این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
متاسفانه تدريس انشابا شيوه هاي خلاق كه دانش آموزرادرنوشتن ماهروتواناكنددرهيچ يك ازمقاطع تحصيلي كشور ما رايج نيست و به همين علت دانش آموزان اغلب ازاين درس گريزانند و بسياري ازآنان تاآخرين سال تحصيلي انشا نوشتن را ياد نمي گيرند شايد هم انشارا درسي بيهوده مي دانند ويا تصورمي كننداين درس را براي آزار آنان دربرنامه درسي گنجانده اند.دراين بخش ازوبلاك تلاش شده است علل ضعف دانش آموزان در درس انشا وپايين بودن خلاقيت آنهاپرداخته شودوبه اختصاربرخي موانع خلاقيت راكه باضعف انشا بي ارتباط نيست مطرح نماييم و همچنين راهكار هايي را براي رفع اين نواقص ارائه كرده ايم. كه بدون شك اين شيوه ها تاثير مستقيم در پرورش خلاقيت دانش آموزان دارد.به اميد آنكه تجارب ناچيز اينجانب مورد استفاده قرار گيرد آب دريا را اگر نتوان كشيدهم به قدر تشنگي بايد چشيد نوشتن انشا در کلاس، اعتماد به نفس، قدرت و تفکر و خلاقیت و استقلال را در دانش آموزان تقویت می کند.
هرفردی درجامعه نیاز به آموزش دارد تا مراحل رشد وتکامل را طی کند به قول کانت «بشر تنها با تعلیم وتربیت تواند شد وآدمی چیزی جز آنچه تربیت از او می سازد نیست ». بنابر این نیاز به آموزش وپرورش از حقوق اسلامی افرادبشمارمی رودوهرگونه ایجاد حول ورشدوپیشرفت فردی واجتماعی حاصل تربیت وآموزش است .راجع به تعلیم وتربیت وآثار مترتب برآن از دیر باز سخن بسیار گفته اند وگفته فوق در حقیقت مشت نمونه خروار است و…انشادرلغت به معنی سخن آفریدن ونشونما دادن وبزرگ گردانیدن است. و در اصطلاح ادبیات عبارت از نگارش جمله ها وعبارتهایی است که افکار و اندیشه نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند تا خواننده آنها را به آسانی بفهمد و برای اوخوشایند باشد.یکی ازمهم ترین ویژگی های انسان، خلاقیت است. آدمها با استعدادهای درونی خود می توانند خلاق باشند. زمانی که این استعدادها و قدرت تفکر دانش آموزان پرورش می یابد وجهت دار می شوند،خلاقیت شکل می گیردویکی ازابعادخلاقیت،خلاقیت در نوشتن است. متاسفانه درس انشاء در بعضی مدارس جدی گرفته نمی شود در حالی که انشا هم یعنی خلاقیت. یکی از دغدغه های مسئولان بحث خلاقیت است.کارگیری مهارت های آموزگارخلاق درروندیادگیری فراگیرندگان قدم موثری است