منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

نمونه گزارش تخصصی درس فیزیک



قیمت: ۲۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 11     کد محصول :6373      حجم فایل:32,36 KB      نوع فایل :rar



چکیده گزارش:

 

پژوهش در عمل یک روش بسیار مفید برای حل مشکلات در امر آموزش و پرورش می‌باشد به همین خاطر در این روش معلم نقش محوری دارد. معلمان باید سعی کنند خودشان مشکلاتشان را با دانش آموزان حل نمایند. زیرا آن‌ها هستند که با دانش اموزان مواجه هستند و روحیات و استعداد آن را می‌شناسند و با تلاش خود و به کارگیری روش‌های مختلف می‌توانند مشکلات موردی یا کلی خود را با دانش آموزان رفع نمایند. تحقیق حاضر حاصل تلاش اینجانب در حل مشکل کلی کلاس دوم ریاضی دبیرستان امامت در درس فیزیک در سال تحصیلی 89 ـ 88 می‌باشد. که آن‌ها علاقه ای به مطالعه در منزل نداشتند و حتی فعالیت‌های کلاسی را نیز پشت گوش می‌انداختند و یا واضح‌تر اینکه انگیزه ای برای درس خواندن نداشتند.

آن‌ها اظهار داشتند؛ در سالهای گذشته معلمان خودشان درس می‌دادند و مسئله‌ها و تمرین‌ها را حل می‌کردند و ما به همین شکل درس خواندیم. در واقع این دانش آموزان علم فیزیک را خودشان لمس نکرده‌اند. اینجانب با بکار گیری روش‌های مختلف در نهایت موفق به ابداع روشی شدم که آن‌ها با مطالعهٔ کم در منزل و تلاش بیشتر در کلاس توانستند نتیجهٔ مطلوب بگیرند. بطوری که همهٔ آن‌ها از این روش رضایت کامل داشتند حتی خانواده‌های آن‌ها نیز از این وضعیت خشنودند. چرا که انگیزه برای درس خواندن خصوصاً درس فیزیک در آن‌ها تقویت شده بود. و نمرات امتحانی آن‌ها نیز دلیل روشن و واضح این مسئله است.

 

 

 

مقدمه گزارش:

در نظام آموزش و پرورش هر هدف تربیتی و آموزش در نهایت به وسیله معلم تحقق می‌یابد.

روش‌های آموزش، محتوای دروس موضوعهای علمی، الگوهای تربیتی و رفتارها همه و همه به وسیله معلم به دانش آموز منتقل می‌شود. و از این رو در هر تحول آموزشی معلم از جایگاه و نقش کلیدی بــرخــوردار است. بنـابراین می‌توان گفت که آموزش و پرورش پویا در جهان متحول و مملو از دگرگونی‌های سریع، نیازمند وجود معلمانی است که مسائل و مشکلات را ببینند و درک کنند و به جستجوی علل آن پرداخته و راهکار ارائه نمایند و به تحقیق و تغییر و نوآوری رغبت و تمایل داشته و قالب‌های کهنهٔ آموزشی را رها کنند و در یک کلام می‌توان گفت:

معلمان، معماران اصلی بنای آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلی آن نیز کنجکاوی، تفکر، پژوهش و نوآوری و ابداع در روش‌ها و آموزش‌هاست. معلم پژوهشگر معلمی است که مشکلات کلاس خود را مشاهده کرده و پژوهش خود را با وجود مشکل آغاز کند و علت یابی آن مشکلات موجبات پویایی نظام آموزشی را فراهم نماید. بنده نیز با مشاهدهٔ وجود مشکل در کلاس درسی خودم [ کلاس فیزیک سال دوم ریاضی] در پی حل آن برآمدم. چرا که در کلاس تنها به روش سخنرانی توسط من تدریس می‌شد. [البته لازم به ذکر است که خود دانش آموزان تمایل زیادی به این نوع آموزش داشتند «طبق عادت».] دانش اموزان در نیم ساعت اول گوش می‌کردند و سپس خسته می‌شدند و با توجه به حجم زیادی که کتاب فیزیک سال دوم دارد این نحوه برای من معظل شده بود. این گزارش دربارهٔ نحوهٔ مقابله با این مشکل است. امید است با ادامهٔ این روش‌ها موجبات پویایی روند آموزشی را فراهم نماییم.

 

متن یا بدنه گزارش:

" اهمیت و ضرورت مسئله:

جهان همواره در حال تغییر و تحول است و افکار و اعتقادات و رفتار انسان نیز به تبع آن دچار دگرگونی‌اند و این تحولات تا حدی است که به جرأت می‌توان گفت: علوم بعد از تولید، قبل از اینکه به دست مصرف کننده برسند کهنه می‌شوند. و قوانین و نظریه‌های جدیدی مطرح می‌گردند.

اما عجبا! که نظام آموزش و پرورش ما از این امر مستثنی است و همچون سدی در برابر تحولات ایستاده و هیچ نشان و اثری از تغییر و نوآوری در آن به چشم نمی‌خورد. اکثر معلمین روش‌های کهن تدریس (سخنرانی صرف معلم) را که از گذشتگان آموخته‌اند را دنبال می‌کنند.

نتایج تحقیقات نشان داده‌اند که روش سخنرانی، غیر مفید بوده و مانع شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت‌ها در افراد می‌شود و آن‌ها را تبدیل به افرادی می‌نماید که مغز خود را از محفوظات پر نموده‌اند و هیچکدام از علوم را نمی‌توانند در عمل بکار گیرند. با این همه هیچ تغییر قابل توجهی در روش تدریس معلمان مشاهده نشده است. چند سالی است که جهت تغییر این شیوه قدم‌هایی برداشته شده است. از جمله برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، تحت عنوان الگوهای برتر تدریس و اقدام پژوهی و ... و به دلیل مداوم نبودن برنامه‌ها و نداشتن ضمانت اجرایی و عدم تفاوت معلمین مبدع و نوآور با معلمین دیگر و عادت معلمین به روش سخنرانی، دشواری‌های بکار گیری روش‌های جدید و صدها دلایل دیگر هنوز تغییر قابل توجهی در روش‌های تدریس معلمان مشاهده نشده است.

فهرست

چکیده گزارش: 3
مقدمه گزارش: 4
متن یا بدنه گزارش: 5
" اهمیت و ضرورت مسئله: 5
راه های ایجاد انگیزه در دانش آموز جهت یادگیری فیزیک 6
«فیزیک چالش‌ها و فرصت‌ها» 7
نرم افزارهای آزمایش مجازی: 8
نتیجه گزارش: 10
منابع و مآخذ گزارش: 11
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2