منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> روانشناسی،علوم تربیتی، مشاوره

نقش Data Center در فناوری اطلاعات



قیمت: ۳۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 30     کد محصول :1409      حجم فایل:60,9 KB      نوع فایل :rar



نقش Data Center در فناوری اطلاعات

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

مقدمه:

یكی از موضوعات مهمی كه در گذشته همواره ذهن بشر را به خود مشغول كرده بود، انتقال مقاصد خود به مكان‎هایی بود كه بهر دلیل نمی‎توانست در آنها حضور فیزیكی داشته باشد. به همین خاطر بود كه پس از قرن‎ها، با اختراع سیستم‎های تلگراف و تلفن، توسعه و پیشرفت علوم شتاب بسیار بیشتری به خود گرفت و به تدریج صنعت برقراری ارتباطات راه دور از چنان اهمیتی برخوردار شد كه دولت‎ها آن را یكی از اركان اصلی حكومت خود قرار دادند و از این طریق به ابعاد ملی و بین‎المللی آن توجه خاصی مبذول داشتند. كما اینكه در كشورمان نیز از ابتدای تشكیل دولت به مفهوم امروزی خود، یكی از وزارت‎خانه‎های دولتی، «وزارت پست تلگراف و تلفن» بوده است كه امروزه به لحاظ پیشرفت‎هایی كه در این حوزه‌ صورت گرفته، نام مناسب روزآمدتری تحت عنوان «وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات» برای آن گزینش شده است. امروزه فناوری ارتباطات به یكی از علوم پایه تبدیل شده است و دولت‎ها سعی می‎كنند به میزان وسع خود، هرچه بیشتر بر روی آن سرمایه‎گذاری كنند. چرا كه به خوبی به این موضوع واقف هستند كه عصر حاضر، «عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات» است و كشوری می‎تواند ادعا كند پیشرفته است كه در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد.

بدیهی است توسعه و پیشرفت «فناوری دیجیتال» و به تبع‌ آن «فناوری رایانه» در چند دهه اخیر نقش بسزایی در تحول این حوزه‌ داشته‎ است. خصوصاً آنكه فناوری‎های فیبر نوری، بی‎سیم و ماهواره، به مدد این فناوری‎ توانستند رشد قابل ملاحظه خود را شاهد باشند. اما حدود یك دهه است كه با ظهور «شبكه‎های اطلاع‎رسانی رایانه‎ای»، این پیشرفت‎ها به بهترین وجه خود به منصه ظهور رسیده‎اند. این شبكه‎ها با متصل كردن سراسر این جهان فیزیكی و خلق «فضای سایبر»، این امكان را در اختیار تمامی اشخاص قرار داده‎اند كه در راستای برقراری انواع ارتباطات در قالب‎هایی چون صوت، تصویر و متن، از گونه‎های متنوع خدمات آنها بهره‎برداری كنند.

طی چند سال اخیر، خدمات متنوعی كه در شبكه‎های اطلاع‎رسانی رایانه‎ای در سراسر جهان ارائه‎ شده‎اند، چنان توسعه و پیشرفت كرده‎اند كه می‎توان گفت هر یك به صنعت مستقلی تبدیل شده‎اند و عمدتاً با سودآوری‎های سرشار خود، به شدت مورد توجه دولت‎ها قرار گرفته‎اند،‌ به گونه‎ای كه متقابلاً آنها نیز سعی كرده‎اند با وضع یك سری قوانین و مقررات، فعالیت‎های آنها را سامان بخشند و با جلوگیری از ارتكاب یا وقوع هرگونه ناهنجاری از طرف ارائه‎دهندگان اینگونه خدمات یا كاربران آنها، امكان بهره‎برداری حداكثر از شبكه‎های اطلاع‎رسانی رایانه‎ای را فراهم آورند و از منافع مشروع و قانونی آن بهره‎مند شوند.

DATA CENTER ضرورتها و نقش آن در فناوري اطلاعات

یكی از خدماتی كه به واقع جزء خدمات مادر و اصلی گروه خدمات شبكه‎های اطلاع‎رسانی رایانه‎ای محسوب می‎شود، خدمات «مركز داده» است. این نوع خدمات، با بهره‎برداری فوق‎العاده از «فضای سایبر»، امكان انجام فعالیت‎های گوناگونی را میسر ساخته است. در این مقاله تلاش شده است الزامات قانونی مراكز داده در جهت پیشگیری از سوء استفاده از خدمات این مراكز و تضمین ارائه خدمات استاندارد به مشتریان وبهره‌برداری صحیح از آنها و در نهایت تقسیم مسولیت‌های ناشی از خدمات مركز داده بطور مختصر مورد بررسی قرار گیرد،و در پایان راهكارهای قانونی مربوطه معرفی و پیشنهاد می‌گردد.

سه نگاه و برداشت از عبارت «مركز داده» وجود دارد:

  • ب) مركز داده به عنوان بخشی از هر سازمان كه رایانه‌ها و امور مرتبط با ذخیره، پشتیبانی و پردازش داده‌ها در آن نگهداری می شود. این تعریف مربوط به دهه 80 میلادی و مقارن با پیدایش رایانه‌های كوچك است.
  • ولی عموما تعریف سوم مورد نظر است.

    الف) با امنیت فیزیكی و الكترونیكی بالا، برخوردار از پهنای باند ارتباطی وسیع، متصل به شبكه‌های رایانه‌ای ملی یا جهانی، با خدمات تمام وقت و در دسترس.

  • ج) به پشتیبانی و ارائه انواع خدمات مرتبط با اطلاعات و داده از قبیل خدمات ذخیره، نگهداری و بازیابی داده، خدمات ERP ، میزبانی خدمات اینترنتی، میزبانی ارائه خدمات كاربردی( ASP )، میزبانی برون سپاری خدمات( out-sourcing ) و غیره برای شركت‌های خصوصی یا دولتی، می‌پردازد.

چرا مركز داده؟

نگرش اول(دوره رایانه‌های بزرگ) - مراكز داده متمركز (دهه 40 تا60 میلادی)

كه رایانه های بزرگ - هزینه های زیاد سخت افزار ، نرم افزار و پشتیبانی – واگذاری خدمات پردازش شركتهای كوچك به شركتهای بزرك – خدمات مركز داده در زمان بیكاری كامپیوترهای بزرگ از جمله عوامل محرك و جلوبرنده این نگرش بود. مركز داده هواشناسی امریكا یا National Climatic Data Center بعنوان اولین مركز داده كه كار جمع آوری داده های آب و هوایی نظامی و غیر نظامی از سرتاسر جهان را بعهده داشت .

  • مراكز داده مجتمع(دهه 90 به بعد) - نگرش سوم(دوره شبكه)

    گسترش شبكه اینترنت – كاهش هزینه های دسترسی - پیدایش فناوری‌های دیجیتالی انتقال و افزایش پهنای باند - پیدایش كاربری‌های جدید در بستر شبكه در اثر قابلیتهای موجود - كار از راه دور - سازمان مجازی - خدمات خودكار و تمام وقت از جمله عوامل محرك و جلوبرنده این نگرش بود.

بین 60 تا 80 درصد خد مات سازمان‌ها مانند تایید مدارك، دریافت مدارك، اطلاع رسانی، نظارت و بازرسی، صدور گواهی، صدور مجوز از جنس اطلاعاتی است.

  • رقابت و كیفیت خدمات به مشتری و ارباب رجوع تعیین كننده است.
  • سازمان‌ها از مراكز داده كمك بگیرند.
  • خدمات حرفه‌ای تمام وقت
  • سرشكن شدن هزینه‌ها
  • رویكردهای یكپارچه‌سازی دولت الكترونیك
برچسب ها:  -بر  -تاريخچه-پيدايش-و-تحول-فناوري-اطلاعات  -تحقیق  -حوزه-هاي-كاربردي-مديريت--الكترونيكي  -دانلود-رایگان  -دانلود-مقاله  -دانلود-پایان-نامه  -دانلود-پایان-نامه-نقش-فناوری-اطلاعات-در-مدیریت-  -دانلودپایان-نامه  -در  -عملکرد-سازمانی  -فناوری-اطلاعات-در-  -مديريت  -مدیریت-  -مدیریت--در-سازمانهای-یادگیرنده  -مهندسی-مجدد  -مهندسی-مجدد--از-طریق-فناوری-اطلاعات  -نقش-IT-بر-  -نقش-IT-در-  -نقش-فناوری-اطلاعات-بر-  -نقش-فناوری-اطلاعات-در-IT  -نقش-فناوری-اطلاعات-در-تجارت  -نقش-فناوری-اطلاعات-در-سازمان  -نقش-هاي-فناوري-اطلاعات-در-هر-يک-از-عملکردهاي-مديريت-  -نگرش-مدیریت-در-اثر-بخشی-سازمان  -پایان-نامه  -پایان-نامه-مدیریت-  -پایان-نامه-مهندسی-آیتی  -پایان-نامه-مهندسی-فناوری-اطلاعات  -پایان-نامه-مهندسی-کامپیوتر  -کامپیوتر  
محصولات مرتبط
دانلود گزارش تخصصی درس تاریخ

دانلود گزارش تخصصی درس تاریخ

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:32683
چکیده گزارش: از آنجا که آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان مؤثر در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه نقش فعال دارد و تحقق نقش آن به وسیله مواد درسی مختلفی که در دوره‌های ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی برای فراگیران در نظر گرفته شده است، امکان‌پذیر می‌شود و یکی از مواد درسی «تاریخ» است، از قرون گذشته تا به امروز برای تدریس تاریخ از روش‌های مختلف تدریس استفاده می‌شده است؛ از قدیم‌ترین روش یعنی رروش تدریس ـ سخنرانی تا...
تجربیات مدون نهضت سوادآموزی

تجربیات مدون نهضت سوادآموزی

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:32381
مقدمه يكي از شرايط لازم براي رشد اقتصادي توانمند و پويا ، آموزش پايه فراگير است تجارب كشورهاي توسعه يافته در دهه هاي گذشته مبين اين امر است كه ارتباط معنا داري بين بهره وري اقتصادي و سرمايه گذاري در حوزه آموزش پايه وجود دارد ،آموزش بزرگسالان از جمله موضوعاتي است كه در كشورهاي پيشرفته پايه پيش نياز رشد اقتصادي شناخته شده است. در کشورهای صنعتی نظام تعليم و تربيت  را به منزله کارخانه ای تلقی می کنند که فراگيران مواد خام آن هستند....
گزارش تخصصی ریاضی اول ابتدایی

گزارش تخصصی ریاضی اول ابتدایی

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:32244
چکیده گزارش: تحقیق حاضر مربوط به مسأله ی بی­علاقه­گی، بی­توجهی و غیر­فعال بودن اغلب دانش­آموزان درانجام فعالیت­های درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقه­مندی دانش­آموزان دوره اول ابتدایی به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روش­های علمی به منظور کسب داده­های لازم، از منابع گوناگون...
تاثیر والدین بی سواد و کم سواد بر روند آموزش و یادگیری دانش

تاثیر والدین بی سواد و کم سواد بر روند آموزش و یادگیری دانش

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32049
دانلود گزارش تخصصی تاثیر والدین بی سواد و کم سواد بر روند آموزش و یادگیری دانش آموزان چکیده: بی سوادی در تمام ابعاد زندگی انسان می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد، مخصوصاً در بهداشت، رشد اقتصادی، رشد فرهنگی، رشد و تربیت فرزندان، بی نظمی و ناهنجاری کودکان، رشد اشتغال و غیره مطالعات نشان داده است که هرچه آسیب های روانی بیشتر باشد،موقعیت اجتماعی شخص را پایین تر می آورد وعواملی چون فقر، بی کاری، تعداد فرزندان، اعتیاد، طلاق و … که همه...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2