منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> تربیت بدنی و علوم ورزشی

مقاله تاريخچه ورزش جانبازان و معلولين كشور



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 18     کد محصول :4658      حجم فایل:28,02 KB      نوع فایل :rar



 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 

تاريخچه ورزش جانبازان و معلولين كشور :

 فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولين تا پيش از انقلاب اسلامي ، به صورت  كميته اي غيرفعال زيرنظر فدراسيون پزشكي بوده و فعاليت اين كميته صرفاً به شركت مسوولين آن در گردهمايي هاي بين المللي محدود مي شد و هيچگونه فعاليت عملي در بين افراد معلول انجام نمي داد .

  پس از انقلاب شكوهمند اسلامي ، در اواخر سال 1358 فدراسيون ورزشهاي معلولين تاسيس گرديد. اولين فعاليت اين فدراسيون تازه تاسيس ، اعزام يك گروه به مسابقات المپيك افراد معلول در هلند بود كه در تابستان سا ل 1359 صورت گرفت كه هدف از اين اعزام كسب تجارب فني و تهيه منابع و قوانين و مقررات و شركت در اجلاس ورزش معلولين جهت شناساندن ج.ا.ايران در فدراسيون بين المللي معلولين بود .

پس از بازگشت گروه اعزامي از مسابقات المپيك هلند ، اولين دوره كلاس مربيگري ورزشهاي  معلولين درچند رشته در همان سال برگزار شد . مربيان پس از آموزشهاي لازم به استانهاي خود مراجعت و نسبت به تشكيل تيمهاي ورزشي اقدام نمودند كه اولين مسابقات افراد معلول در رشته هاي دووميداني ، پينگ پنگ ، شطرنج ، بسكتبال  با ويلچر ، واليبال نشسته و شنا در تهران در شهريورماه 1359 برگزار   شد، كه نابينايان فقط در رشته شطرنج شركت داشتند.

استقبال افراد معلول از فعاليتهاي ورزشي و شركت در مسابقات بقدري بود كه مسئولين را واداشت تا اقدام بيشتري در اين  زمينه انجام دهند.با آغاز جنگ تحميلي در سال 1359 و نيل بخشي از رزمندگان به فيض جانبازي روز به روز به آمار ورزشكاران اين رشته افزوده مي شد كه اين نقطه عطفي در تاريخ فدراسيون محسوب مي گردد.

درارديبهشت سال 1360 اولين تيم ورزشي افراد جانباز و معلول كشور در رشته بسكتبال با ويلچر به كشور يوگسلاوي اعزام گرديد. تغيير رياست فدراسيون و تشكيل كلاسهاي متعدد مربيگري و داوري و برگزاري اولين مسابقات قهرماني كشور در زمينه هاي مختلف ورزشي از جمله فعاليتهاي سال 1360 محسوب مي گردد. از تحولات ديگر در اين سال تغيير نام فدراسيون به فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولين بود. دركل سال 1360 نقطه اوج اوليه فعاليت ورزشي معلولين در بعد از انقلاب اسلامي محسوب مي شود.

در سال 1361 اولين كاروان ورزشي جانبازان و معلولين در قالب تيم تيراندازي به مسابقات جهاني استوك مندويل كه در كشور انگلستان برگزار مي گرديد، اعزام شد. در اين دوره از بازيها  به دليل افشاء گري هاي كاروان اعزامي در مورد جنايات رژيم صهيونيستي اسرائيل و آمريكا از شركت آنان در رقابتها جلوگيري بعمل آمد.

درسال 1363 تيم ملي جانبازان و معلولين جمهوري اسلامي در رشته دو و ميداني با توجه به يك سال تحريم در مسابقات استوك مندويل با شركت در مسابقات جهاني صاحب مدالهاي طلا و نقره و برنز شد و همچنين حضور اولين بار تيم واليبال نشسته كشورمان در مسابقات جهاني واليبال نشسته نروژ و كسب مقام قهرماني جهان باعث جذب هزاران جانباز و معلول گرديد .

يك سال بعد ،  اولين جشنواره فرهنگي ورزشي جانبازان و معلولين با شركت 5000 ورزشكار در چند رشته ورزشي جانبازان و معلولين  با حضور رهبر معظم انفلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي ( كه مقام رياست جمهوري را بر عهده داشتند) برگزار شد كه سخنان گهربار ايشان توسعه و گسترش ورزش معلولين را باعث گرديد.

اولين حضور گسترده تيمهاي ورزشي افراد جانباز و معلول كشورمان در بازيهاي پارالمپيك سئول (پس از تحريم دو المپيك آمريكا و شوروي سابق) با حضورموفق تيمهاي مختلف ورزشي مخصوصا واليبال نشسته و دووميداني همراه بود كه ضمن استحكام تشكيلات ورزشهاي معلولين دربين جهانيان ،  فعاليت ورزش در اين رشته ها گسترش بيشتري يافت .

درسال 1368 با همگام شدن فعاليت بنياد جانبازان با فدراسيون ، ورزش جانبازان و معلولين سير صعودي گرفته و باعث فعاليت رو به رشد ورزش اين قشر گرديد. از سال 68 تا 79 فعاليت فدراسيون با برنامه هاي مدون و برگزاري جشنواره هاي فرهنگي ورزشي كه بعضاً توسط مسئولين عالي رتبه كشور از جمله حضرت آيت الله خامنه اي و جناب آقاي هاشمي رفسنجاني افتتاح مي گرديد دگرگوني خاصي يافت و شركت موفق در سه پارالمپيك بارسلون آتلانتا و سيدني توانست جايگاه مناسبي در ورزش جانبازان و معلولين كشورمان و جهانيان كسب نمايد.

در سال 1379 دو رويداد مهم، مستقل شدن فدراسيون نابينايان و تشكيل كميته پارالمپيك از نقاط عطف ديگر تاريخ ورزش جانبازان و معلولين محسوب مي گردد .

       در حال حاضر ورزش جانبازان و معلولين دربيش از 15 رشته ورزشي فعاليت مي نمايد كه در تمام استانها و بيشتر شهرستانها فعال مي باشد. در پايان اين بخش به مدالهاي كسب شده توسط ورزشكاران جانباز و معلول در چهار دوره مسابقات پارالمپيك اشاره مي گردد.

 

ورزش معلولین

اسکی معلولین

آیا برایتان جالب نیست بدانید افراد معلول و آنهایی که از مشکلات جسمی رنج می برند هم ورزشهایی جهانی دارند و در سطح توانایی خودشان به رقابت می پردازند.

رقابتهای این افراد در سطح بین المللی با نام "رقابتهای پارالیمپیک ( Paralympics)" برگزار میشود و مخصوص کسانیست که ناتوانیهای جسمی دارند.

رقابتهای پارالیمپیک چیست؟
رقابتهای پارالیمپیک بازیهایی است برای ورزشکاران برجسته و مستعدی که قادر نیستند همانند سایر ورشکاران در شرایطی معمولی به رقابت بپردازند. این بازیها همانند رقابتهای عادی المپیک و غالبا" در همان شهر یا کشوری که این بازیها انجام میشود، هر 4 سال یک باربرگزار میگردد. آنهایی که در این رقابتها شرکت میکنند بر اساس نوع ناتوانی جسمی و معلولیتشان دسته بندی می شوند.

ریشه کلمه پارالیمپیک
کلمه پارالیمپیک از واژه لاتین "para" به معنای "به وسیله" و ""lympic در اشاره به بازیهای المپیک گرفته شده است. سر لودویگ گاتمن (Sir Ludwig Guttmann) جراح مغز و اعصاب انگلیسی که در بیمارستان استوک مندویل(Stoke Mandeville) آیسلبوری (Ayslebury) انگلیس کار می کرد معتقد بود که بازیهای معلولین باید هم زمان با بازیهای المپیک انجام شود.
او کسی بود که اولین بازیهای بین المللی با ویلچر را همزمان با بازیهای المپیک سال 1948 لندن سازماندهی کرد. وی پس از این ماجرا خیلی زود تلاش کرد تا بازیهای با ویلچر را به رقابتهای رسمی المپیک پیوند دهد و در نهایت موفق شد اولین رقابتهای رسمی و جهانی را در سال 1960 برگزار کند چرا که بازیهای انجام شده در سال 1952 از رسمیت ویژه ای برخوردار نبود.


تنیس معلولین

بازیهای تابستانی پارالیمپیک در سال1960 در رم ایتالیا برگزار شد.در این بازیها 23 کشور با حدود 400 ورزشکار حضور داشتند.


در سالهای بعد به ترتیب ژاپن (توکیو 1964)، اسراییل (تل آویو 1968)، آلمان (هیدلبرگ 1972)، کانادا (تورنتو 1976)، هلند (آرنهام 1980)، ایالات متحده آمریکا و انگلیس (نیویورک و استوک مندویل 1984)، کره (سئول 1988)، اسپانیا (بارسلونا 1992)، ایالات متحده آمریکا (آتلانتا1996)، استرالیا (سیدنی 2000) و یونان (آتن 2004)!
این مقدمه و با هر توانایی با ارزش و مفید است.
شاید برایتان جالب باشد که در مورد ورزش معلولین نیز خبرهایی بخوانید:


رقابتهای والیبال نشسته در آلمان
از تاریخ 21 تا 25 ژوئن رقابتهای قهرمانی والیبال نشسته معلولین در شهر لورکوزن آلمان انجام میشود



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
جزوه اصول مربيگري و علم تمرين

جزوه اصول مربيگري و علم تمرين

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31718
    مختصری از جزوه:   جايگاه ورزش در عصر معاصر   ورزش به عنوان مطرح ترين روش تربيت جسم )تربيت بدني( به طور ويژه مورد توجه قرار دارد. افراد جامعه براي پرداختن به ورزش دلايل متفاوتي دارند كه پركردن اوقات فراغت، حفظ تناسب اندام، حفظ تندرستي، كسب تخصص ورزشي،كسب عناوين قهرماني و حتي نگاه حرفه اي به ورزش از عمده ترين اين دلايل است. از طرفي نظر بسياري از دانشمندان علوم تربيتي بر اين است كه ورزش از مناسب ترين ميدان هاي...
دانلود پاورپوینت تغذیه و ورزش

دانلود پاورپوینت تغذیه و ورزش

قیمت: 99,000 ريال کد فایل:31384
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر...
 مقاله در مورد  كاراته

مقاله در مورد كاراته

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:25711
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : بازي كاراته پرديس شكيبا در جزيره اى دور افتاده متولد شد. از نياز به بودن و حيات استفاده كردند و هنرى رزمى را به يادگار گذاشتند. مى گويند استاد و پير اين رشته كه تمام تكنيك هاى آن را مى داند مى تواند بدون هيچ سلاحى از خود دفاع كند. او مى تواند با حركات دست و پا اجسام سختى را خرد كند يا با تيغه دست (Shuto) يك گاونر را بكشد! و ... اما بخش اصل و هدف مهم در كاراته پرداختن به بعد روانى آن است....
 مقاله آسیب دیدگی  در ورزش

مقاله آسیب دیدگی در ورزش

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:25706
  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :آسیب دیدگیهای قوزک پا : پیشگیری و درمان آسیب دیدگیهای قوزک پا یکی از رایج ترین و معمول ترین حوادث در ورزش ژیمناستیک می باشند . هنگام فرود آمدن از ارتفاع زیاد که غالباً با چرخش و روی سطوح غیر مسطح صورت می گیرد آسیب دیدگی قوزک پا رخ می دهد . با وجود این ریسک بالا برای آسیب دیدگی ، فرا گرفتن تمرینات / ورزشهایی که به تقویت ماهیچه های اطراف قوزک پا کمک کرده و مفصل را محکم تر و ثابت تر می...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2