منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> حسابداری و اقتصاد

کاملترین فایل در مورد سهام



قیمت: ۶۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 85     کد محصول :4118      حجم فایل:28,31 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

رونق اقتصادي و افزايش سطح درآمد ملي در چند سال اخير از طرفي باعث بالارفتن سطح مصرف و در نتيجه رونق واحدهاي توليدي و اقتصادي و از طرف ديگر، موجب فزوني ميزان پس انداز خانواده ها و رونق سرمايه گذاري شده است. تعادل نسبي بازار و مهار تورم، باعث شده كه سرمايه ها از حوزه دارايي هاي مشهود مانند طلا و اتومبيل به سمت دارايي هاي مالي نظير سپرده گذاري در بانك ها و خريد اوراق بهادار و سهام سرازير شود. بدين ترتيب سرمايه گذاري در فعاليت سودده اقتصادي و توليدي،‌خود باعث بالا رفتن سطوح درآمدي و قدرت خريد شده و از طرفي افزايش تعداد فعاليت واحدهاي توليدي و خدماتي،‌منجر به عرضه محصولات و خدمات بهتر و رقابتي تر گشته است.آشنايي با نهادهايي كه در چرخه رونق اقتصادي از اهميت بالايي برخوردارند، براي همگان مفيد است. از آن جهت كه اين آشنايي باعث مي گردد تا سرمايه ها براستي در جايگاه خود به گردش درآيد و فرصتها بدرستي در دسترس همگان قرار گيرد. آشنايي با بازار بورس سهام و كالا از جمله مهمترين اين موارد است. بورس اوراق بهادار به عنوان بازار سازمان يافته و متشكل، گردش سرمايه و سهام و اوراق بهادار را تسهيل مي نمايد. بسياري از پس اندازها و سرمايه ها ، مستقيماً از طريق صاحبان سرمايه يا غيرمستقيم از طريق بانك ها، شركت ها و صندوق هاي سرمايه گذاري در نهايت در اين بازار به گردش درآمده و در فعاليت هاي اقتصادي مشاركت مي نمايند.بورس كالا نيز بازار يكپارچه و سازمان يافته اي است كه در آن خريداران و فروشندگان، توليدكنندگان و مصرف كنندگان، دلالان و معامله گران به گردش و داد و ستد كالا كمك كرده، در نتيجه قيمت ها به تعادل رسيده و ريسك و مخاطره موجود در بازار، هم براي توليدكننده و هم براي مصرف كننده نهايي به حداقل مي رسد.

سرمايه گذاري

        ·سرمايه

        ·بازار سرمايه

        ·سرمايه گذاري

        ·انواع سرمايه گذاري

        ·ريسك و بازده

        ·بورس

با شروع زندگي جمعي انسانها،‌علم اقتصاد پا به عرصه وجود نهاد. آنجا كه هر فرد يا خانواده در ازاي كار و خدمت يا عرضه كالا و محصول، پاداش و مزدي مي ستاند. كشاورزي كه گندم مازاد بر مصرفش را عرضه مي كرد، مي توانست ديگر اقلام مورد نياز خود را دريافت نمايد. در واقع كشاورز دريافته بود كه اگر بخواهد به تنهايي كليه مايحتاج خود را تأمين نمايد، ناچار است به كيفيت پايين دست ساخته هاي خود قانع باشد و حتي مجبور شود دست از بعضي از نيازمندي هايش بشويد.

شايد جزء اولين يافته هاي انسان در زندگي جمعي بود كه مي توانست به جاي آنكه خودش نخ بريسد، پارچه ببافد، كشاورزي و گله داري كند، به شكار برود و ... ، از آنجا كه در موقعيت بهتري براي كشاورزي بود (مثلا زمين كشاورزيش در كنار رودخانه قرار داشت يا خاك آن حاصلخيزتر بود)، با كيفيت بهتر و مقدار بيشتري محصول توليد كند و اجازه دهد ديگراني كه در موقعيت بهتري براي شكار هستند براي خودشان و او شكار كنند. بنابراين كافي است او محصولات خود را با شكار، پارچه و دام همسايگان خود معاوضه نمايد. اين نوع مبادله كالا به كالا كه داد و ستد پاياپاي ناميده مي شود، پايه و اساس تمامي داد و ستدهاي امروزي است.

اين نوع معامله با وجود سادگي، مشكلاتي نيز دارد. عرضه كننده كالا بايد همان موقع معامله را پاياپاي كند. در صورتي كه شايد كالاي طرف مقابل را نه در اين زمان بلكه حتي در فصل ديگر احتياج داشته باشد. دامنه اين نوع معاملات از لحاظ زماني و مكاني نيز بسيار محدود است، چرا كه نه شكار شكارچي تا فصل دروي گندم سالم مي ماند و نه كشاورز مي تواند محصول خود را براي مبادله به شهرهاي دوردست بفرستد.

چنين بود كه كالاي كمكي سومي وارد داد و ستدهاي پاياپاي شد كه تا حد زيادي مشكلات را برطرف مي نمود. كالاي استاندارد و مورد قبول همگان، داراي ارزش تقريباً ثابت و قابل اتكا، با توانايي بالا براي مبادله با هر نوع كالا و خدمات و قابل حمل و نقل و ذخيره و نگهداري، طلا و مسكوكات آن. با اتكا به اين كالاي كمكي كه اكنون پول نماينده آن است،‌طرف ديگر تمامي داد و ستدها جاي خود را به آن دادند. كشاورزي كه كالايي براي عرضه دارد، در يك طرف بازار كالاي خود را با پول معاوضه مي نمايد و در طرف ديگر بازار همان پول را به ازاي پارچه و دام مورد نياز خود مي پردازد. اكنون مقياسي همگاني و قابل فهم وجود دارد كه تمامي كالاها و خدمات را با آن بسنجند.

اكنون مي توان پول را به جاي هر كالا يا خدماتي ذخيره و پس انداز كرد، به شهر ديگري برد و هر جا و هر زمان كه نياز باشد به كالا و يا خدماتي ديگر تبديل نمود. ميزان پول نزد هر كس قدرت خريد او رانشان مي دهد. پس انداز پول به معني ذخيره توانايي خريد كالا و خدمات است.

چه كساني از بورس سهام بهره مند مي شوند؟

همانطوري كه قبلا گفته شد، بورس سهام يك بازار سازمان يافته و متشكلي است كه در آن سهام بصورت نقدي يا آتي مورد داد و ستد قرار گرفته، بورس سهام بر صحت انجام معاملات نظارت نموده و اجراي قراردادها را تضمين مي كند. بنابراين،‌همانند بازارهاي ديگر، ورود تمامي افراد، گروهها و نهادهاي جامعه در آن بلامانع بوده و تمام افراد مي توانند وارد بازار شوند و از آن منتفع گردند. از آنجا كه ورود تمامي افراد و نهادها به بازار بورس مبتني بر انگيزه و هدفي مي باشد،‌مي توان تمامي شركت كنندگان بازار را براساس اهداف و انگيزه ورود به بازار، دسته بندي نمود.

گروهي به دنبال فرار از ريسك قيمت و رفع نگراني هاي ناشي از نوسانات قيمتي وارد اين بازار خواهند شد. توليدكنندگان محصولات كشاورزي، فلزات و نظاير آن و مصرف كنندگان اصلي اين محصولات عمدتاً در اين گروه قرار مي گيرند. گروهي ديگر در پي سود وارد اين بازار مي شوند. آنها با قبول ريسك موجود در بازار، به سود بيشتر كه عمدتاً ناشي از تغيير قيمت هاست،‌دست مي يابند. سوداگران ، دلالان ،‌سلف خران، واسطه ها ، تجار و ساير افراد در اين گروه قرار مي گيرند. به عنوان نمونه ذيلاً هر يك از گروههاي فوق الذكر در بورس كالايي مانند بورس محصولات كشاورزي مورد بررسي قرار مي گيرد.

محصولات مرتبط
پاورپوینت دیدگاهها و نظریات تجارت بین المللی

پاورپوینت دیدگاهها و نظریات تجارت بین المللی

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:31432
کاملترین فایل پاورپوینت دیدگاهها و نظریات تجارت بین المللی قسمتی از متن فایل ارائه  تجارت برون مرزی در جهان گذشته ای طولانی دارد و ملت ها از دیر باز برای به دست آوردن نیاز ها و دست یابی به کالاها و خدمات سایر کشورها به مبادله ی خارجی پرداخته اند .   در گذشته تامین نیازهای جامعه و سودجویی انگیزه های اصلی بازرگانی بین المللی محسوب می شدند اما امروزه هدف های مهم سیاسی و اقتصادی دیگری هم در این قلمرو مطرح می باشد. نظریات...
پاورپوینت دوران های اقتصادی

پاورپوینت دوران های اقتصادی

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31422
دوران های اقتصادی اثر دوران های اقتصادی بر تدوین سیاستهای اقتصادی شرکت های تولیدی  کاملترین فایل پاورپوینت  دوران های اقتصادی   لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود دوران های اقتصادی توجه فرمایید.   1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت دوران های اقتصادی قرار داده شده است   2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت ...
جزوه ارزيابي طرحهاي توسعه اي

جزوه ارزيابي طرحهاي توسعه اي

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:31347
فهرست مطالب: ابعاد بررسي فني طرح : تعيين محصول طرح از نظر مشخصات فيزيكي و شيميايي . 2 تعيين تركيب محصول . 3 تعيين ظرفيت طرح . 4 مطالعه تكنولوژي و انتخاب مناسب ترين آن . 5 قراردادهاي همكاري فني خارجي . 6 تهيه فرآيند عمليات ساخت و امكان ساخت قطعات . 7 تعيين ماشين آلات مورد نياز . 8 سيستم توليد، نحوه گردش مواد اوليه و استقرار ماشين آلات . 9 تاسيسات زيربنايي طرح . 10 تعيين ساختمان هاي مورد نياز طرح . 11 تعيين محل و مساحت زمين مورد...
دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل آزادی اقتصادی درنظام سرمایه د

دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل آزادی اقتصادی درنظام سرمایه د

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31296
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2