منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

فروشگاه فایل

گروه محصول -> حسابداری و اقتصاد

دانلود مقاله مالیات بر ارزش افزوده



قیمت: ۴۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 39     کد محصول :2351      حجم فایل:24,97 KB      نوع فایل :rar



 فایل ورد قابل ویرایش

 

 

 

مقدمه

امروزه در گوشه و كنار رسانه ها و مطبوعات از جمله راديو و تلويزيون ، روزنامه ها ، مجلات و در ميان افراد جامعه ، يا حتي روي كالاها عبارت ماليات بر ارزش افزوده زياد شنيده و ديده مي شود.

شايد عدم شفاف سازي و نبود توضيحات مكفي دستگاه هاي ذيربط در اين زمينه ، موجب ايجاد نگرشي منفي در ميان افراد جامعه و اقشار گوناگون شده است . امري كه اگر با آشنايي كامل به سراغ آن برويم بسياري از باورها و قضاوت هاي نادرست خاتمه خواهد پذيرفت .

دانلود مقاله مالیات بر ارزش افزوده

تاريخچه ي ماليات بر ارزش افزوده و دولت هاي ايران و كشورهاي ديگر :

ماليات بر ارزش افزوده ،(نام اين ماليات مستقيما از زبان آلماني و انگليسي اقتباس شده). امروزه در اروپا اين ماليات :«ماليات بر فروش» مينامند. ماليات بر ارزش افزوده «ماليات غيرمستقيم» است كه مصرف كننده (خريدار) آن را به همراه بهاي خريد مي پردازد و دريافت كننده (فروشنده) موظف است مقدار ماليات دريافتي را به خزانه دولت واريز كند. از آنجا كه خود فروشنـده نيـز ضمـن خـريـد اوليـه چنين مالياتي را پرداخته ولي مصرف كننده محسوب نميشود ، اينست كه او حق دارد كه « ماليات بر ارزش افزوده» پرداختي خود را از كل « ماليات بر ارزش افزوده » هاي دريافتي كسر كرده و مابه تفاوت را به دولت بپردازد.

نمونه معروف چرخش : تاجر يا كشاورز جنگلدار يك كيلوگرم چوب درخت را به بهاي 10 ريال به كارخانه كاغذسازي ميفروشد و 1 ريال ماليات بر ارزش افزوده كسب ميكند. كاغذ توليد شده از دست دهها توليد كننده و بازرگان عبور ميكند تا در انتها به شكل يك كتاب با قيمت فروش 50000 ريال (با ماليات نهفته 10 درصدي = 4545 ريال) به سمت مصرف كننده برسد. در اين بين خزانه دولت شايد ده ها يا صدها بار ماليات بر ارزش افـزوده كسـب كـرده و بـايد كل مبـالغ تفـاوت ارزش هـاي افـزوده دريافتي را به پرداخت كننده ها يعني همه « ارزش افزاها » كه در تبديل چوب به كتاب سهيم بوده اند ، از جمـله : جنگل دار تا كاغذساز ، شركت هاي باربري و ترابري ، شركت برق ، شركت آب ، شركت دفع زباله ، رنگ كاغذساز ، رنگ چاپ ساز ، رنگ كاغذ فروش ، رنگ چاپ فروش ، عمده فروش ها ، چاپخانه كتاب ، شركت هاي تبليغات و تك فروش كتاب بازگرداند ، زيرا ماليات بر ارزش افزوده حقيقي را فقط بايد مصرف كننده انتهايي بپردازد. اين امر كار اداره هاي ماليات را بسيار سنگين ميكند . به همين خاطر گهگاهي بحث آن شروع ميشود كه بهتر است اين ماليات را از داد و ستدهاي بين توليد كننده گان حذف كنند.

(نمونه تسويه حساب با ماليات 10 درصدي : 100 ريال خريد جنس + 10 ريال ماليات و افزودن ارزش جنس ... و در انتها 300 ريال فروش با 27/27 ريال ماليات نهفته در بهاي فروش . مابه تفاوت قابل پرداخت به خزانه دولت = 27/17 ريال).

100 ريال + % 10 = 110 ريال ! افزودن ارزش (دلالي يا توليد فرق نميكند)

! فروش به قيمت 73/272 ريال + % 10 ماليات (= 27/27) = 300 ريال

ماليات بر ارزش افزوده به تمامي خدمات و كالاهايي تعلق ميگيرد كه در برابر پول ، در داخل كشور داد و ستد ميشوند (اقلام صادراتي از اين ماليات معاف هستند : ر. ك . Duty - free). مگر آنكه در قانون براي آن شرايط ويژه ، از جمله تخفيف در نظر گرفته باشند. در بسياري كشورها داروها ، خدمات پزشكي ، مواد غذايي ، كالاهاي رسانه اي چاپي غيرتبليغاتي ( يا با تبليغات نسبتا كم ) و خدمات دولتي شامل استثناء ميشوند.

اداره ماليات هرگز « تك پست » هاي دريافتي و پرداختي كسبه را در نظر نميگيرد ، بلكه جمع كل را در انتهاي سال مورد محاسبه قرار ميدهد. يك بازرگان يا توليد كننده در انتهاي سال حجم تمامي ماليات هاي دريافتي از مشتريان را از كل ماليات هاي پرداختي (براي آب ، برق ، بخاري ، خريدهاي شركت ، بنزين خودروها ، تعمير خودروها و صدها پست ديگر) كسر و وجه تفاوت را به دولت ميپردازد.

نرخ ماليات بر ارزش افزوده

در بسياري كشورها چند نوع و درصد مختلف وجود دارد. مثلا آلمان : ماليات استاندارد %19 و براي مواد غذايي ، مطبوعات و كتاب %7 و اجرت پزشك صفر % ولي دارو %19 است . كمترين سطح ماليات بر ارزش افزوده را در اروپا قبرس با %15 و بالاترين را دانمارك با %25 داراست . در كشورهاي ديگر جهان نيز بين 4 تا %25 رايج است (تركيه 8 تا % 18 ، سوئيس صفر تا %8 ، ايالات متحده آمريكا صفر تا %10)

روش محاسبه نرخ هاي متفاوت ماليات بر ارزش افزوده در برخي كشورها بسيار پيچيده است و در نهايت اشكال هايي را ببار مياورد كه پس از چندين سال كار و كسب ممكن است براي بدهكار مالياتي (بازرگان) مشكلات جريمه اي كلاني را بوجود بياورد (حتي ورشكستگي).

چند نمونه از آلمان و برخي كشورهاي چند نرخي :

- ماليات بر فروش گل و گياه %7 است ولي به همان گل و گياه در داخل گلدان %19 تعلق ميگيرد.

- ماليات بر فروش غذا در داخل رستوران %19 است ولي اگر مشتري غذا را با خود به بيرون از رستوران ببرد %7 تعلق ميگيرد.

- ماليات بر فروش چندين برگ كاغذ چاپ شده 19% است ولي اگر آنها را به نحوي صحافي كنند (شبيه كتاب يا مجله با حجم محتواي تبليغاتي كمتر از %50) %7 تعلق ميگيرد. 

 

 فایل ورد قابل ویرایش

 
محصولات مرتبط
پاورپوینت دیدگاهها و نظریات تجارت بین المللی

پاورپوینت دیدگاهها و نظریات تجارت بین المللی

قیمت: 69,000 ريالکد فایل:31432
کاملترین فایل پاورپوینت دیدگاهها و نظریات تجارت بین المللی قسمتی از متن فایل ارائه  تجارت برون مرزی در جهان گذشته ای طولانی دارد و ملت ها از دیر باز برای به دست آوردن نیاز ها و دست یابی به کالاها و خدمات سایر کشورها به مبادله ی خارجی پرداخته اند .   در گذشته تامین نیازهای جامعه و سودجویی انگیزه های اصلی بازرگانی بین المللی محسوب می شدند اما امروزه هدف های مهم سیاسی و اقتصادی دیگری هم در این قلمرو مطرح می باشد. نظریات...
پاورپوینت دوران های اقتصادی

پاورپوینت دوران های اقتصادی

قیمت: 49,000 ريالکد فایل:31422
دوران های اقتصادی اثر دوران های اقتصادی بر تدوین سیاستهای اقتصادی شرکت های تولیدی  کاملترین فایل پاورپوینت  دوران های اقتصادی   لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود دوران های اقتصادی توجه فرمایید.   1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت دوران های اقتصادی قرار داده شده است   2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت ...
جزوه ارزيابي طرحهاي توسعه اي

جزوه ارزيابي طرحهاي توسعه اي

قیمت: 69,000 ريالکد فایل:31347
فهرست مطالب: ابعاد بررسي فني طرح : تعيين محصول طرح از نظر مشخصات فيزيكي و شيميايي . 2 تعيين تركيب محصول . 3 تعيين ظرفيت طرح . 4 مطالعه تكنولوژي و انتخاب مناسب ترين آن . 5 قراردادهاي همكاري فني خارجي . 6 تهيه فرآيند عمليات ساخت و امكان ساخت قطعات . 7 تعيين ماشين آلات مورد نياز . 8 سيستم توليد، نحوه گردش مواد اوليه و استقرار ماشين آلات . 9 تاسيسات زيربنايي طرح . 10 تعيين ساختمان هاي مورد نياز طرح . 11 تعيين محل و مساحت زمين مورد...
دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل آزادی اقتصادی درنظام سرمایه د

دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل آزادی اقتصادی درنظام سرمایه د

قیمت: 49,000 ريالکد فایل:31296
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2