امروزه نيروي برق در تمام زندگي بشر رسوخ نموده و با پيشرفت صنعت به طور چشمگيري در تاسيسات و تجهيزات مورد استفاده قرار ميگيرد. به دليل استفاده گسترده از نيروي برق در صنعت و کارگاههاي صنعتي، حوادث برقگرفتگي نيز بخش عمدهاي از حوادث ناشي از کار را تشکيل ميدهند. در مقاله حاضر اصول ايمني کار با تجهيزات الکتريکي، برق فشار قوي و برق فشار ضعيف به صورت اجمالي مورد توجه قرار گرفته است و جهت کاهش حوادث برقگرفتگي و کاهش خسارت به تجهيزات الکتريکي راهکارهايي ارائه گرديده است. ازجمله مسائل مهمي كه معمولا در مراكزصنعتي و بخصوص در كارگاههاي هنرستانها و كارگاههاي صنعتي خطرات برق دانش آموزان وكارگران راتهديد ميكند.و مورد بي توجهي قرار گرفته است وتلفات و خسارات جاني و مالي زيادي در پي داشته .كه تقويت اين امر مهم درهنرجويان و دانش آموزان وكارگران جزء وظايف لاينفك ما هنرآموزان ومهندسين برق ميباشد
قرار دادن تجربیات در اختیار دیگران و همچنین استفاده از تجربیات دیگران باعث پیشرفت در روند یاددهی و یادگیری به دانش آموزان می شود .در این تحقیق برآنیم تا تجربیات خود را در زمینه تدریس برق در اختیار سایر همکاران قرار دهیم .امیدوارم مورد استفاده همکاران قرار گیرد .امروزه نيروي برق در تمام زندگي بشر رسوخ نموده و با پيشرفت صنعت به طور چشمگيري در تاسيسات و تجهيزات مورد استفاده قرار ميگيرد. به دليل استفاده گسترده از نيروي برق در صنعت و کارگاههاي صنعتي، حوادث برقگرفتگي نيز بخش عمدهاي از حوادث ناشي از کار را تشکيل ميدهند. در مقاله حاضر اصول ايمني کار با تجهيزات الکتريکي، برق فشار قوي و برق فشار ضعيف به صورت اجمالي مورد توجه قرار گرفته است و جهت کاهش حوادث برقگرفتگي و کاهش خسارت به تجهيزات الکتريکي راهکارهايي ارائه گرديده است. ازجمله مسائل مهمي كه معمولا در مراكزصنعتي و بخصوص در كارگاههاي هنرستانها و كارگاههاي صنعتي خطرات برق دانش آموزان وكارگران راتهديد ميكند.و مورد بي توجهي قرار گرفته است وتلفات و خسارات جاني و مالي زيادي در پي داشته .كه تقويت اين امر مهم درهنرجويان و دانش آموزان وكارگران جزء وظايف لاينفك ما هنرآموزان ومهندسين برق ميباشد. درصنعت برق اگرايمني رعايت نشود.
خطر برق گرفتگي حتمي است.
هدف از آموزش و پرورش ارتقای یادگیری است، به گونه ای که بر پایه چهار ستون یادگیری برای دانستن، انجام دادن، با هم زیستن و زیستن استوار است. در تحقق این هدف، یعنی ارتقای یادگیری، هر یک از عناصر نظام آموزش و پرورش نقش ویژه ای بر عهده دارند. از این میان، نقش برنامه های درسی که به وسیله معلم در کلاس درس به اجرا گذاشته می شود، از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین برنامه درسی باید به گونه ای سازماندهی شود که دانش آموزان را برای زندگی در جامعه ای که به سرعت در حال پیشرفت و تغییر است، آماده کند.
رویکرد یادگیری پژوهش محور فرصت یادگیری از طریق عمل را برای دانش آموزان در زمینه موضوع های مورد علاقه شان به گونه ای فراهم می کند که به رشد مهارت های زندگی آنان منجر شود. دانش آموزان علاوه بر کسب تعداد زیادی از مهارت های زندگی بتوانند به تولید دانش و استفاده از اصول جست و جوگری نظام مند برای معنا بخشیدن به آنچه آموخته اند و عمل به آن در کلاس درس و خارج از آن مبادرت ورزند.