منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

مقاله ناسازگاری در کلاس



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 41     کد محصول :6283      حجم فایل:45,15 KB      نوع فایل :rar



خشم معلم ها

حتماً برای شما، مانند همه مردم پیش آمده که خشمگین شوید. خشم شما با تعداد دانش آموز زیاد در کلاس و مدیریت آن و تدریس. واقعاً برایتان مشکل ساز می شود و فشارهای جسمی و روانی بر شما وارد می کند. وقتی خشم، قسمت احساسی «پیام من» را تشکیل می دهد، در دانش آموز چه اتفاقی می افتد:

- به صورت سرزنش و تحقیرآمیز استنباط شود.

- این خشم به جای این که احساس درونی معلم را آشکار سازد، ظاهراً انگشت اتهام را به سوی دانش آموز نشانه می رود. « من از دست تو عصبانی هستم» یا «تو مرا عصبانی کردی».

حالا ببینیم این احساس خشم از کجا می آید. معلم ها باید بدانند که احساس خشم، یک احساس اولیه نیست بلکه احساس ثانوی می باشد و به دنبال یک احساس ابتدایی پدید می آید.

در این جا از تکنیکی به نام «پیکان رو به پایین» نام می بریم که با اجرای آن شما می توانید بفهمید که احساس اولیه چیست که به صورت خشم نشان داده می شود.

- ابتدا به حالت های بدنی خود توجه کنید. علائمی را در بدن خود مشاهده می کنید، تپش قلب، احساس فشار بر سینه، و غیره، مهم است که اولین علامت را تشخیص دهید. اولین علامت معمولاً تپش قلب می باشد.

- با شناسایی اولین علامت، بر روی یک برگه بنویسید چه چیزی شما را در آن لحظه ناراحت کرده است.

 با ذکر مثالی مراحل را توضیح می دهم.

در نظر بگیرید دانش آموزی تکالیفش را معمولاً مرتب انجام نمی دهد و نقص تکلیف دارد. در این موقع، معلم ممکن است خشمگین شود و سر دانش آموز داد بکشد. بهترین حالت این است که معلم از خود بپرسد، چه چیز الان او را ناراحت کرده است؟

پاسخ معلم: از این ناراحتم که علی، اکثر اوقات تکالیفش ناقص است.

سۆال بعد: اینکه علی تکالیفش را ناقص انجام می دهد، چرا من را ناراحت می کند؟

پاسخ احتمالی بعدی: درس را یاد نمی گیرد.

سۆال بعدی: اگر علی درس را یاد نگیرد چرا من ناراحت می شوم؟

پاسخ: اگر علی درس را یاد نگیرد، مردود می شود.

سۆال: اگر علی مردود می ِشود، چرا من را ناراحت می کند؟

پاسخ های احتمالی: مدیر فکر می کند من معلم بی عرضه ای هستم.

علی جذب بچه های خلاف کار می شود.

دوستان عزیز این سۆال و جواب را می توانید هم چنان ادامه دهید تا به لایه های زیرین خشم خود پی ببرید. در این هنگام متوجه می شوید که در زیر خشم، ممکن است یک احساس نگرانی، ناامیدی و غیره باشد.

در این هنگام راحت تر می توانید احساس خشم خود را مدیریت کنید زیرا می بینید که این احساس ناشی از احساسات دیگری است.

و از جنبه دیگر متوجه می شوید که نگاه شما کلاً چگونه است و در پی راهنمایی تخصصی از مشاوران زبده برمی آیید. این تکنیک را برای هر مسأله ای حتی خارج از مدرسه نیز می توانید استفاده کنید و اعماق زیرین احساسات و افکار خود را کشف کنید و به خودآگاهی برسید.

 پیامدهای ارسال پیام های من

در مباحث پیشین، در مورد عوارض پیام های تو، صحبت کردیم. ولی گاهی سۆال می ِشود

«آیا پیام های من، خطری دارد یا نه؟»

بله، پیام های من نیز می تواند عوارض نامناسبی داشته باشد، که آنها را بررسی می کنیم:

- برملا کردن درون:

این خطر در بیش تر مردم، حداقل وقتی شروع به برخورد با «پیام های من» می کنند، محصوص است. «پیام های من» چون جملاتی هستند که از احساسات و نیازهای درونی پرده برمی دارد، این خطر را دارد که دیگران شما را دقیق تر بشناسند و به خصوصیات واقعی شما آگاه می شوند و این مسأله ممکن است، باعث طرد شما از طرف دیگران بشود. بنابراین کسی که به خود اعتماد زیادی ندارد، تمایل کم تری برای نشان دادن شخصیت اصلی خود دارد. ولی این همه ماجرا نیست زیرا از طرف دیگر، هرچه شما خود را کم تر نشان دهید، باعث به وجود آمدن رابطه سطحی، نقش بازی کردن و کمبود صمیمیت می ِشود.

- تغییر خود:

پیامد بعدی که فرستادن «پیام من» به وجود آورد، تغییر خود است که از بررسی وضعیت ها به دقت و بسیار بیش تر از گذشته اتفاق می افتد.

- سومین پیامد، مسئولیت است.

یکی از مشکل ترین نتایج «پیام های من» برای بیش تر مردم قبول مسئولیت برای خودشان است. زیرا که انتقال مسئولیت هر اشتباهی به گردن دیگری بسیار آسان تر است. ولی در عین حال این نتیجه می تواند منجر به رشد شخصیتی شما شود.

 دستاوردهای موثر پیام های من

- دانش آموزان از این که متوجه می شوند معلم هایشان نیز احساسات دارند، تعجب می کنند.

- وقتی بچه ها متوجه تأثیر رفتارشان بر دیگران می شوند باعث به وجود آمدن هم دلی و تبدیل بی فکری آنها به مراقبت می شود.

- وقتی بچه ها می بینند هم سطح بزرگ ترها هستند، می توانند پاسخ دهنده و مسئول باشند.

- دانش آموزان در این وضعیت معلم خود را الگو قرار می دهند و ثمربخشی در روابط را می آموزند.

 

ناسازگاری در کلاس

در روابط انسانی، ناسازگاری اجتناب ناپذیر است و در رابطه معلم - شاگری نیز وجود دارد. مواردی پیش می ید که پیام های من، در تغییر رفتار ناپسند دانش موز یا محیط کلاس تأثیری ندارد. و روش هایی که تا به حال گفته ایم، مۆثر واقع نمی شود. اما این مسأله نیز ممکن است به دو دلیل باشد:

1- انگیزه دانش آموز برای انجام رفتار ناپسند آنقدری قوی است که نمی تواند یا نمی خواهد آن را تغییر دهد.

2- رابطه با معلم ن قدر ضعیف است که دانش موز کم ترین اهمیتی به کمک برای برورده شدن نیازهای او نمی دهد و بنابراین کشمکش بین معلم و شاگرد اتفاق می افتد.

برای بررسی تناقضات بین معلم و شاگرد، باید پاسخ سۆال های زیر را بدانیم:

فهرست
خشم معلم ها.1-5
ناسازگاری در کلاس...6-12
اقتدار معلم12-17
تاثیر قدرت بر فرد برنده..17
درس خواندن...18-20
نشانه ها و علائم استرس در معلمان..21-23
مدیریت زمان...23-24
مثبت اندیشی،خودآرامشی،گشودگی...25
افزایش مهارتها و توانایی ها...26-30
برقراری ارتباط با دانش آموزان31-37
کارهای یک معلم که در کلاس باید بپرهیزد.38
نتیجه گیری.39
منابع...40
 
محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2