منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> تربیت بدنی و علوم ورزشی

مقاله مسابقه در زمين هاي خاک رس چمن سخت



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 13     کد محصول :4699      حجم فایل:91,64 KB      نوع فایل :rar



 

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 

راهنماي مسابقه در زمين هاي

خاک رس - چمن - سخت

مقدمه:

فصل مسابقات گراند اسلم ( Grand Slam ) , براي قهرمانان تنيس طاقت فرساترين دوره سال است . در يک دوره چند هفته اي آنها در زمين خاکي اپن فرانسه و سپس در زمين چمن ويمبلدون, بازي خواهند کرد . حدود يک ماه بعد, بازيهاي Slam که جزء مســابقات اپن امريکا مي باشد, در زمين سخت شروع خواهد شد . در حالي که قواعد بازي ثابت مي ماند اما تنيس در زمين هاي مختلف, يک ورزش کاملا" متفاوت است. خاک نرم, بردباري و تاکتيک مي طلبد در حالي که زمين چمن, سرويس هاي محکم و والي را مي طلبد . زمين هاي سخت نيز به نوبه خود, يک بازي کامل و برنامه ريزي شده را اقتضا مي نمايد . بــازي بر روي هر سه نوع زمين, براي شمــا مفرح و خوب است . اگر شما واقعا" وارد تنيس شده ايد, از روشي استفاده کنيد که در هر سه زمين قابل اجرا باشد. براي بهتر شدن بازي شما در زمين خاکي, چمن و سخت, بايد ضربه هاي مخصوص هر زمين و استراتژي هاي آن را به برنامه خود اضافه کنيد. با بازي بر روي هر سه نوع زمين, شما بازيکن کاملي خـواهيد شد زيرا هر يک از انواع زمين, شما را وادار مي کند تا کار متفاوتي انجام دهيد . شما در مي يابيد که آزادي عمل بيشتري داشته باشيد و اين امر باعث مي شود که بازي شما بطور مرتب بهتر شود .


 

 زمين خاک رس ( همسان ساز )

دو نکته در موفقيت روي زمين خاک رس اهميت اساسي دارند : آمادگي بدني و تمرکز . بازيکن خاک رس بايد آمادگي اين را داشته باشد که با قلدري و قدرت, پوئن را از آن خود سازد زيرا ذرات خاک رس, توپ را ترمز داده و تند و تيزي آن را از بين مي برد . روي زمين خاک رس هيچوقت نمي توان با سرويس هاي سنگين يا ضربه هاي زميني محکم, حريف را از ميدان بدر کرد . خاک رس بيشتر مناسب ضربات چرخدار ( اسپين) است تا ضربات قدرتي . در طول هر پوئن, بايد دائم فکر و مطالعه داشته باشيد و با دقت کامل لحظه و نقطه اي که بايد ضربه اساسي خود را بزنيد, انتخاب نمائيد .

ضربات در جهت مخالف حرکت حريف

روي خاک رس پاي بازيکن سر خورده و بخوبي زمين سخت ( Hard ) نمي توان ترمز کرد و تغيير مسير داد . بنابراين هرگاه در طول بازي شما موفق شويد حريف را مجبور به تغيير محل در طول خط ته زمين بنمائيد, زدن ضربه پشت سر حريف و در جهت مخالف حرکت او, تاکتيک بسيار خوبي است . سرعت کم توپ روي خاک رس شانس بيشتري به حريف شما مي دهد تا توپ هايي را که به زمين زده ايد, برگرداند ليکن در مورد توپ هايي که پشت سر و مخالف جهت حرکت حريف فرستاده شوند, ابتدا مجبور است ايست کرده, خود را جمع و جور نموده و در جهت جديد حرکت کند که کار زياد آساني نيست . زدن ضربه در جهت مخالف حرکت حريف براي مقابله بازيکنان تند و تيز يا بازيکنان قد بلند که گام هاي بلندي بر مي دارند, توصيه مي شود .

 

تبادل توپ با استفاده از فورهند ( تاپ اسپين )

بخاطر ساختار زمين رس, ضربات چرخدار کارآيي بهتري دارند و اغلب ضربه ( تاپ اسپين ) ضربه برنده بازيکن خاک رس مي باشد . حسن ديگر ( تاپ اسپين ) اين است که مسير بلندتري را بالاي تور طي مي کند, در نتيجه ضريب اطمينان رد کردن توپ افزايش مي يابد ؛ نکته اي که در تبــادل طولاني ضربــات توپ در بــازي روي زمين خاک رس بسيار اهميت دارد. براي زدن ضربه ( اسپين ) مچ دست خود را از حالت ضربه عادي شل تر نگه داريد زيرا تلاش اصلي اين است که به سر راکت سرعت بيشتري داده شود و به محکم بودن ضربه توجه کمتري معطوف مي گردد. سر راکت از پايين به بالا حرکت مي کند و تلاش در اين است که ضمن اين که به قسمت عقب ضربه زده مي شود به طرف جلو نيز سرعت خوبي پيدا کند . اگر فقط راکت به قسمت عقب توپ ماليده شود ضربه سرعت لازم را نخواهد داشت .

به طرف ضربات خود سر بخوريد

ترمز نهايي در زمين خاک رس بايستي به صورت سر خوردن و زدن توپ باشد. بسياري از بازيکناني که تجربه زمين رس را ندارند ابتدا, توپ را زده و سپس سر مي خورند. با اين عمل حداقل به اندازه دو گام از بازي بعدي عقب مي افتند . براي سر خوردن روي خاک رس بايد پاي جلو کاملا" تخت روي زمين تماس داشته و پاي عقب به طرف جلو حرکت داشته باشد . براي حفظ تعادل, وزن بدن بايد روي پاي جلو باشد, بدين ترتيب آمادگي براي ضربه بعدي سريعتر حاصل مي شود .

 

آمادگي بدني لازم را براي بازي طولاني ايجاد کنيد

اين شعار است ليکن در زمين رس مصداق کامل پيدا مي کند . هيچ مسابقه اي تمام نشده است مگر اينکه تکليف آخرين پوئن روشن شده باشد . براي برد روي خاک رس بازيکن بايد آمادگي بازي طولاني براي هر پوئن و نيز تلاش طولاني تر براي اتمام مسابقه را داشته باشد . خاک رس, زمين مطلوب براي بازيکناني است که از نظر بدني بهترين آمادگي جسماني را دارند؛ با انجام تمريناتي که نفس را زياد مي کنند مطمئن شويد که قبل از اتمام مسابقه نفستان نمي برد .

گول زني حريف در ( دراپ شات ) را عملي کنيد

( دراپ شات ) يک ضربه تخصصي بسيــار پر ارزش براي بـــازيکن خاک رس است مخصوصا" ( اگر ), ( دراپ شات ) ضربه بک هند باشد زيرا آماده سازي براي ضربه شبيه يک ( بک هند ) معمولي بريده شده از زير است ليکن با گولزني به موقع حريف مي توان آن را تبديل به ( دراپ شات ) کرد . صفحه راکت را کمي بيش از يک ( بک هند معمولي بريده شده ) بازکنيد و سعي کنيد مــدت و مســافت طول تمــاس توپ با راکت را به حداکثر برسانيد . توجه داشته باشيد که از ( دراپ شات ) زماني استفاده مي شود که امکان زدن ضربات ديگر نيز وجود داشته باشد . مثلا" مــوقعي که بــا يک ضربه سنگين مي خواهيد به تــور نزديک شويد, موقعيتي است که مي توان از (دراپ شات) نيز استفاده کرد . ( دراپ شات ) يک ضربه تهاجمي بوده به هيچ وجه يک ضربه دفاعي نمي باشد .

 

 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
جزوه اصول مربيگري و علم تمرين

جزوه اصول مربيگري و علم تمرين

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31718
    مختصری از جزوه:   جايگاه ورزش در عصر معاصر   ورزش به عنوان مطرح ترين روش تربيت جسم )تربيت بدني( به طور ويژه مورد توجه قرار دارد. افراد جامعه براي پرداختن به ورزش دلايل متفاوتي دارند كه پركردن اوقات فراغت، حفظ تناسب اندام، حفظ تندرستي، كسب تخصص ورزشي،كسب عناوين قهرماني و حتي نگاه حرفه اي به ورزش از عمده ترين اين دلايل است. از طرفي نظر بسياري از دانشمندان علوم تربيتي بر اين است كه ورزش از مناسب ترين ميدان هاي...
دانلود پاورپوینت تغذیه و ورزش

دانلود پاورپوینت تغذیه و ورزش

قیمت: 99,000 ريال کد فایل:31384
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر...
 مقاله در مورد  كاراته

مقاله در مورد كاراته

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:25711
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : بازي كاراته پرديس شكيبا در جزيره اى دور افتاده متولد شد. از نياز به بودن و حيات استفاده كردند و هنرى رزمى را به يادگار گذاشتند. مى گويند استاد و پير اين رشته كه تمام تكنيك هاى آن را مى داند مى تواند بدون هيچ سلاحى از خود دفاع كند. او مى تواند با حركات دست و پا اجسام سختى را خرد كند يا با تيغه دست (Shuto) يك گاونر را بكشد! و ... اما بخش اصل و هدف مهم در كاراته پرداختن به بعد روانى آن است....
 مقاله آسیب دیدگی  در ورزش

مقاله آسیب دیدگی در ورزش

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:25706
  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :آسیب دیدگیهای قوزک پا : پیشگیری و درمان آسیب دیدگیهای قوزک پا یکی از رایج ترین و معمول ترین حوادث در ورزش ژیمناستیک می باشند . هنگام فرود آمدن از ارتفاع زیاد که غالباً با چرخش و روی سطوح غیر مسطح صورت می گیرد آسیب دیدگی قوزک پا رخ می دهد . با وجود این ریسک بالا برای آسیب دیدگی ، فرا گرفتن تمرینات / ورزشهایی که به تقویت ماهیچه های اطراف قوزک پا کمک کرده و مفصل را محکم تر و ثابت تر می...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2