منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> تربیت بدنی و علوم ورزشی

مقاله بسكتبال



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 29     کد محصول :4648      حجم فایل:24,57 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

تاريخچه بسكتبال

ورزش بسكتبال در سال 1981 ميلادي توسط آموزگاري به نام دكتر جميزناسميت ابداع و در استاديوم اسپرينگ فيلد ماساچوست به نمايش در آمد. در آن زمان به جاي حلقه هاي گل از سبدهاي مخصوص كه به شكل زنبيل بودند استفاده مي شد كه توپ پس از گل شدن در درون آنها قرار مي گرفت كه پس از هر بار گل شدن توپ را به وسيله نردبان از درون سبد بيرون مي آوردند و به وسيله بين طرفين در جريان بازي قرار مي دادند. هدف اصلي از ابداع چنين ورزشي ايجاد فعاليت در محيط سر بسته اي در فصل زمستان بود تا ورزشكاران بتوانند در اين فصل نيز فعاليت داشته و با ورزش فرم بدني و وضعيت جسماني خود را در حد مطلوب حفظ نمايند. به همين جهت تعداد بازيكنان نامحدود بود و هر دفعه مي توانستند از هر تعداد دلخواه براي بازي استفاده نمايند كه كم كم قوانيني براي انجام بازي و ساير قسمت ها وضع نمودند به طوري كه تعداد بازيكنان هر طرف 9 نفر تعيين گرديد وسپس به 7 نفر تقليل يافت و بالاخره اين تعداد به 5 نفر تثبيت يافته است. هر بازيكن مي توانست در موقع وقوع خط به جاي كليه بازيكنان تيم خود پرتاب آزاد را انجام دهد. هر تيم مي توانست از شروع تا پايان بازي توپ را در زمين خود به طور دلخواه نگهداري نمايد. هر دفعه كه توپ گل مي شد بازي يا بين طرفين يا ( جامپ بال ) از وسط زمين ادامه مي يافت. بازيكنان بلند قد مي توانستند در نزديك سبد قرار گيرند و توپ را به آرامي در سبد جاي دهند ( قانون سه ثانيه وجود نداشت ) با اجراي مسابقاتي چند زمينه تحول و پيشرفت بسكتبال را فراهم كردند ليكن بعد از جنگ جهاني اول ( 1918 ) بسكتبال ورزش رقابت آميز و بزرگي نشد. درآن ايام سعي شد توجه رؤساي مدارس و گردانندگان سازمان هاي ورزشي را به تعليم و آموزش بسكتبال جلب نمايند. با اين وجود و اين همه تلاش مداوم و پيگير تعليم بسكتبال براي مربيان حالت جنبي داشت و اساساً فعاليت آنها در ورزش هاي رقابت آميز ديگري مانند فوتبال آمريكائي متمركز بود. چند سالي چنين وضعيتي ادامه داشت بعد از جنگ جهاني اول تدريجاً مربيان بسكتبال وضعيت ثابتي پيدا كردند و فعاليتشان مؤثر واقع شد و اين ورزش شناخته گرديد و به اروپا نيز كشيده شد در سال 1924 اولين مسابقات بين المللي بين تيم هاي بسكتبال فرانسه، ايتاليا، انگلستان و آمريكا در پاريس برگزار گرديد و از سال 1932 فدراسيون آماتوري بسكتبال در ژنو با نمايندگي چند كشور تشكيل شد و در مسابقات المپيك 1936 براي اولين بار 23 كشور در مسابقات رسمي بسكتبال شركت نمودند و آمريكا قهرمان المپيك گرديد . امروز با اينكه ورزش بسكتبال يكي از سريعترين و پرطرفدارترين ورزش هاي جهان مي باشد و بعضي از اصول آن نيز تغيير يافته ولي هنوز اصول اساسي آن مانند زمان دكتر نايسميت كه در سبدهاي هلو انجام ميگرفت به قوه خود باقي است. اين ورزش توسط آقاي فريدون شريف زاده به ايرانيان شناسانده شد و خدمات ارزنده اي براي پيشبرد ورزش بسكتبال انجام داد به طوري كه براي اولين بار ايران در سال 1948 توانست در مسابقات المپيك لندن شركت نمايند.

  ورزش بسكتبال در سال ۱۹۸۱ میلادی توسط آموزگاری به نام دكتر جمیزناسمیت ابداع و در استادیوم اسپرینگ فیلد ماساچوست به نمایش در آمد.

 

● مقررات و قوانین بسكتبال

▪ تعریف:

بازی بسكتبال توسط دو تیم انجام می پذیرد كه هر تیم شامل ۵ بازیكن می باشد، هدف آنها عبور دادن توپ از حلقه و ممانعت از گل زدن تیم مقابل است. اندازه زمین بسكتبال باید (۲۸*۱۵) یا (۲۶*۱۴) یا (۲۴*۱۲) باشد و ارتفاع زمین بازی تا سقف سالن باید هفت متر باشد.

تمامی خطوط زمین باید ۵ سانتیمتر عرض داشته باشد: شعاع دایره ها باید ۰۸/۱ متر باشد. اندازه تخته باید ۱۸۰ * ۰۵/۱ متر باشد كه با فاصله ۰۹/۲متر از سطح زمین نصب می گردد.

یك بازی بسكتبال با یك سر داور و یك داور، منشی، وقت نگهدار مسؤول ۲۴ ثانیه، مسؤول تابلو و یك ناظر فنی مسابقات برگزار می شود. بازی بسكتبال با ۵ بازیكن شروع می شود و با دو نفر هم می توانند ادامه دهند كمتر از دو نفر بازی انجام نمی شود. بازی در چهار پریوت ده دقیقه ای انجام می شود. بین ده دقیقه اول و دوم یك وقت دو دقیقه استراحت و بین ده دقیقه دوم و سوم كه نیمه اول هم نامیده می شود یك وقت ده تا پانزده دقیقه استراحت و بین ده دقیقه سوم و چهارم یك وقت دو دقیقه ای استراحت انجام می شود. تایم استراحت هر ده دقیقه، یك تایم استراحت یك دقیقه ای و ده دقیقه آخر تیمها می توانند از دو تایم استراحت یك دقیقه ای استفاده نمایند.

▪ تخلف ها:

الف) سه ثانیه: زمانی كه تیمی توپ را در اختیار دارد نباید هیچ یك از بازیكنان آن تیم بیش از سه ثانیه در منطقه ذوزنقه تیم مقابل توقف نمایند. تمامی خطوط منطقه ذوزنقه جزء منطقه محدوده محسوب می شوند .

ب) هشت ثانیه: زمانی كه بازیكنی مالكیت توپ را در زمین دفاعی خود در اختیار می گیرد بایستی در عرض هشت ثانیه توپ را از زمین خارج كرده و به زمین حمله ببرد.

ج) ۲۴ ثانیه: اگر تیمی مالك توپ شده باشد. باید در عرض ۲۴ ثانیه توپ را وارد حلقه حریف بكند یا به طرف حلقه تیم مقابل شوت بزند در زدن شوت توپ باید حتماً به حلقه بخورد تا ۲۴ ثانیه صفر شود اگر توپ به تخته بخورد ۲۴ ثانیه ادامه می یابد و اگر توپ توسط تیم مقابل اوت شود باز هم ۲۴ ثانیه ادامه می یابد. ۲۴ ثانیه موقعی صفر می شود كه ۱- خطا صورت بگیرد ۲- بازیكن تیم مقابل با پا توپ را به اوت بیاندازد. اگر دستگاه ۲۴ ثانیه بوق بزند و توپ از دست بازیكن رها شده و در هوا باشد، اگر گل شود گل قبول می باشد. اگر در هوا با دست بازیكنی لمس شود و گل شود گل مردود می باشد . 



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
جزوه اصول مربيگري و علم تمرين

جزوه اصول مربيگري و علم تمرين

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31718
    مختصری از جزوه:   جايگاه ورزش در عصر معاصر   ورزش به عنوان مطرح ترين روش تربيت جسم )تربيت بدني( به طور ويژه مورد توجه قرار دارد. افراد جامعه براي پرداختن به ورزش دلايل متفاوتي دارند كه پركردن اوقات فراغت، حفظ تناسب اندام، حفظ تندرستي، كسب تخصص ورزشي،كسب عناوين قهرماني و حتي نگاه حرفه اي به ورزش از عمده ترين اين دلايل است. از طرفي نظر بسياري از دانشمندان علوم تربيتي بر اين است كه ورزش از مناسب ترين ميدان هاي...
دانلود پاورپوینت تغذیه و ورزش

دانلود پاورپوینت تغذیه و ورزش

قیمت: 99,000 ريال کد فایل:31384
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر...
 مقاله در مورد  كاراته

مقاله در مورد كاراته

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:25711
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : بازي كاراته پرديس شكيبا در جزيره اى دور افتاده متولد شد. از نياز به بودن و حيات استفاده كردند و هنرى رزمى را به يادگار گذاشتند. مى گويند استاد و پير اين رشته كه تمام تكنيك هاى آن را مى داند مى تواند بدون هيچ سلاحى از خود دفاع كند. او مى تواند با حركات دست و پا اجسام سختى را خرد كند يا با تيغه دست (Shuto) يك گاونر را بكشد! و ... اما بخش اصل و هدف مهم در كاراته پرداختن به بعد روانى آن است....
 مقاله آسیب دیدگی  در ورزش

مقاله آسیب دیدگی در ورزش

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:25706
  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :آسیب دیدگیهای قوزک پا : پیشگیری و درمان آسیب دیدگیهای قوزک پا یکی از رایج ترین و معمول ترین حوادث در ورزش ژیمناستیک می باشند . هنگام فرود آمدن از ارتفاع زیاد که غالباً با چرخش و روی سطوح غیر مسطح صورت می گیرد آسیب دیدگی قوزک پا رخ می دهد . با وجود این ریسک بالا برای آسیب دیدگی ، فرا گرفتن تمرینات / ورزشهایی که به تقویت ماهیچه های اطراف قوزک پا کمک کرده و مفصل را محکم تر و ثابت تر می...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2