منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون تهدیدات و معضلات موبایل (تلفن همراه ) در مدارس



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 53     کد محصول :7156      حجم فایل:140,32 KB      نوع فایل :rar



تجربیات مدون ادبیات فارسی در سند تحول بنیادین و روش تدریس ادبیات فارسی

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

ممنوعيت استفاده از موبايل در مدارس و کلاس هاي درس و وظايف مدير و معلمان در برخورد با اين مشکل ،کارکردهاي مثبت و منفي وسيله ارتباطي به نام موبايل بر کسي پوشيده نيست ، اقدامات قهري براي ممنوعيت استفاده از موبايل در مدارس به عنوان آخرين راه ممکن ، مناسب است اما پيشگيري از اين معظل مهمتر ، و مسلما" وجود امکانات ، بلوتوث ، حافظه هاي بالا ي مولتي مديا ، دوربين ، ضبط صدا ، پيامک ها و غيره بايد عاملي براي جديت مسئولان مدارس و معلمان در عدم استفاده دانش آموزان از اين وسيله داخل مدرسه باشد ، علي الخصوص مقاومت دانش آموزان ودرگيريهاي زياد والدين با کارکنان مدارس شايد منجر به تضعيف روحيه کاري ، خستگي و استرس طرفين نيز بشود .

يکي از مشکلات عمده همراه داشتن موبايل حواس پرتي دانش آموز و عدم توجه به کلاس و معلم است .

بر همه واضح است که موبايل يا تلفن همراه يک وسيله سودمند براي ارتباطات مطلوب محسوب مي شود و هم مي توان از آن استفاده درست داشت هم نادرست به حدي که به اندازه سلاح هاي گرم مي تواند در سطح کلاس و مدرسه خطرناک باشد ،به زودي پيشرفتهاي عجيب و غريب دستگاههاي موبايل باعث تعجب همگان خواهد شد ، موبايل هايي که بوي بد دهان را به صاحبش هشدار خواهد داد ، يا دستگاههايي که تغييرات مشکل ساز ضربان قلب و حالات اورژانسي را به صاحب موبايل و يا شرکت هاي بيمه و مراکز اورژانس اطلاع خواهد داد، استفاده از دفترچه تلفن ، حافظه بالا براي ذخيره فايل هاي فشرده صوتي و تصويري ، ضبط صدا،فيلمبرداري ، عکس برداري و قابليت هاي گوناگون براي والدين در کشورهاي پيشرفته جهت ردگيري و کنترل فرزندان و نظارت از راه دور و غيره هر شخص را به فکر استفاده از آن مي اندازد اما چه نوع استفاده اي ، با چه محتوياتي و چه احتمالاتي براي ناهنجاري و انحراف ؟ در اين راستا مطالب متنوع و پيشنهادات مفيد به همراه برخي مستندات ارائه مي شود ، اميد است مورد توجه مديران ، معلمان ، مربيان پرورشي و والدين قرار گيرد ، به هر حال ، به همراه داشتن موبايل در کلاس درس و مدرسه داراي ضررهايي بيشتر از فوايد آن است و حداقل در شرايط فعلي که فرهنگ سازي لازم انجام نشده است ، براي مدارس و والدين به يک بحران تبديل شده است علي الخصوص وجود بلوتوث ها و پيامک ها و تراک هاي غير اخلاقي و يا فيلمبرداري و گرفتن عکس از ساير دانش اموزان و انتشار آن در اينترنت يا از طريق سي دي و بلوتوث ، سوء استفاده هاي احتمالي ديگران از آنها ، مشکلات زيادي را به وجود آورده است .

 بايد گفت ؛ در برخي مدارس ممکن است در اين رابطه مشکلي وجود نداشته و يا در برخي شهر ها فرهنگ سازي لازم صورت گرفته باشد و به همراه داشتن آن امري عادي تلقي شود ، مطالب زير به صورت کلي ارائه شده است و ممکن است به زودي با رواج ام ام اس مجددا" مشکلات جديدي براي خانواده ها و دانش آموزان و مدارس به وجود آيد ... و البته واضح است که نمي توان يک نسخه کامل و بدون نقص را براي تمام مدارس پيچيد و برخي مديران با همکاري کليه معلمان اقدامات جالبي براي برخورد مناسب با اين مسئله اتخاذ کرده اند . اهميت قضيه به حدي است که در خيلي از کشورها ي توسعه يافته به درخواست مديران و معلمان خارجي استفاده از موبايل در مدرسه ممنوع شده است و تلاش براي غلبه بر اين مشکل مختص کشورمان نيست .

شيوه هاي تقلب پيشرفته در مدارس خارجي توسط موبايل و اخلال در امر ارزشيابي ، مديران را به فکر چاره انداخته است و برخي هم در داخل و خارج کشور ادعا مي کنند سيستم مختل کردن ارتباطات موبايل را طراحي کرده و در مدارس ، جلسات ، محيط هاي حساس ، نظامي و غيره تا شعاع 25 متر کارايي دارد ولي مشکل اصلي مدارس ايران روشن بودن موبايل و صحبت کردن نيست بلکه محتويات آن ، اس ام اس ، تراک هاي مختلف ، فايل هاي متنوع که همگي باعث مشغوليات ذهني دانش آموز و بي اثر کردن فرابند ياد دهي و يادگيري خواهد شد و حتي درگيريهاي زيادي براي مديران ، معلمان و والدين به وجود آورده است که باعث فرسودگي و تهي شدن انرژي آنان خواهد شد . برخي مطالب مفيد را ببينيد:

 اقدام هيات دولت در کشور ژاپن براي جلوگيري از استفاده موبايل در مدارس

  به گزارش خبر گزاريAFP از والدين و مدارس ژاپني خواسته شده تا از کاربرد موبايل براي کودکان جلوگيري نمايند.اين تصميم در روز دوشنبه توسط هيات دولت ژاپن گرفته شده است.آقاي وزير Yasuo Fukuda همچنين اعلام نمود کاربرد موبايل همچنين بروي اخلاقيات کودکان نيز تاثير سو دارد. ايشان اعلام نموده همه ما بايد تلاش کنيم که حتي دانش آموزان دبيرستاني نيز در موقع لزوم از موبايل استفاده کنند.دولت در آينده برنامه جلوگيري خود را ارائه خواهد نمود. يکي از خطرات روز افزون کشور ما زباله هاي کامپيوتري و کيت هاي الکتريکي و موبايل هاي اسقاطي است.متاسفانه اين مقوله کمتر مورد توجه قرار دارد.

 

قانون ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس هند

يک مقام پليس هند اعلام کرد که نيروهاي پليس براي نظارت بر استفاده دانش آموزان از تلفن همراه و جلوگيري از کاربرد غيراخلاقي موبايل در مدارس اين کشور آماده بکار شده اند.

به گزارش گروه ترجمه "موبنا" به نقل از پايگاه اينترنتي "سايفي" ، "کاران سينها" افزود : با تصويب قانون ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در مدارس توسط دولت،12 تيم پليس براي اجراي اين طرح تجهيز و آماده شده اند.وي گفت : پليس در مورد دستگيري دانش آموزاني که از دوربين هاي تلفن همراه استفاده غير مجاز مي کنند ،هشدار داده است.

سينها ادامه داد: دولت، قانون ممنوعيت استفاده از تلفن همراه را بدون محدوديت سني براي دانش آموزان به تصويب رسانده است .با وجود تصويب اين قانون برخي از دانش آموزان فيلم هاي مستهجن را توسط رايانه دانلود کرده و از طريق تلفن همراه در مدارس پخش مي کنند.

به منظور جلوگيري از اشاعه اين فيلم ها و اعمال غير اخلاقي ديگر در محيط هاي آموزشي، پليس هند يک اقدام ضربتي را براي کنترل دانش آموزان آغاز کرده است.

تا کنون يکهزار و 673 مورد فيلم هاي غير اخلاقي از دانش آمزان ضبط شده است.

خبرهايي در اين رابطه (بدون جهت گيري صرفا" جهت اطلاع آورده شده است)

انگلستان :

مدير يک دبيرستان در انگلستان يکي از مشکلات اصلي استفاده از موبايل در مدارس را تقلب و ارسال عکس برگه هاي امتحاني براي بيرون از جلسه و دريافت پاسخ توسط عکس جوابيه اعلام کرد !

 

ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در مدارس ايران

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: "دانش‌آموزان نبايد در مدرسه از تلفن همراه استفاده كنند و در صورت همراه داشتن بايد به مدير مدرسه تحويل دهند."

بهرام محمديان در گفت‌وگو با فارس افزود: در آئين‌نامه اجرايي مدارس نيز آمده است، استفاده از هر وسيله‌اي كه باعث اختلال در امر آموزش شود در مدارس ممنوع است. وي اضافه كرد: استفاده از اسباب بازي‌هاي خاص، قلم و كاغذ و وسايل فانتزي از جمله وسايلي است كه همراه داشتن آن توسط دانش‌آموزان در مدارس ممنوع است.

محمديان اظهار داشت: استفاده از MP3 و MP4 در مدارس در صورتي كه براي استفاده آموزشي باشد، مانعي ندارد كه اين موضوع به تشخيص معلم و مدير مدرسه بستگي دارد.

وي ادامه داد، آئين‌نامه جديد اجرايي مدارس هم اكنون در كميسيون اساسنامه و مقررات شوراي عالي آموزش و پرورش در دست بررسي است. 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه    ۱
اقدام هیات دولت در کشور ژاپن برای جلوگیری از استفاده موبایل در مدارس    ۳
قانون ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس هند    ۴
انگلستان    ۴
ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ایران    ۵
موبایل اگر زنگ بخورد توقیف می‌شود    ۵
راه حلی برای معضل تقلب با تکنولوژی    ۷
قوانین شل و سفت کن    ۸
چرا مضرات موبایل گفته نمی شود    ۱۰
خطرات گوشی های دوربین دار در مدارس    ۱۴
فناوری دردسرساز    ۱۵
بخشنامه آموزش و پرورش    ۱۶
مضرات بلایی به نام موبایل    ۱۹
تا قبل از ۱۴ سالگی تلفن همراه ممنوع    ۱۹
تلفن همراه مخرب تر از نیروی هسته ای    ۲۱
دختران طرفدار SMS پسران شیفته تماس صوتی    ۲۱
در محیط آموزشی silent باش    ۲۳
موبایل کثیف تر از دستشویی    ۲۵
استفاده از موبایل در کلاس درس، فرهنگ دانش‌آموزان را تغییر می‌دهد    ۲۶
اعتراض معلمان انگلستان به استفاده موبایل توسط دانش آموزان    ۲۹
خطرات اعتیاد به موبایل    ۳۶
ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس قبرس    ۳۲
پیشنهاداتی در رابطه با پیشگیری  استفاده از محتویات غیر اخلاقی موبایل در مدارس    ۳۳
بیشتر معتادان به موبایل از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند    ۳۶
آیا تلفن‌همراه مانع تحصیل دانش‌آموزان می‌شود    ۳۸
تلفن‌همراه را از خودت دور کن    ۴۴
تحقیقات انجام شده    ۴۵
آسیب‌پذیری مغز    ۴۶
مضرات آنتن‌های BTS    ۴۸
کیف نانویی    ۴۸
منابع    ۵۰



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2