منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

مقاله راهکارهای اصلاح رفتارهای نابهنجار دانش آمــوزان



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 30     کد محصول :6305      حجم فایل:102,56 KB      نوع فایل :rar



چکیده

 شاید بتوان گفت که فحش وناسزا گفتن در بین نوجوانان یکی از دغدغه‌هایی است که خانواده‌ها از ان رنج می‌برند چرا که نگران آینده فرزندشان  می‌باشند دراین تحقیق سعی بر آن شده است که  عوامل ایجاد این رفتار و راه حل‌های اساسی برای کاهش این رفتار  نامتعارف  بیان شود. من در این تحقیق  ابتدا به بیان   موضوع تحقیق پرداختم  وسپس  باتوصیف وضعیت موجود به بیان مسئله   وجمع آوری شواهدی مبنی بروجود مشکل یا همان مسئله پرداختم  بعد از آن  به گرد اوری اطلاعات  از طریق مشاهده ویاداشت برداری   وهمچنین از یافته‌های علمی دیگران استفاده شده است وبا استفاده از شیوه شش پرسش  یافته‌ها تجزیه و تحلیل شده است راه حل‌های پیشنهادی  با مشارکت همکاران  بیان شده وپس از اعتبار سنجی توسط همکاران وشورای دبیران   به مدت دو هفته  روز اجرا گردید وبعداز ان مدت دوبار ه مورد ارزیابی قرار گرفت   ودر نهایت  نتیجه گیری منطقی  صورت گرفت   که نتایج آن در این تحقیق بیان شده است

واژگان کلیدی: دانش آموز – رفتار نامتعارف – نا سزاگویی - پرخاشگری

 

 مقدمه

پرخاشگری واکنش کلی نسبت به ناکامی است هرچند افراد همیشه پاسخ‌های پرخاشگرانه آشکار از خود نشان نمی‌دهند وآن ها را در وجود خود سرکوب می‌کنند. مثلاً پسری که  به وسیله یکی از همکلاسان خود مورد اهانت قرار گرفته غالباً به طور فیزیکی به او حمله ور می‌شود. وفحش وناسزا، زدوخوردها ودعوا های حیاط مدرسه، خود نشانه‌هایی ازاین پرخاشگری‌هاست.

 گروهی از روانشناسان معتقدند که طبقات اجتماعی غیر مرفه جامعه، بیشتر از طبقات متوسط ومرفه جامعه احساسا ت پرخاشگرانه خود را ابراز وآشکار می‌سازند. (نژاد, 1378)

کارن هورنی روانشناس معروف معتقد است که سرکوب همه احساسات پرخاشگرانه وخصمانه از نقطه نظر سلامت  روان بسیار بد وگاه خطر ناک است زیرا سرکوب چنین احساساتی سر انجام به اضطراب و واکنش‌های عصبی می‌انجامد  بنابراین پیشنهاد می‌کند که انسان باید گهگاه احساسات خصمانه خویش را ابراز کند  تااز شدت فشار درونی جلوگیری به عمل آید.

نکته مهم آنست که همه افراد دچار احساسات پر خاشگرانه می‌شوند وروانشناسان کانال‌های اجتماع پسند متعددی را برای تسکین ورهایی از این احساسات بیان می‌کنند که به ویژه در مدارس می‌توانند مور د استفاده قرار گیرند. ازجمله مسابقات ورزشی، نقاشی،  نمایشنامه وغیره می‌باشد. (نژاد, 1378)

توصیف وضعیت موجود

اینجانب عباسقلی اشرفی، مدت 19 سال است که مشغول خدمت در نظام تعلیم و تربیت این مرزو بوم هستم. در حال حاضر پست سازمانی من معاونت آموزشگاه 17 شهریور مزرعه کتول می‌باشد.

. دراین مدرسه بین همکاران  جو بسیار صمیمی وجود دارد ومدرسه ای  است دارای نظم و انضباط .

در کلاس سوم این آموزشگاه دانش آموزی دارم بنام جواد که باتوجه به اینکه از نظر درسی  مشکلی ندارد  اما هنگامی که درگروه قرار می‌گیرد  بادوستانش  درگیر می‌شود  واز الفاظ رکیک ونا متعارف (فحش دادن به پدر ومادر دانش اموزان)  استفاده می‌کند  که این عمل او باعث  رنجش وناراحتی دوستانش می‌شود  من بارها با او صحبت کرده‌ام  ودلیل  این رفتار را از او سؤال کر ده ام  واو هر بار جوابی  می‌دهد  یک بار می‌گوید دست خودم نیست   یا می‌گوید نمی‌توانم ومن اورا بارها راهنمایی کرده‌ام اما باز هم  این رفتار را از خود نشان می‌دهد  واین عمل او  باعث  شده  که بد نبال پیدا کردن  دلایل  این رفتار او باشم   تا بتوانم آنرا شناسایی و بر طرف کنم

   این موضوع را  با مدیر  وسایر همکاران درمیان گذاشتم  تانظر آنان را درمورد رفتار این دانش آموزبدانم دفتر انضباطی مدرسه راهم  بررسی کردم  وباتوجه به نظر همکاران  و ارزیابی دفتر انضباطی  به این نتیجه رسیدم که این دانش آموز درهمه کلاس‌ها وگروه ها چنین رفتاری دارد به همین دلیل این مساله  توجه مرا بیشتر به خود جلب کرد  که چرا  این دانش آموز از این الفاظ   استفاده می کندو این مسئله برای من به وجود آمد که  من به عنوان یک مدیر  چگونه می‌توانم  این رفتار (فحش و ناسزاگویی) را در دانش آموزم  برطرف کنم؟   

تعریف واژگان

چگونه: چه نوع، چه قسم

می‌توانم: قدرت داشتن، از عهده کاری بر آمدن

پر خاشگری: ستیزه گری، جنگ وجدال، سخن زشت

گروه: جماعت

 دانش آموز: به  محصل دوره ابتدایی، دوره راهنمایی  یا دبیرستان گفته می‌شود. (شمیم, 1379)

منظور از دانش آموز در این تحقیق محصل  دوره دوم تحصیل یا همان دوره راهنمایی در ایران است.

 منظور از مدیر در اینجا خود محقق که با این دانش آموز سرو کار دارد.

 

گرد آوری  اطلاعات (شواهد 1)

مشاهده

اگر به صورت منظم، به اتفاق‌ها و رخدادهای پیرامون خود را تماشا کنید، می‌توان گفت از فن مشاهده استفاده کرده‌اید (غفاریان, 1392)

شیوه‌های مشاهده

الف ) مشاهده با استفاده از شیوه آماری

این شیوه صرفاً برای شمردن تعداد دفعات یک عمل یا رخداد به کار می‌رود. معمولاً مشاهده تمام قسمت‌های یک عمل در یک وضعیت خاص نا ممکن است، بنابراین مجبورید دست به گزینش بزنید و بخش‌هایی از عمل را در یک زمان محدود مشاهده کنید (غفاریان, 1392)

مشاهده من با مشاهده این دانش آموز به مدت یک هفته در کلاس وکار گاه متوجه  این رفتار دراو شدمش

فهرست مطالب
 
 
مقدمه 2
گرد آوری  اطلاعات (شواهد 1) 4
چکیده 5
مصاحبه 6
یافته های علمی 7
عوامل خانوادگی پرخاشگری 8
زیان های پرخاشگری 12
پرخاشگری و ورزش 14
ورزش راهکاری مناسب 17
پیشینه تحقیق 18
انتخاب راه حل یا راه حل های  موقتی 20
اعتبار بخشی راه حل 21
توصیف وضعیت مطلوب 22
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار 22
پیشنهادات 24
منابع 25
 
محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2