این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
چکیده :
در فراگیری مهارت نوشتاری باید مواردی مهم و ضروری را در نظر گرفت. از جمله موارد لازم، فراگیری و افزایش دانش عمومی زبان و واژگان و استفاده از فیلم و داستان کوتاه می باشد که همان راههای ورودی اطلاعات بوده و به عنوان پیش زمینه ای مهم برای یادگیری مهارت مذکور می باشند چراکه مواد و مطالب لازم برای تولید را در اختیار فرد قرار میدهد. با خواندن متن های مختلف انگلیسی ، زبان آموز علاوه بر این که دامنه لغت و املای خود را تقویت میکند، با روش ترکیب و چیدمان کلمات در کنار یکدیگر نیز آشنا می گردد .در فراگیری مهارت نوشتاری، نوشتن به صورتهای گوناگون نیز باید در نظر گرفته شود. برای نمونه اینکه متن مورد نظر برای چه افراد و چه گروه سنی میباشد و پیش از آن هدف از نوشتن چیست و یافتن دلایل آن.
مقدمه:
بهبود مهارت های نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی با روشهای مناسب
فراگیری زبانهای خارجی، امروزه نقش چشمگیری در برنامهریزیهای شخصی افراد جامعه، بدون توجه تام به جایگاه اجتماعی آنان ایفا میکند. هر فرد از دو منظر به زبانهای خارجی و بایستگی یادگیری آن مینگرد: نخست علاقه و کششهای شخصی و دوم، نیاز خود.
علاقه، زاییدهی فرانگری به محیط پیرامون و درک دگرگونیهای ارتباطیِ بستر زندگیست که بهطبع، لزوم تعریف دوبارهی چگونگیِ حضور و نمود انسان در دایرهی جهانی را میطلبد. گسترش استثنایی دنیای اطلاعات و همهگیرشدن بیش از پیش پایگاههای اینترنتی، مجلات، نشریات الکترونیکی، شبکههای ماهوارهای، در کنار دسترسی بیسابقهی جامعه به فیلم و سریالهای خارجی، حقیقتِ تغییر فرهنگ ارتباطی انسان در دهکدهی جهانی را پیش دیدگان اکثریت مردم گشوده و آشکارا آن بارقههای علاقه به ارتباط با دنیای خارج را در افراد جوامع خواهان پیشرفت، چه کم سن و چه بزرگسال پدید آورده است. آن کودک، جوان یا بزرگسال ایرانی که یا خود را برای حضور پویا در دنیای جدید و ترقی بدون مرز آماده میکند و یا در جستجوی آن است امروز دوست میدارد تا همپای پیشرفت شگرف رسانهای، پای خود را از مرزهای محدود ارتباطی با تنها داشتهی فهمی و ارتباطیاش یعنی زبان مادری در داخل مرزهای کشور بیرون بگذارد و با یادگیری زبانی تازه و چندبُعدی ساختن دانش و آگاهیهای خود، درهای تازهای را بسوی زندگی و آیندهای برتر بگشاید.
به کار بردن اسامی
در کتابهای انگلیسی دوره راهنمایی و دبیرستان در همه جای کتاب از اسامی ایرانی استفاده شده است . در حالی که همه بر این عقیده ایم که باید دانش آموز قبل از شروع به یادگیری زبان با فرهنگ کشور مورد استفاده آن زبان آشنا گردد. پس بهتر است به جای استفاده از اسامی مانند Ali- Reza- Fatemeh از اسامی مانند Jack- Betty و ... استفاده شود.
مکالمه و تلفظ:
اگر آموزش این زبان حداقل از کلاس سوم ابتدایی شروع شود و بیشتر بر روی شنیدار و گفتار تاکید شود بدون شک تا دوره راهنمایی دانش آموزان با یادگیری بسیاری از اسامی و جمله ها و اصطلاحاتی که امروزه در دوره ی راهنمایی و حتی دبیرستان نیز با مشکل مواجه است، هیچ مشکلی نخواهد داشت و مدرسان این مقاطع تحصیلی به راحتی خواهند توانست در تمام طول کلاس به زبان انگلیسی مکالمه کنند و به هیچ زبان دیگری تکلم نکنند تا دانش آموزان نیز با توجه به شرایط موجود در کلاس مجبور شوند تا منظور خود را به انگلیسی بیان کنند که بدون شک در این باره مشکلات زیادی خواهند داشت که معلم مربوطه شروع به حل آن مشکلات به وسیله تصحیح آنها و گفتن جمله صحیح خواهد کرد. در کتاب Interchange مثالهای بی شماری در باره تلفظ لغات وجود دارد که اگر همه ساله این تعداد مثالها را دانش آموزان یاد بگیرند بسیاری از مشکلات شنیداری و گفتاری آنها حل خواهد شد.
با شروع آموزش زبان از دوره ابتدایی بدون شک فرصت کافی برای مکالمه ها در سر کلاسهای درس بوجود خواهد آمد و مکالمه ها نیز باید بر اساس علایق دانش آموزان طراحی شوند که دانش آموز در چه سطحی است و در این سن به چه موضوعاتی علاقه مند است. اگر با دانش آموزان درباره موضوعات مورد علاقه آنها بحث شود حتما گرامر موجود در جمله وطرز ادای جمله و ساختن جمله های جدید درباره آن موضوع را به طور جدی دنبال می کنند و چون از روی علاقه این کار را انجام می دهند آن مطالب را به سادگی فراموش نخواهند کرد.