این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
دربين نيروهاي آموزش و پرورش، مديران/ معاونان بايد كساني باشند كه با بردن نامشان به ياد خوبي، صفا، صداقت وتمامي فضايل اخلاقي افتاد اما متاسفانه اين موضوع بالعكس است .با راه حل هايي كه در اين گزارش اجرا آوردم در پايان زماني كه همكاران متوجه صداقت ودرستي تعامل بنده شدند آرام آرام در نحوه برخوردشان تغييرات ايجاد كردند نگاه های سنگين گذشته وجود نداشت و .باعث تعامل بهتري مي شد درك واقعي همكار در شرايط مختلف عامل مهمي در بهبود روابط و تغيير ديد گاه نسبت به مدير مدرسه گرديد.زماني كه مشكلي به وجود مي آمد و بنده با كمال ميل اداره كلاس يا هر موردي كه مشكل را برطرف ميكردرا قبول ميكردم ،در برخورد هاي بعدي مشاهد ه مي كردم كه همكار با چه تواضع و احترام خالصانه اي برخوردمي نمود. واين موارد منجر به اين شد بتوانم ارتباط مثبت و اثرگذاري د اشته باشم.
ارتباطات در نظر شما چه معني مي دهد؟ هريك به ما از تناسب شخصيت و تجارب خود بدان جواب متفاوتي خواهيم داد .ارتباطات با تفهيم سر وكار دارد اشخاصي با كه يكديگر در ارتباط اند بايد بدانند كه چه مي گويند و چه ميشنوند. تعامل، رابطه دو سويه اى است كه انسان ها براى رفع نياز و انگيزه براى زندگى ايجاد مى كنند. ارتباط و تعامل سبب مى شود انسان سلامتى و آرامش بيشترى را احساس كند. نخستين ارتباط و تعامل اجتماعى در بسترخانواده شكل مى گيرد و خانواده ها مى توانند براى اعضاى خود و حتى جامعه مفيد و مضر باشند. ارتباط وتعامل مى تواند نقش پيشگيرانه از انواع آسيب و ها اختلالات داشته باشد.ارتباط و تعامل زير بسترهايى دارند در كه رابطه بروز و ظهور مى كنند ما در. زندگى روزمره ارتباطات گوناگونى داريم،ارتباط با خودمان، محيطمان و طبيعت. كسى كه نتواند با خود، محيط و طبيعت سازگارى خوبى داشته باشدفرد سالمى نيست. حضرت على »ع« خطاب به كارگزاران مى فرمايد: «انعطاف پذير و انتقادپذير باشيد ،انتقامجو، عيب و جو بهانه گير نباشيد با. آرامش و احترام به حرف ديگران گوش كنيد، حرف ديگران را قطع نكنيد و امين و رازدار باشيد.» همه معصومين با بيان هاى مختلف به تاكيد ارتباط و تعامل اشاره فرمودندکه به طور مثال احترام و تكريم، احساس همدلى، اخلاق تشكر و قدردانى، خوش بينى، فضايل اخلاقى، د يندارى، صداقت، محبت و مهربانى، كارگشا بودن، تحمل و و صبر مدارا، رعايت حقوق ديگران، اميدوارى، شنونده خوب بودن و بسيارى ديگر حكايت از مهارت و ها ايجاد ارتباط در زندگى بشر دارند.
معاون مدرسه یک مدیر است
محورهایی که معاونین آموزشی مدارس بایستی آنها را مدیریت نمایند :
1-مدیریت برنامه های آغازین 2- مدیریت زنگ تفریح 3- مدیریت شناخت فراگیران 4- مدیریت حضور و غیاب 5- مدیریت طراحی سایر برنامه های کنترلی 6- مدیریت برنامه ریزی و سازمان دهی فعالیت های آموزشی مدرسه و حوزه ی کار معاونان 7- مدیریت بهره جویی از ارتباطات عاطفی و کلامی مناسب با فراگیران (و نیز اولیای آن ها) ؛ شامل: جذب دانش آموزان؛ بهسازی دانش آموزان؛ نگهداری دانش آموزان؛ کاربرد دانش آموزان یا استفاده از همکاری آن ها در برنامه های معاونتی مدرسه.8- مدیریت ایجاد و اعمال ارتباطات انسانی مناسب با همکاران (جذب، بهسازی، نگهداری و کاربرد) 9- مدیریت هماهنگ سازی اعمال روش های انضباطی در مورد فراگیران از طریق همکاران 10- مدیریت تشکیل و بهره جویی از گروه های مرجع دانش آموزی در کارهای مدرسه ای 11-مدیریت ایجاد گروه های دانش آموزی (یاور معاون ) در امور مدرسه 12- مدیریت ایجاد انگیزه در میان فراگیران (تشویق دانش آموزان ، تاکید بر ویژگی های مثبت آن ها و مثبت اندیشی و اعتماد سازی در میان آن ها) 13- مدیریت بهره جویی از اختیارات تفویض شده 14- مدیریت بهره مندی از تجربه ها و اندیشه های دیگران .(به شکل حضوری بازدیدی ، مطالعه ای ، قرار همکاری مشترک و...) 15- مدیریت زمان 16- مدیریت آشنا سازی همکاران با آخرین یافته های علمی_پژوهشی و بهره جویی از این یافته ها در کار اداره مدرسه 18- مدیریت بر خود (تهذیب نفس،خودسازی آمادگی روحی و ...).