منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

فروشگاه فایل

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

نمونه گزارش تخصصی علوم تجربی



قیمت: ۲۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 10     کد محصول :6303      حجم فایل:25,88 KB      نوع فایل :rar



چکیده گزارش:

انسان که موضوع تعلیم وتربیت و به عنوان یک عامل فعال در فرآیند تدریس مورد نظر است، نیازها و رغبت‌های متفاوتی دارد که بر اساس گفتهٔ تایلر (اگر برنامه‌ها و سایر فعالیت‌های مدرسه با توجه به رغبت‌های محصلان تنظیم شوند در این صورت به طور فعال در آن‌ها شرکت می‌کنند و در نتیجه نه تنها بهتر و آسان تر یاد می‌گیرند بلکه می‌آموزند که چگونه خود را با شرایط مدرسه وفق دهند) لذا در این مقاله به چند روش تدریس و سنجش تکوینی بر اساس نیاز و رغبت دانش آموزان اشاره شده است

 

مقدمه گزارش:

معلمی حرفه ای متشکل از دانش و مهارت‌های گوناگون است. یک معلم باید برای تدریس مطلوب، همزمان  مجموعه ای از دانش‌ها را به طور هنرمندانه در هم بیامیزد تا در مسیر ترکیب و بکارگری آن‌ها تدریسی اثر بخش طراحی و در کلاس درس ارائه کند. اهداف آموزشی بر اساس چنین فعالیتی امکان تحقق می‌یابند. در واقع حرفهٔ معلمی با تعامل مفهومی طیف متنوعی از دانش‌ها شکل می‌گیرد. در عصر جدید که معلم و دانش آموز در اقیانوسی از اطلاعات غوطه ورند، معلم نقش سکان داری را دارد که کشتی و عوامل آن را به سمت مطلوبی هدایت می‌کند.هایم گینوت (استاد تعلیم و تربیت کودک و نویسنده کتاب را بطهٔ معلم و دانش آموز می‌گوید:{من به این نتیجهٔ قاطع رسیدم که عامل تعیین کنندهٔ کلاس، من هستم. این روش شخصی من است که این جو را بوجود می‌آورد. حال و هوای کلاس را روحیهٔ روزانهٔ من می‌سازد. من به عنوان معلم قدرتی دارم که می‌توانم زندگی شاگردانم را شیرین و تلخ کنم، می‌توانم تحقیر یا تمسخر کنم، صدمه بزنم یا درمان کنم، روی هم رفته این پاسخ من است که تشدید یا تخفیف یک بحران، و انسان یا نا انسان شدن یک کودک را معین می‌کند}.

 

بدنه یا متن گزارش:

راهکارهای مناسب و اجرائی در تدریس علوم تجربی

گروه بندی دانش آموزان

در همان جلسه اول بعد از معرفی خود و آشنایی با دانش آموزان گروهبندی دانش آموزان که پایه و اساس تدریس موفق می‌باشد انجام می‌شود.

برای انجام این کار از دانش آموزان خواسته می‌شود به گروه‌های 5 تا 4 نفره تقسیم شوند و مسئولیت این کار را به خود دانش آموز واگذار می‌کنیم تا انتخاب آزادی داشته باشند و در طول سال در کنار فعالیت درسی با هم دوست باشند.  و از آن‌ها می‌خواهم که در انتخاب اعضای گروه دقت لازم را به عمل ۀورند و در گروه‌های آن‌ها حتماً افراد قوی و متوسط در لحاظ درسی وجود داشته باشند.

پس از انتخاب اعضای گروه‌های و مشخص شدن گروه‌ها وظیفه هر یک از اعضای گروه (سرگروه – معاون – سخن گو – محقق و مسئول تدارکات) برای دانش آموزان مشخص می‌شود. از آن‌ها خواسته می‌شود در طول جلسات تدریس به صورت گروهی بنشینند به شکلی که در گروه تمام اعضای گروه با هم ارتباط نزدیک داشته باشند و همدیگر را ببیند.

از جمله راهکارهای موفق و اجرائی در تدریس علوم و همچنین در تجربی شخصی خود به شرح زیر است:

الف) روش تدریس آزمایشگاهی

ب) روش تدریس فعال

ج) روش تدریس آموزش به صورت گروهی

د) استفاده از نرم افزارهای آموزشی

اهداف کلی طرح جدید آموزش درس علوم

به طور کلی هدف آموزش علوم در دورهٔ آموزش عمومی آن است که دانش آموزان را برای یادگیری مادام العمر آماده کند؛
به عبارت دیگر، هدف کلی آموزش علوم ایجاد مهارت و توانایی کسب سواد علمی- فناورانه در دانش آموزان است.
بر این اساس، هدف‌های آموزش علوم را می‌توان در سه حیطهٔ اصلی و اساسی، در نظر گرفت:

مشکلات مربوط به درس علوم تجربی

درس علوم تجربی با توجه به گسترهٔ این درس که شامل درس‌های فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، روان شناسی وبهداشت می‌باشد و به لحاظ تجربی بودن آن مشکلات و مسائل خاص خود را دارد. که البته مسئولین و کارشناسان محترم نیز از آن غافل نبوده‌اند.

مشکلات مربوط به درس علوم تجربی

درس علوم تجربی با توجه به گسترهٔ این درس که شامل درس‌های فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، روان شناسی وبهداشت می‌باشد و به لحاظ تجربی بودن آن مشکلات و مسائل خاص خود را دارد. که البته مسئولین و کارشناسان محترم نیز از آن غافل نبوده‌اند.

فهرست

 
چکیده گزارش: 3
مقدمه گزارش: 4
بدنه یا متن گزارش: 5
راهکارهای مناسب و اجرائی در تدریس علوم تجربی 5
اهداف کلی طرح جدید آموزش درس علوم 6
مشکلات مربوط به درس علوم تجربی 6
مشکلات مربوط به درس علوم تجربی 6
مزایای روش‌های تدریس فعال گروهی 7
نتیجه گزارش: 9
منابع و مآخذ گزارش: 10
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريالکد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريالکد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريالکد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريالکد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2