این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
کاربراتور مخلوط کنی است که می تواند مخلوطی احتراق پذیر از هوا-سوخت را به موتورهای شمع دار برساند.در موتورهای خودرو از دو نوع کاربراتور استفاده می شود.کاربراتور ونتوری ثابت(شکل 1 کاربراتور که از گلوگاه،نازل سوخت،دریچهٔ گاز و مخزن سوخت تشکیل می شود.) و کاربراتور ونتوری متغیر.در کاربراتور ونتوری ثابت،جریان هوایی که از گذرگاهی باریک شونده یا ونتوری می گذرد،خلأ نسبی یا مکشی ایجاد می کند که سبب تخلیهٔ سوخت از نازل سوخت می شود.در کاربراتور ونتوری متغیر،با تغییر شرایط بهره برداری از موتور،اندازهٔ گذرگاه هوا تغییر می کند.اندازهٔ همین گذرگاه است که مقدار سوختی را که وارد جریان هوا می شود کنترل می کند.
بعضی از خودروها کاربراتور ونتوری متغیر دارند.اما در بیشتر موتورها از کاربراتورهای ونتوری ثابت استفاده می شود.این کاربراتورها ممکن است یک دهانه (شکل 1 کاربراتور که از گلوگاه،نازل سوخت،دریچهٔ گاز و مخزن سوخت تشکیل می شود.)،دو دهانه یا چهاردهانه برای موتورهای بزرگتر داشته باشد.