این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
ضعف دريادگيري خواندن ونوشتن، بيماري است كه ريشه در ژنتيك دارد. يادگيري خواندن و نوشتن پروسه پيچيدهاي است كه به مرور زمان در سلولهاي مغزي بايگاني ميشود و پس از ذخيره اطلاعات اوليه، زمان خواندن يا نوشتن سلولهاي مغزي به طور خودكار اطلاعات را پردازش و تحليل ميكنند و افرادي كه گرفتار اين مشكل هستند توانايي مغزي كمتري در يادگيري دارند. ضعف در يادگيري ياكندذهني مشكلي است كه اغلب به صورت خانوادگي مشاهده ميشود. يعني چند نفر از اعضا يك خانواده ازاين مسئله رنج ميبرندو اين نكته پژوهشگران آلماني را بر آن داشته است تا در اين زمينه بيشتر تحقيق كنند. تا چند سال پيش افرادي كه دچار اختلال يادگيري بودند، در زمره كم توانان ذهني قلمداد مي شدند.اماپژوهشگران دريافتندكه برخي از كودكان، بهره هوش عادي يا حتي بالاتر از عادي دارند و با وجود اين در يادگيري برخي ازدروس آموزشي، با وجود كوشش قابل توجهي كه از خود نشان مي دهند، ناتوان هستند.
ویژگی اصلی بیان نوشتاری توانایی پایین سازمان دهی و ارایهی اطلاعات به شكل نوشتاری در مقایسه با توانایی قویتر در سازماندهی و ارایهی اطلاعات به شكل شفاهی-كلامی (مانند گویههای كلامی درآزمون هوش) است. در صورتی كه مشكل فقط به صورت املانویسی باشد و بیان افكار به صورت نوشتاری مشكلی نداشته باشد، احتمال وجود نارسایی در پردازش واج شناختی به عنوان یكی از ویژگیهای اختلال خواندن بیشتر است. اگرچه افرادی كه اختلال بیان نوشتاری دارند معمولاً ضعف املا نیز دارند ولی در دستور زبان، اصول نگارش و موضوع برای نوشتن نیز ممكن است مشكل داشته باشند.نوشتههای آنها بسیار ساده وكوتاه است و به علت داشتن مشكلات دستور زبان وخطاهای اصول نگارش نمیتوان مطلب را به خوبی دنبال كرد. ضعف در مهارتهای نوشتن چند دلیل دارد. دربرخی از موارد،نارساییهای موجود در یكپارچه سازی دیداری ادراكی وهماهنگی حركتی عامل بروزمشكل هستند.این كودكان درساز وكارهای نوشتن مشكل دارند، هنگام نوشتن باید به دست خط خود دقت زیادی بكنند. به همین دلیل فكر و مطلبی را كه میخواهند برروی كاغذ بیاورند ازدست میدهند.درصورتی كه ضعف نوشتاری ازهماهنگی حركتی ناشی شده باشد،مشكل را نمیتوان نوعی نارسایی واقعی در زبان نوشتاری به حساب آورد و نشانههایی كه كودك نشان میدهد را بهتر است به عنوان اختلال در مهارتهای حركتی محسوب كرد.