منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

فروشگاه فایل

گروه محصول -> -> جغرافیا

دانلود مقاله سونامی



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 20     کد محصول :6688      حجم فایل:3,03 MB      نوع فایل :rar



 

مقاله سونامی

سونامی

آب‌تاز یا سونامی یکی از پدیده‌های جغرافیایی است که در زیر دریا با لرزش شدید آب دریا پدید می‌آید آبی که به‌لرزه درآمده بشکل موج‌های عظیم به‌کرانه‌ها رسیده و ویرانی ببار می‌آورد. غریاله واژهٔ فارسی بومی برای این پدیده در استان بوشهر است وپدیدهٔ غریاله در کرانه‌های خلیج فارس نیز دارای پیشینه است! در آمریکای جنوبی گاهی واژه مارموتو برای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسیاری از سونامی‌ها در کرانه‌های ژاپن رخ می‌دهند و از اینرو واژه ژاپنی مربوط به این پدیده یعنی (津波) تسونامی به‌زبان انگلیسی و از آن به زبان‌های دیگر نیز راه یافته‌است كلمه(tsunami)  از كلمات ژاپنی  (tsu)به‌معنی بندر و  (nami)به‌معنی امواج تشكیل شده‌است.  اين واژه ، توسط ماهيگيراني بوجود آمده كه به‌بندر برمي‌گشتند تا به‌مناطق اطراف بندر تخريب‌شده برسند اگر چه آنها از وجود موج در آبهاي آزاد اطلاعي نداشتند.


سابقاً به سونامي ، امواج مدي گفته مي‌شود زيرا هنگامي كه به‌خشكي نزديك مي‌شوند بيشتر ويژگي مدهاي شديد پيشرونده را دارند تا امواجی که در اثر عملكرد باد روي اقيانوس ايجاد مي‌شوند (و آشناتر مي‌باشند). اما از آنجا كه اين امواج در واقع مربوط به مد نيستند، اين واژه را اشتباه مي‌دانند و كاربرد آن توسط اقيانوس شناسان منسوخ شده‌است. موج (امواج) مدي پديده‌اي است كه در آن لبه پيشروي مد، موجی (امواجی) از آب را تشكيل‌مي‌دهد كه برخلاف جهت جريان بسمت بالاي رودخانه حركت مي‌كند. درواقع، اين‌موج، يك موج مدي واقعي‌است و نباید با سونامي اشتباه‌گردد. ازطرفی سونامي شبيه گفته عموم كه »موجي عادي و فقط بسيار بزرگتر« نيست و بيشتر شبيه مدي پيشرونده بي‌پايان است كه راهش را از اطراف و از ميان هر سدي باز مي‌كند. قسمت عمده خسارات، در اثر توده آب عظيمي ايجاد مي‌شود كه در پشت جبهه موج اوليه قرار دارد، به‌طوريكه ارتفاع دريا بسرعت بالا مي‌آيد و سيل، مناطق ساحلي را بشدت فرامي‌گيرد. وزن خالص آب، به‌اندازه‌اي است كه اجسام موجود در مسيرش را سائیده  و اغلب ساختمانها را روي پي‌شان مي‌اندازد و زمين را تا سنگ بستر مي‌شويد. اجسام بزرگ مثل كشتيها و تخته‌سنگها هم تا فرونشست سونامي، چندين مايل به‌درون خشكي حمل مي‌كند.



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
دانلود مقاله سونامی

دانلود مقاله سونامی

قیمت: 39,000 ريالکد فایل:32072
  سونامی آب‌تاز یا سونامی یکی از پدیده‌های جغرافیایی است که در زیر دریا با لرزش شدید آب دریا پدید می‌آید آبی که به‌لرزه درآمده بشکل موج‌های عظیم به‌کرانه‌ها رسیده و ویرانی ببار می‌آورد. غریاله واژهٔ فارسی بومی برای این پدیده در استان بوشهر است وپدیدهٔ غریاله در کرانه‌های خلیج فارس نیز دارای پیشینه است! در آمریکای جنوبی گاهی واژه مارموتو برای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از سونامی‌ها در...
دانلود مقاله منطقه بندي درياهها

دانلود مقاله منطقه بندي درياهها

قیمت: 49,000 ريالکد فایل:20910
  فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  :   1 - ناحية كرانه اي يا نزديك ساحلي (Littoral Zone) نمادي عمودي از منطقه بندي اقيانوس ها   ناحيه مجاور به ساحل تا عمق تقريباً 30 متر را شامل مي شود. اين ناحيه مشتمل بر كرانه عقب ، كرانه جلو و نواحي كم عمق كرانه دور مي باشد. به دليل حضور پديدة مستمر جزر و مد، ناحيه اي به نام بين جزر و مدي در اين قسمت بوجود آمده است كه بواسطه پتانسيل بالاي اكسيژن محلول و...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2