این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
گزارش تخصصی ایجاد نگارش خلاقانه و مهارت های ارتباطی با استفاده از مهارت های نوشتاری
انشا تراوشات فکری نویسنده در مورد موضوعی خاص است حال این که این تراوشات چگونه و با چه فکر و بیانی روی کاغذ جاری می شود و به قوانین احتیاج دارد و در این مواردهردبیر ادبیاتی راهکار و روش تدریس به خصوصی دارد که طی سالیان تدریس خود هر کدام را ارزیابی می کند و بهترین روش را در کلاس به کار می گیرد.اکثراوقات کلاس درس انشاونگارش برای دانش آموزان کلاس خسته کننده تکراری وغیرقابل تحمل است، درحالی که این درس واین ساعت باید دهن راروشن،اندیشه رارها وروح وقلب راآرام سازد.دانش آموزان از عقاید بگویند، از نوشتن لذت ببرند، فکر کنند و تخیلشان را قوی سازند. کلاس درس انشابایدتمرین خوبی برای خوب نوشتن،خوب اندیشیدن وخوب سخن گفتن باشد، نه کلاس درس که فقط سوال گیج کننده «آیا می توانم بنویسم»را در ذهن دانش آموز بپروراند و غصه ی این که (این بار انشایم را چه کسی بنویسد!؟) او را ازنوشتن بیزارسازد یا موضوعات نازیبا، غیرادبی و تکراری شوق نوشتن رااز او بگیرد. وقتی دانش آموز بداند که انشابه معنی آفریدن جمله هایی است که حامل افکار و احساسات درونی ما راجع به موضوعی خاص است
ارائه موضوع های پیشنهادی ازسوی دانش آموزان درکلاس انشاذوق نوشتن رادردانش آموزان تقویت میکند. آرایه های ادبی باعث زیبایی نوشته شده وکاربرد آن قوه ی تخیل دانش آموز را فعال می سازد. تشویق دانش آموزان به مطالعه کتاب ضمن ترویج فرهنگ کتاب خوانی، مهارت آنها را درنوشتن افزایش داده ودانش آموز را در ارائه ی مطالب ارزشمند یاری می دهد. نوشتن داستان های کوتاه در زنگ انشا برای تقویت خلاقیت و قوه ی تخیل دانش آموزان مفید می باشد. بارعایت این مواردمی توانیم دردرس انشا شوق وعلاقه ایجاد نمود و کلاس انشاراجذاب تر و متنوع تر نماییم.انشاء به معنی ایجادکردن،پرورش دادن،ابداع وخلق کردن است.در اصطلاح ادبیات انشاءعبارت ازنگارش جملات و عباراتی است که افکار نویسنده را به صورتی روشن وزیبا بیان کند که خواننده آنها را به سهولت بفهمد و برایش خوشایندو مطلوب باشد.یکی ازدغدغه های مسئولان بحث خلاقیت است. به کارگیری مهارت های دبیر خلاق در روند یادگیری فراگیرندگان قدم موثری است که می تواند در تدریس زبان و ادبیات فارسی تحول و دگرگونی ایجاد کند. یکی از مهم ترین ویژگی های انسان، خلاقیت است. آدمها با استعدادهای درونی خود می توانند خلاق باشند. زمانی که این استعدادها و قدرت تفکر دانش آموزان پرورش می یابد و جهت دار می شوند، خلاقیت شکل می گیرد و یکی از ابعاد خلاقیت، خلاقیت در نوشتن است. متاسفانه درس انشاء در بعضی مدارس جدی گرفته نمی شود در حالی که انشا هم یعنی خلاقیت. وقتی دانش آموز بداند که مدت زمان انشاءمحدود است می کوشد افکارش را سریع مرور کند