منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> شیمی، پتروشیمی و نانو

مقاله کامل در مورد طراحي فرايند



قیمت: ۸۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 312     کد محصول :3146      حجم فایل:1,42 MB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

 

312 صفحه با کیفیت

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 
11-1          فرايند طراحي
 
طراحي فرايند جنبه هاي پیشرفته مهندسي شيمي را در مورد يک فرايند طراحي مي کند و  بوسيله تنظيم هاي مهندسي که به صورت کلاسيک شرح داده شده آنرا تکمیل می کند. شامل: مکانيک-الکترونيک-عمران و خيلي موارد ديگر می شود که تحميلاتي را مانند در دسترس بودن و امکان پذيري تجهيزات صنعتي ،خطرهاي الکتريکي و پيامدهاي نصب را ايجاد مي کنند که در بخش 10 توضيح داده شده اند.واضح است که پيامد هایی مانند سلسله مراتب منفرد يا چند گانه ، جنبه هاي مکاني تجهيزات (طرح بندي)، قابل دسترس بودن صنعتي ماشين آلات مبدلهاي حرارتي و برج هاي فرايند و تأثيرات رآکتورها  و واکنشها به عهده طراحي فرايند است.
 
طراحي يک کارخانه فرايند بزرگ يا اصلاح سازي کارخانه يا تعميم آن يک فعاليت پيچيده شامل تعدادي تنظيمات مهندسي است. فرايند طراحي به طور معمول شامل سازماندهي ها و کارشناسي هاي مهندسي علاوه بر شرکت عملياتي است . اين جنبه ها در بخش 11-2 طراحي تصوري يا در مباحث کنوني يعني رويکرد صنعتي - مهندسي پاياني قرار دارد.اين پروژه تحت تأثير موارد زير قرار گرفته است: تحقيق و توسعه که امکان پذيري و تحميلات تکنيکي مطالعات محيط زيستي سلامت و ايمني را معين مي کند که به تحميلات اضافي  در مورد مطالعات اقتصادي که هزينه توليدات و فروش را با هم به همراه حساسيت فاکتورهاي گوناگون و تصويب سرمايه گذاري نشان مي دهد منجر مي شود که به پروژه اجازه مي دهد تا پيش برود. پيامدهاي محيط زيستي اجتماعي و سياسي در اين جايگاه بايد شناسايي شوند. خطر عمومي براي کارخانه باید به طور معمول توسعه داده شود و با مختصات محلي ،حالت و توانايي متحد شدن آنها قبل ازاینکه طراحي فرايند جلوتر برود ،پذيرفته شود. اين به مقدار زيادي با تنظيم و اجتناب از يک فاجعه نوع Bhopal موافق خواهد بود. اگرچه طراحي ، يک فرايند ريشه اي و خود حمايت کننده يا يک توانايي تمام کننده است اما تحميلات اضافي مانند فضاي محدود و متراکم روي طراحي امکانات تأثير مي گذارد. تصميماتي که در مراحل نزديکتر گرفته شده مخصوصا درباره مسير فرايند ،ظرفيت کارخانه و شرايطشان بسيار سخت هستند. به اين ترتيب اختياراتي تحت عنوان تغييرات پديده هاي اضافي که ساده سازي آنها به صورت عملي سخت است  و از اختیار ما خارج مي شود .
 
از ديدگاه ايمني و پيشگيري کمتر(SLP) لازم است که فرايند را به طور بنيادي از ابتدا به طور صحيح بررسي کنيم  همانطور که در بالا نشان داده شده است طراحي بايد طوري باشد که خطرها را نسبت به اندازه گيري وسيله ها و کنترل کردن آنها برطرف کند. اين جنبه در بخش 30-11 يعني طراحي جزئيات و همچنين در بخش 6-11 يعني طراحي ايمني اصلي بحث شده است.ايمني کارخانه به صورت ابتدايي به وسيله کيفيت طراحي پايه نسبت به طراحي اصلی بوسيله افزودن خواص ايمني مخصوص تعيين شده است. بنابراين لازم است تا بررسي ايمني سيستماتيک مخصوص با فرايند طراحي در هر مرحله ترکيب شود که به طور معمول شامل شناسايي خطر و مطالعات ارزيابي شده می شوند.
 
1.1.11 روشهاي اداره کردن خطر فرايند
 
خطر در نتيجه يک ضرر اقتصادي يا آسيب انساني در دو زمينه احتمال واقعه يا بزرگ بودن ضرر و آسيب تعيين مي شود. بنابراين هر تلاشي انجام مي شود تا خطر ناشي از عملکرد يک وسيله فرايند شيميايي  بتواند مستقيما به سمت کاهش احتمال حادثه (تکرار حادثه) يا کاهش بزرگي ضرر وآسيب يا ترکيبي از هر  وقتيکه يک حادثه ظاهر بشود (نتيجه حادثه)پیش  برود .خطر اگرچه در زمينه کاهش تکرار يا نتيجه اي از اتفاقات پتانسيلي قرار داشته باشد درون يکي از دسته بندي زير گنجانده مي شود:
 
طراحي پایانی*
 
طراحي پایانی*  در مهندسي اغلب معادل است با فاکتور ايمني بالا، اما اين به اين معني نيست که هميشه اينطور است. در تعدادي موارد اينگونه طراحي پایانی*   ها مي تواند ايمني را کاهش دهد. يک توجه اصلي در پروژه به عنوان متغير مستقل در فاکتور هاي معرفي شده براي زنجير ايمني وجود دارد. در اين زمينه طراحي پایانی*   انجام شده تا خريد را به خوبي با تصميمات طراحي پوشش بدهد. چنين موضوعاتي مواردي است که در نهايت بررسي مي شود.
اين بوسيله دو مورد مشترک از تجهيزات فرايند پمپها و شيرهاي کنترل نشان داده شده است . اگر پمپي مورد احتياج است که داراي مشخصه هاي اصلي وابسته به جريان و فشار باشد و اگر پمپ قرار گرفته شده شامل هردو فشار و جريان بالا باشد يک درجه خطر به عنوان نتيجه کارخانه ای که با اين شرايط طراحي نشده است معرفي مي شود. به طور مشابه شيرهاي کنترل بيشتر اوقات داراي سايز بالا هستند. اگر تکيه روي يک شير مرکزي با سايز متوسط قرارگرفته باشد تا مقدار ماکزيمم جريان را محدود کند آنگاه تهيه و نصب يک شير بزرگتر ممکن است جايگاه خطرناکي را موجب بشود.
محصولات مرتبط
پاورپوینت بیوگاز

پاورپوینت بیوگاز

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:31421
کاملترین فایل  دانلود پاورپوینت بیوگاز   لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود دانلود پاورپوینت بیوگاز توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت دانلود پاورپوینت بیوگاز قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت...
پاورپوینت کامل درباره صنعت نفت و گاز ایران

پاورپوینت کامل درباره صنعت نفت و گاز ایران

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31390
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر...
گزارش آزمايشگاه شيمي عمومي سولفید هیدروژن

گزارش آزمايشگاه شيمي عمومي سولفید هیدروژن

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31180
سولفید هیدروژن در كنار آلاينده‌هاي مهم و فراوان محيط زيست، يكي از آلاينده‌هاي ناشناس سولفيد هيدروژن (H2S) مي‌باشد. سولفيد هيدروژن گازي قابل اشتعال، سمي و با بوي مشخص تخم‌مرغ گنديده است. اين گاز بی رنگ و سنگین تر از هواست (چگالی مخصوصش 1.895 برابر هواست). به همين خاطر، احتمال جمع شدنش در مکانهای کم ارتفاع تر بیشتر است و به سرعت در هوا پخش میشود. سولفيد هيدروژن، سولفيدهاي فلزات قليايي و قليايي خاكي در آب محلول هستند. نمك‌هاي...
گزارش کارآموزی آشنایی با تولید پلی اتیلن و تست های مربوطه

گزارش کارآموزی آشنایی با تولید پلی اتیلن و تست های مربوطه

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:31169
گزاش کارآموزی در کارخانه پلی اتیلن در 62 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc   توضیح پلی اتیلن یا پلی اتن یکی از ساده‌ترین و ارزانترین پلیمرها است. پلی اتیلن جامدی مومی و غیر فعال است. اینماده از پلیمریزاسیون اتیلن بدست می‌آید و بطور خلاصه بصورت pe نشان داده می‌شود. مولکول اتیلن  ))دارای یک بند دو گانه c=c است. در فرایند پلیمریزاسیون بند دو گانه هر یک از مونومرها شکسته شده و بجای آن پیوند ساده‌ای بین اتم‌های کربن مونومرها...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2