فایل ورد قابل ویرایش
عنوان مقاله:کنترل کیفیت
نگرش کیفیت دارای تاریخی به در ازای عمر انسان در روی زمین است. در مفهوم خیلی ساده و ابتدایی آن انسانهای نخستین غذاها ومیوه های سالم را از ناسالم جدا می کردند و از مصرف غذاها یا میوه های ناسالم پرهیز می نمودند. به مفهومی دیگر هر فرد مدیر ومسئول کیفیت محصول انتخاب شده بود.
بعدها که انسان در روستا سکونت می کند قسمتی از وظیفه رویکرد کیفیت بر عهده فروشندگان محلی و دوره گردها قرار می گیرد. که کالاها یا محصولات سالم را به دست مصرف کنندگان برسانند.
با گسترش وشکل گیری کارگاههای ابتدایی و دستی در روستاها انتظار تکرار پذیری به کارهای صنعتگران محلی شکل می گیرد و با گسترش تجارت به فراتر از مرزهای روستا، مسئله بازرسی وکنترل صادرات شکل می گیرد. با پیدایش انقلاب صنعتی و فراگیر شدن صنعت استاندارد سازی کالاهای تولیدی ومنطبق بودن کالاها مطابق با انتظارات مشتری اهمیت بیشتری می یابد. اما برای دستیابی به این مفهوم بیشتر بر بازرسی محصولات تولیدی در پایان خط تولید تاکید می شد چیزی که امروزه بعنوان بازرسی شناخته میشود نه فرآیند کیفیت.
در سال ۱۹۲۴ والتر شوارت از موسسه تلفن بل یک نمودار آماری به منظور بهبود ویژگیهای محصول ارائه داد. بعداً در همان دهۀ داج و دو مینگ که هر دو باز از موسسه بل بودند مفهوم نمونه گیریهای بازرسی ۱۰۰ درصد را ارائه نمودند. در سال ۱۹۴۶ انجمن کنترل کیفیت در آمریکا شکل گرفت، این سازمان از طریق مقاله ها کنفرانس ها وکلاسهای آموزشی مفهوم کنترل کیفیت را برای همه محصولات و خدمات توسعه وبهبود داد. درسال ۱۹۵۰ ادوارد رمینگ که مفهوم کنترل کیفیت آماری را از شوارت اقتباس کرده بوده مجموعه ای از سمینارها در مصنوعات روشهای آماری ومسئولیت کیفیت به مهندسین و مدیران ژاپنی ارائه نمود.
در سال ۱۹۵۴ ژوزف جوران اولین سفرش را به ژاپن انجام داد و بر مسئولیت مدیریت به منظور دستیابی به کیفیت تاکید کرد.
درسال ۱۹۶۰ اولیه حلقه های کنترل کیفیت به منظور دستیابی به اهداف بهبود کیفیت شکل گرفت. در همین سالها تکنیکهای آماری ساده بوسیله کارگران ژاپنی به کار گرفته شد. در اواخر دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ مدیران آمریکایی سفرهای متعددی به ژاپن به منظور یادگیری معجزه ژاپنی ها در خصوص کیفیت انجام دادند هرچند بعلت آنکه آمریکاییها قبلاً نوشته های دمینگ وجوران را در خود آمریکا خوانده بودند این سفرها غیر ضروری و به نظر میرسید. با این وجود رنسانس کیفیت در محصولات و خدمات آمریکایی شروع به ظهور نمود و در اواسط دهه ۱۹۸۰ مفهوم مدیریت کیفیت جامع منتشر شد.
برچسب ها:جزوه-دانلود-دانلود-مقاله-دانلود-مقاله-کنترل-کیقیت-دانلود-پایان-نامه-مرجع-مقاله-مقالات-علمی-مقاله-پروژه-پروژه-های-دانشجویی-کنترل-کیفیت-کیفیت-چیست-کیفیت-کالا---اهمیت-کنترل-کیفیت-در-صنعت-تامین-کیفیت-صنعت-تحقیق-در-مورد-تضمین-کیفیت-تحقیق-در-مورد-مدیریت-کیفیت-جامع-تحقیق-در-مورد-کنترل-کیفیت-تحقیق-در-مورد-کنترل-کیفیت-آماری-تحقیق-در-مورد-کنترل-کیفیت-جوش-تحقیق-در-مورد-کیفیت-زندگی-تحقیق-در-مورد-کیفیت-نرم-افزار-تحقیق-درباره-کنترل-کیفیت-تحقیق-درباره-کیفیت-تحقیق-مدیریت-کیفیت-جامع-تحقیق-کنترل-کیفیت-تحقیق-کنترل-کیفیت-آماری-تحقیق-کنترل-کیفیت-خودرو-تحقیقاتی-آزمون-کیفیت-دانلود-تحقیق-کنترل-کیفیت-دانلود-رایگان-مقاله-کنترل-کیفیت-دانلود-رایگان-مقاله-کنترل-کیفیت-آماری-دانلود-رایگان-پروژه-کنترل-کیفیت-دانلود-رایگان-پروژه-کنترل-کیفیت-آماری-دانلود-مقالات-کنترل-کیفیت-دانلود-مقالات-کنترل-کیفیت-آماری-دانلود-مقاله-درباره-کنترل-کیفیت-دانلود-مقاله-های-کنترل-کیفیت-دانلود-مقاله-کنترل-کیفیت-دانلود-مقاله-کنترل-کیفیت-آماری-دانلود-پروژه-آماده-کنترل-کیفیت-دانلود-پروژه-درس-کنترل-کیفیت-دانلود-پروژه-مدیریت-کیفیت-دانلود-پروژه-مدیریت-کیفیت-جامع-دانلود-پروژه-های-کنترل-کیفیت-دانلود-پروژه-کارآموزی-کنترل-کیفیت-دانلود-پروژه-کنترل-کیفیت-دانلود-پروژه-کنترل-کیفیت-آماری-دانلود-پروژه-کنترل-کیفیت-خودرو-دانلود-پروژه-کنترل-کیفیت-کارخانه-دانلود-پروژه-کیفیت-توان-روش-تحقیق-کنترل-کیفیت-شرکت-تامین-کیفیت-صنعت-صنعت-کیفیت-نامداران-مدیریت-کیفیت-پروژه-مراحل-کنترل-کیفیت-در-صنعت-مفهوم-کیفیت-در-صنعت-مقاله-ای-در-مورد-کنترل-کیفیت-مقاله-در-خصوص-کنترل-کیفیت-مقاله-در-مورد-كنترل-كيفيت-مقاله-در-مورد-مدیریت-کیفیت-مقاله-در-مورد-کنترل-کیفیت-مقاله-در-مورد-کنترل-کیفیت-آماری-مقاله-در-مورد-کنترل-کیفیت-جامع-مقاله-در-مورد-کیفیت-مقاله-در-مورد-کیفیت-سود-مقاله-درباره-کنترل-کیفیت-مقاله-درباره-کنترل-کیفیت-آماری-مقاله-كنترل-كيفيت-مقاله-كنترل-كيفيت-آماري-مقاله-مدیریت-کیفیت-مقاله-مدیریت-کیفیت-جامع-مقاله-هزینه-یابی-کیفیت-مقاله-کنترل-کیفیت-مقاله-کنترل-کیفیت-pdf-مقاله-کنترل-کیفیت-آماری-مقاله-کنترل-کیفیت-با-ترجمه-مقاله-کنترل-کیفیت-جامع-مقاله-کنترل-کیفیت-خودرو-مقاله-کنترل-کیفیت-در-صنعت-مقاله-کنترل-کیفیت-در-کارخانه-مقاله-کنترل-کیفیت-قطعات-مکانیکی-مقاله-کنترل-کیفیت-مواد-غذایی-مقاله-کیفیت-مقاله-کیفیت-آب-مقاله-کیفیت-توان-مقاله-کیفیت-خدمات-مقاله-کیفیت-درصنعت-مقاله-کیفیت-زندگی-مقاله-کیفیت-زندگی-pdf-مقاله-کیفیت-زندگی-کاری-مقاله-کیفیت-سود-مقاله-کیفیت-محصول-پایان-نامه-کیفیت-صنعت-پروژه-درس-کنترل-کیفیت-آماری-پروژه-كنترل-كيفيت-پروژه-مدیریت-کیفیت-پروژه-کنترل-کیفیت-پروژه-کنترل-کیفیت-آماری-پروژه-کنترل-کیفیت-کارخانه-پروژه-کیفیت-پروژه-کیفیت-آب-پروژه-کیفیت-توان-پروژه-کیفیت-خدمات-پروژه-کیفیت-زندگی-کاری-پروژه-کیفیت-محصول-کنترل-کیفیت-در-صنعت-کنترل-کیفیت-در-صنعت-خودرو-کنترل-کیفیت-در-صنعت-نساجی-کنترل-کیفیت-در-صنعت-نفت-کنترل-کیفیت-در-صنعت-کاشی-کنترل-کیفیت-صنعتی-کیفیت-اندیشان-صنعت-کیفیت-خدمات-در-صنعت-گردشگری-کیفیت-در-صنعت-خودرو-کیفیت-درصنعت-کیفیت-محصولات-صنعتی