منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> مدیریت کلیه رشته ها

دانلود مقاله تاریخچه آموزشهاي فني و حرفه اي



قیمت: ۴۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 34     کد محصول :2555      حجم فایل:28,95 KB      نوع فایل :rar



 فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

 

سابقه تاريخي آموزشهاي فني و حرفه اي

 

در سالهاي 1890 و اوايل قرن بيستم تا آغاز جنگ جهاني اول، آنچه بر انديشه دولتمندان و صاحبنظران سايه افكنده بود، اين احساس بود كه آينده ازآن علم و تفكر علمي است و اين گرايش فكري و وابستگي به علم در روشها و كاربردهاي بعضاً نظريش،خلاصه نمي شد بلكه دستاوردها كاربردهاي صنعتي آن از طريق غمل و تجربه، مهمترين ويژگيهاي آن محسوب مي گردد و معتقد بودند كه علم نه تنها بايد روندها و درونمايه فلسفه اجتماعي را تغيير دهد بلكع سرشت جامعه و اقتصاد را نيز دگرگون سازد.آلمان احتمالاً از همه كشورهاي اروپايي به اين روند نزديكتر بود و ستايش علم و سر سپردگي به آموزش فني و حرفه اي لازمه علم براي عمل را بسيار كسان يكي از دلايل اصلي پيشرفت صنعتي اين كشور دانسته اند.در بريتانيا، نويسندگان تربيتي بيش از پيش مي گفتند كه منابغ زيادي بايد به آموزش حرفه اي اختصاص يابد و اين آموزش به عنوان تكيه گاه آموزش مسائل علمي مناسب براي توسعه صنعتي گسترش پيدا كند .در ربع قرن مزبور، آنچه بيش از هر چيز ديگر مورد توجه كشورهاي اروپايي قرار گرفت، پديد آوردن نظام آموزشي با هدف بازدهي اجتماعي و اقتصادي همسو با انقلاب صنعتي بود. براي دستيابي به اين هدف، آموزشگران بايد به اين مي انديشيدند كه چگونه مدارس را با بازدهي بيشتري در خدمت جامعه صنعتي قرار دهند و چگونه مناسب بهتري ميان برنامه هاي درسي مدارس و زندگي حرفه اي و شغلي ايجاد كنند.

بدين منظور، تلاشهايي صورت گرفت و افزايش محتوي فني دروس نيز مورد توجه بيشتر واقع شد و آموزشگران بدو ن استثناء در ارزيابي كفايت تدارك آموزشي در كشوذرهاي اروپايي، اهميت زيادي براي سطح و وسعت آموزش فني و حرفه اي، قائل شدند. آنها در اين ارزيابي همچنين رابطه آن را با سرعت پيشرفت صنعتي و تجاري و كيفيت توليد در ملل مورد مقايسه، مهم دانسته اند.تا سال 1900 در كشورهاي صنعتي اروپا سه سطح شغلي با نوع آموزش مربوطه نمايان شده بود. سطوح عالي مديريت و پژوهشهاي علمي و فني از خصوصيات ريشه كرده عرصه صنعت بود و مشاغلي داشت كه نيازمند سطوح بالايي از آموزش بودند و اين آموزش معمولاً يا بايد در دانشگاه گرفته مي شد و يا در مؤسسه اي وابسته.مديريت و مهارت فني در سطح متوسط مي رفت كه جزء مهمي از ساختار صنعت را در آغاز قرن بيستم تشكيل مي دهد. در گروه بندي، اين سطح داراي دو رده بود يكي بالا و ديگري پايين. رده بالا شامل مديران كل و عامل بودند و رده پايين شامل سركارگران و سرپرستها. آموزش براي سطح متوسط و هر دو رده زيرين آن از طريق دوره هايي ارائه مي شد كه هم مقدمه و. هم فني و حرفه اي مكمل و تجربه كاري بود.سطح سوم، بيشترين نيرو را تشكيل ميدادند كه صاحبان درجات مختلف مهارت بودند. براي اينان آموزش فني و حرفه اي از طريق نظام استاد شاگردي يا دوره هاي پاره وقت كوتاه تأمين مي گرديد كه در محل خدمت يا در آموزشگاههاي ويژه گذرانده  مي شد.لذا به تدريج در اكثر كشورها مدارس عالي فني به تعداد ايجاد شد كه نياز كشور را به كاربرد پژوهش و آموزش عالي در رشته هاي فني و براي رشد صنعت برآورده مي ساختند." مدارس ادامه" كه به صورت نيمه وقت كار مي كردند و تلفيقي از آموزش فني و حرفه اي بصورت استاد- شاگردي و آموزش ابتدايي بوده به سرعت گسترش يافت.

دانلود مقاله تاریخچه آموزشهاي فني و حرفه اي

اما نخستين حركت جدي براي حمايت از آموزش فني و حرفه اي در خلال جنگ جهاني اول باگذراندن قانون اسميت هيوز در سال 1917 در آمريكا انجام گرفت.(2) اين قانون بودجه اي از حساب دولت مركزي در اختيار ايالات گذاشت تا خرج آموزش كشاورزي، بازرگاني، اقتصاد خانگي و صنعت كنند و بخشي از آنرا هم صرف آماده سازي آموزگاران و مربيان فني و حرفه اي نمايند.همين قانون انگيزه برگزاري كنفرانسها و انجام بررسي هايي در مورد اهداف آموزش فني و حرفه اي و سياستهاي كلي شد. مدارس فني و حرفه اي تأسيس گرديد و تعداد اين مدارس پاره وقت براي ادامه تحصيل در حرف مختلف، فزوني گرفت.

 

 

محصولات مرتبط
مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:32442
چکیده در این مقاله تعریف اهمیت و پیشینه روابط انسانی ، مهارتهای سه گانه مدیریت ، نقش مدیر در برقراری این ارتباط ، حفظ و اعتدال آن ، نکات مهم موانع روابط انسانی و ارائه راه کارهای آن به طور خلاصه مورد بررسی قرار گرفته است.  مقدمه: امروز محیط های کاری به سرعت قابل توجهی در حال تغییر و تحول اند و به همین علت یک مدیر اثر بخش علاوه بر نظم و انضباط ، باید از مهارت بسیار زیادی در درک نیازهای اولیه افراد و رفتار آنها در محیط کار برخوردار...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31870
خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (طارق...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31869
  خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (ملیسا...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31868
  فایل پاورپوینت درسنامه مربوط به مدیریت تکنولوِژی    منبع این فایل کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل میباشد.       خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2