منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

گزارش تخصصی مشکلات کتاب فلسفه دبیرستان از دیدگاه دانش آموزان



قیمت: ۲۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 11     کد محصول :7048      حجم فایل:23,26 KB      نوع فایل :rar



گزارش تخصصی مشکلات کتاب فلسفه دبیرستان از دیدگاه دانش آموزان

مختصری از گزارش تخصصی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چكيده

موضوع مقاله بررسي علل ضعف دانش‌آموزان رشته ادبيات وعلوم انساني دردرس فلسفه ومنطق دردبيرستان و پيش دانشگاهي» مي‌باشد. مشكلاتي از قِبَل اين موضوع به وجود مي‌آيدكه ازجمله آن‌ها پايين بودن نمرات دانش‌آموزان، پايين بودن درصد قبولي دبيرستان‌ها، پايين بودن درصدپاسخگويي درآزمون سراسري و كاهش اهداف يادگيري اين دروس و ساير موارد كه به آن‌ها پرداخته شده است.اين مشكلات وضعف‌ها علل و مبادي متعددي دارند كه تعدادي از آن‌ها به وزارت آموزش و پرورش مربوط شده و از برنامه ريزي و تأليف و تدوين و ميزان ساعت تدريس را شامل مي‌شود. برخي علت‌ها مربوط به بخش دانشگاهي است مثل روش تدريس و ارتباط بين مطالب دروس با كتب دانشگاهي. گروهي از عوامل به دبيران برمي‌گردد كه از جمله آن مي‌توان به عدم تخصصي بودن، عدم آشنايي با روش‌هاي مناسب تدريس، عدم استفاده از مشاركت دانش‌آموزان و ... اشاره كرد. برخي ازعلل وعوامل نيز به خانواده‌ها ونگرش جامعه متوجه است.عواملي هم به خود دانش‌آموزان برمي‌گردد كه برخي از آن‌ها عبارتند از بي‌انگيزه بودن آن‌ها، ضعف علمي شديد درپايه‌هاي ‌قبلي،پايين بودن نمرات براي انتخاب رشته،عدم آشنايي باروش‌هاي يادگيري ومطالعه صحيح،عدم فعاليت ومشاركت در فرايند يادگيري. علت‌هايي هم متوجه ماهيت و محتواي اين دروس است. در قسمت پاياني مقاله هم باتوجه به علل و عوامل ياد شده پيشنهادهايي درهرحوزه به تفكيك ارائه گرديده است كه اكثرآن‌ها جنبه عملي و كاربردي داشته و در صورت اجرا مي‌تواند راه گشا بوده و ما و دانش‌آموزانمان را از اين مشكلات برهاند.

 

مقدمه

درروزگاري که عصر انفجار دانش و اطلاعات لقب گرفته و توسعه علم و دانش و تکنولوژي رشد شتاباني يافته است،آموزش وپرورش نميتواند نسبت به اين تحولات بي‌تفاوت مانده ورويکردمناسبي نداشته باشد. متأسفانه نظام آموزشي بيشتر مدارس ما سنتي و ناکار آمد است و با اين پيشرفت علمي بشر، که در هر لحظه مطالبي به اطلاعات قبلي آن افزوده مي شودطولي نخواهدكشيدکه اطلاعات پرزرق و برق ديروزرا بايددر گنجينه‌هاي امروز جستجوکرد.حال براي بهتر و پوياتر شدن نظام آموزش به ويژه تدريس درس‌هايي مثل منطق و فلسفه، بايد در نظام سنتي بازنگري كنيم و نظام آموزشي نويني كه بتواند پاسخگوي نيازهاي كنوني دانش‌آموزان و جامعه باشد،جايگزين آن گردد.درنظام سنتي مطالب به صورت کليشه‌اي و يک سويه از طرف معلم به شاگرد منتقل مي‌شود,دراين روش زمينه‌اي براي خلاقيت فراگير وجود ندارد، نه تنها قدرت فکر او محدود مي‌گردد، بلكه قدرت تفكر و خلاقيت به نوعي از او سلب مي‌گردد. تنها منبع يادگيري، معلم است و كتاب. دانش‌آموز در جريان يادگيري مشارکت نمي‌کند و اعتماد به نفس از او سلب مي‌گردد. ولي در آموزش نوين، فراگير، به مدرسه مي‌رود تا مهارت‌ها و توانايي‌هاي بالقوه خود را به فعليت درآورد و در اين نوع يادگيري، فعال و درگير است. در نتيجه مي‌توان انتظار كه دانش‌آموزان ما خلاق و مبتكر و فكر آفرين بار آيند.

فهرست مطالب
چكيده 2
مقدمه 3
متن گزارش 4
علل ضعف دانش آموزان در درس فلسفه و منطق و ارائه راهکار 4
راهكارهاي پيشنهادي براي كاهش افت تحصيلي در دروس فلسفه و منطق 8
نتیجه 10
منابع ومآخذ 11
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2