این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
اقدام پژوهی حاضر با هدف بررسی و رفع مشکل یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم تدوین شده است. درس ریاضی در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درسي مشکلآفرین شده است تا جایی که دانش آموزان براي حل مسایل به دیگران تکیه می کنندتکراراین کارباعث كم شدن علاقه ،عدم انجام درست تکالیف ، اضطراب و عدم اعتماد به نفس و ... در برخی از دانش آموزان شده است . بعد از بررسی مسایل فوق با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس ومشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل موردبررسی قرارگرفت وباراهکارهایی نظیراستفاده ازروش های فعال تدریس ،نحوهی درست تفهیم مسایل وتوجه به تفاوتهاي فردي به اين نتیجه رسیدم که کلاس درس ،روش تدریس و امکانات و وسایل لازم برای تدریس بایدطوری باشد که دیدگاه های مثبتی در نظر دانش آموزان ایجاد کند ودانش آموزان با اعتماد به نفس بالاتر ، علاقه ، انجام تکالیف به موقع و از همه مهمتر کاربرد ریاضی در زندگی روزمره آشنا شوند.
ریاضی معجزه خلقت است و تفکر ریاضی بهترین راه رسیدن به معرفت حق تعالی است خداوند متعال کل هستی را ازنیستی خلق کردیعنی صفر ویک پس می توان کل پدیده های هستی رابا قوانین ریاضی شناخت ریاضیات برخلاف تصوربعضی ازافرادیکسری فرمول و قواعد نیست که همیشه ودرهمه جابتوان ازآن استفاده کرد بلکه ریاضیات درست فهمیدن صورت مساله و درست فکر کردن برای رسیدن به جواب است. مفاهیم ریاضی، یکی ازاثربخش ترین وکارآمدترین مواددرسی میباشد.به طوری که مبینی(1380) به نقل از ریچارد کورانت، در این زمینه میگوید: (ریاضیات یکی از عالی ترین تراوشهای اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده ی اراده ی انسان و نشان دهنده ی سیر عقل و برهان و همچنین بیان کننده ی میزان علاقه ی بشر به کمال و زیبایی است(طبق آخرین تحقیقات درزمینه ریاضی وآموزش آن همه افرادتوانایی یادگیری ریاضی را دارندولی عده ای برای فراگیری آن بایدزحمت بیشتری را متحمل شوند بنابراین با توجه به اهمیت ریاضی و نقش آن در زندگی و بالا بردن ايجاد انگيزه و افزايش علاقه وسطح ياد گيري و پيشرفت دانش آموزان در آزمونهاي مداد-كاغذي (با توجه به اهداف تحقيق)در صدد بر آمدم تا پژوهشی دررابطه بابهبودوارتقاء سطح يادگيري رياضي دانش آموزان پايه ششم انجام دهم.