورد-دیابت-  دانلود-تحقیق-درباره-دیابت-  دانلود-تحقیق-رایگان-در-مورد-تاثیر-ورزش-بر-دیابت-  درمان-چاقی-و-افزایش-وزن-  فواید-ورزش-در-دیابتی-ها-  مقاله-ای-در-مورد-تاثیر-ورزش-بر-دیابت-  مقاله-در-مورد-تاثیر-ورزش-بر-دیابت-  مقاله-درباره-تاثیر-ورزش-بر-دیابت-  ورزش-و-دیابت-نوع-1-  ورزش-و-دیابت-نوع-2-  -آثار-ورزش-بر-دیابت-  بیماران-دیابتی-  بیماری-دیابت-و-ورزش-  تاثیر-مثبت-ورزش-بر-دیابت-  تاثیر-ورزش-بر-افراد-دیابتی-  تاثیر-ورزش-بر-انواع-دیابت-  تاثیر-ورزش-بر-بیماران-دیابتی-  تاثیر-ورزش-بر-بیماری-  تاثیر-ورزش-بر-بیماری-دیابت-  تاثیر-ورزش-بر-دیابت-  تاثیر-ورزش-بر-دیابت-نوع-1-  تاثیر-ورزش-بر-روی-بیماری-دیابت-  تاثیر-ورزش-بر-روی-دیابت-  تحقیق-در-مورد-تاثیر-ورزش-بر-دیابت-  تحقیق-ورزش-و-بیماری-دیابت-  دانلود-تحقیق-تاثیر-ورزش-بر-دیابت-  دانلود-مقاله-ورزش-و-دیابت-  مقاله-تاثیر-ورزش-بر-بیماری-دیابت-  مقاله-تاثیر-ورزش-بر-دیابت-  مقاله-در-مورد-ورزش-و-دیابت-  مقاله-درباره-دیابت-و-ورزش-  مقاله-رابطه-ورزش-با-دیابت-  مقاله-ورزش-و-دیابت-  نقش-ورزش-در-کنترل-دیابت-  ورزش-و-درمان-دیابت-  ورزش-و-دیابت  
محصولات مرتبط
بانک تحقیق های دانشجوئی  برای دروس  عمومی

بانک تحقیق های دانشجوئی برای دروس عمومی

قیمت: 250,000 ريال کد فایل:25951
این یک فایل فشرده است که  حاوی  حدود 40 فایل به شرح ذیل و به صورت یکجاست. فایل های محتوی آن مربوط به تحقیق های دانشجوئی و دانش آموزشی برای دروس  عمومی و در حوزه های اخلاق اسلامی ، تاریخ اسلام ، انقلاب اسلامی ، معارف و اندیشه اسلامی و  تاریخ ایران و ادبیات می باشد با خرید این فایل فشرده با قیمتی مناسب  می توانید تعداد زیادی موضوع تحقیق را یکجا داشته باشید و به انتخاب خود آنچه را که به کارتان می آید را استفاده بفرمایید. فایل ها...
ورزش درمانی و علل بروز کمر درد

ورزش درمانی و علل بروز کمر درد

قیمت: 40,000 ريال کد فایل:25947
 با استفاده از ورزش می توان درمان کرد و یا اینکه از پیشرفت آنها جلوگیری کرد. از جمله این بیماری ها، بیماری های اسکلتی عضلانی هستند که شامل دردهای شانه، کمردرد،گردن درد، زانو و انواع آرتروزها از جمله آرتروز کمر، آرتروز زانو،آرتروز گردن، خشکی گردن و غیره می شوند. البته باید خاطر نشان کرد که ورزش کردن درست و اصولی به جلوگیری از بیماری ها کمک می...
کدهای مخفی اندروید

کدهای مخفی اندروید

قیمت: 4,000 ريال کد فایل:20712
شما با خرید این محصول از کدهای مخفی اندروید مطلع خواهید شد و میتوانید از گوشی اندروید خود حرفه ای استفاده...
فازهاي كوهزايي-ايران(فايل pdf)

فازهاي كوهزايي-ايران(فايل pdf)

قیمت: 50,000 ريال کد فایل:15162
"فايلpdf  فازهاي كوهزايي- ايران" هشت صفحه اصلی (ماکروپلیت) و تعدادی صفحات کوچک به ضخامت 100 تا 200 کیلومتر که در بخش بالایی گوشته و پوسته زمين را در بر میگیرند .حرکات همگرا ، واگرا و افقی را نسبت به هم انجام می دهند جابجایی در این صفحات مسئولیت تمام فرایند های مورفوتکتونیک را بر عهده دارد.   بنیادهای نظری تکتونیکی: حرکات افقی در تکتونیک پلیتها، حرکات کششی- واگرا، حرکات همگرا ایران در بخش میانی کمربند آلپ هیمالیا واقع شده...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2