منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

چگونه توانستم مصرف خوراکی دانش آموزان را کنترل کنم؟



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 22     کد محصول :6652      حجم فایل:56,79 KB      نوع فایل :rar



مقدمه

يا أَيّهَا النّاسُ كُلُوا مِمّا فِي اْلأَرْضِ حَلالاً طَيِّبًا .... [1]

يكي از خصوصيات هر موجود زنده نياز به غذا است. غذا براي تأمين نيروي مورد نياز بدن، براي فعاليت كار دستگاه‌های مختلف بدن، رشد و نمو، تأمين حرارت ثابت بدن و هر يك از تظاهرات حياتي لازم است و اين واقعيت كه زندگي بدون غذا ميسر نيست مي‌تواند به طور كلي از اهميت بسيار زياد تغذيه كفايت كند. البته در نظام آفرينش، خالق يكتا به لطف و رحمانيتش در قالب هدايت تكويني، موجودات زنده را به دستيابي به مواد غذايي مورد نياز و تعيين حدود لازم راهنمايي كرده است، ولي انسان را به استعانت از قوه‌ي تفكر، و بالاتر از آن هدايت انبيائ الهي مورد رحمت افزون‌تري قرار داده است، كه تشخيص خير و صلاح او را در همه‌ي مسائل و از جمله در باب تغذيه آسان‌تر ساخته است. زيرا آن چنان كه در اكمل اديان الهي، با حلال كردن چيزهاي پاكيزه و حرام كردن پليدي‌ها، سلامت جسم و روان آدمي را تضمين نموده است. وَ يُحِلّ لَهُمُ الطّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ اْلأَغْلالَ الّتي كانَتْ عَلَيْهِمْ ...[2] و در عبارت كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ [3] و از بطن ديگر آيات ديگر آيا همچون فَلْيَنْظُرْ أَيّها أَزْكى‏ طَعامًا [4] و در لابه‌لاي احكام تغذيه با استنباط از برخي آيات
ديگر [5] و با تكيه بر ضرورت بهره‌گيري صحيح از نعمات الهي و اين كه به اين بهره‌گيري مؤمنين البته شايسته‌ترند زيرا بناي آفرينش آدمي بر بندگي خدا [6] و قرار گرفتن در مسير كمال است كه البته مؤمن كه سالك اين طريق است به مقام قرب الهي نزديك‌تر است. قُلْ مَنْ حَرّمَ زينَةَ اللّهِ الّتي أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطّيِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِيَ لِلّذينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدّنْيا خالِصَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ كَذلِكَ نُفَصِّلُ اْلآياتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ [7] شيوه‌ي تغذيه‌ي آدمي مشخص مي‌گردد به خصوص كه مؤمن هنگام استفاده از نعمات الهي راه افراط و زياده‌روي و اسراف را پيش نخواهد گرفت وَ كُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا إِنّهُ لا يُحِبّ الْمُسْرِفينَ [8] و نيز چون در همه‌ي اعمال و افعال او ياد خدا به عنوان عامل نظارت و كنترل اعمال و افعالش جاي خاص و ممتازي دارد و غذا را با ذكر خدا مي‌خورد، لذا امر و نهي خدا را قبل از برداشتن لقمه در نظر دارد، و آيه‌ي شريفه‌ي فَلْيَنْظُرِ اْلإِنْسانُ إِلى‏ طَعامِهِ [9] كه آدمي بايد در غذاي خود (اعم از غذاي فكري و جسمي) به دقت بنگرد. او را به انديشه در كيفيت غذا، كميت آن، ارتباط آن با نياز جسم او، پاكيزه بودن آن و اين كه تا چه حد حقوق جامعه در آن رعايت شده و حلال و حرام خدا را مورد توجه قرار داده و از اين گونه دقت‌ها در ابعاد مختلف آن برخواهد انگيخت.

و چون لقمه‌ي حلال و گوارا را فرو مي‌برد شكر نعمت خدا مي‌گويد و در طلب توان خدمت و اداء وظيفه‌ي خود [10] غذا خوردن او نيز عبادت خواهد بود. مسلمانان با الهام از حديث كل شيئي تكون فيه المعضرة علي الانسان في بدنه فحرام آکله الا في حال الضروره [11] مي‌داند كه آنچه براي او زيان‌آور باشد خوردنش مجاز نيست حتي اگر اين زيان بخشي از خوردن غذاي پاكيزه و مفيدي باشد كه بيش از حد لزوم خورده شود. [12] ترديدي نيست كه خداي لطيف خبير مبناي تحريم برخي از خوردني‌ها و حلال كردن برخي ديگر از آن‌ها را با علم بر تأثير آن‌ها در بدن آدمي و مصلحت انسان قرار داده است.

چنانكه اين معنا را در كلام معصوم (ع) مي‌توان ديد [13] لذا تغذيه‌ي يك مسلمان از ويژگي‌هاي ممتازي برخوردار است كه در عين استفاده از نعمت‌هاي خداوندي حدود و حريم آن‌ها را نيز مورد نظر دارد و از تغذيه به عنوان وسيله‌اي جهت تأمين امكان وصول به هدف از مجراي تأمين سلامت جسم و روان بهره مي‌گيرد، به تأثير نحوه‌ي تغذيه‌ و مقدار آن بر روي اخلاق و روان خود توجه دارد.

چنانكه از حضرت رسول اكرم (ص) نقل شده كه فرموده است: من كثر طعامه قسي قلبه [14] و نيز از حضرت امام باقر (ع) نقل شده است كه فرمود: ابغض الاشياء بطن مملو و در جاي ديگر لا تميتوا القلوب بكثره الطعام فان القلوب تموت كالزرع اذا كثر الماء، و صدها رهنمود ديگر در همين مباحث كه مشروح آن‌ها را در كتب مختلف حديث و رسائل تهيه شده در اين گونه مطالب مي‌توان يافت. [15] اين عنايت به تغذيه در اسلام كه حتي در تحت شرايط خاص، تغذيه‌ي شيرخوار از پستان زني موجب پيوند فاميلي و وقوع نسبت و اجراي احكام محرميت مي‌گردد، [16] شگفتي‌آور است به خصوص با ظرائف و دقائق اين احكام كه عقل را به تحير وا مي‌دارد. به جز این‌ها، نظري گذرا به گنجينه‌ي عظيم احاديث اسلامي نشان مي‌دهد كه چه بسيار دستور و رهنمود در مسائل مربوط به تغذيه وجود دارد كه هنوز آن چنان كه بايد مورد توجه قرار نگرفته است.

فهرست
مقدمه 4
بيان مسأله 6
توصيف وضع موجود يا (شواهد1) 10
الف ـ شاخص‌هاي كيفي وضع موجود 10
ب ـ شاخص‌هاي كمي وضع موجود 12
گردآوري اطلاعات (راه‌حل‌ها) 13
پيشنهادات افراد پاسخ دهنده 15
الف‌ ـ همكاران 15
ب ـ دانش آموزان 16
پیشنهادات: 19
تصميم نهايي 21
منابع و مآخذ 22
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2