منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون دبیر ریاضی راهنمایی



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 30     کد محصول :7221      حجم فایل:64,53 KB      نوع فایل :rar



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دورهٔ راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمی‌شوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری  کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص  و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روش‌های گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئلهٔ مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد.

 

 

 

 

مقدمه

بر  این اساس می‌توان دانش آموزان را به دو گروه شهری و روستایی تقسیم کرد و عواملی را که در هر دو گروه در افت نمرات درس ریاضی مؤثر بوده‌اند به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد تا بتوانیم به یک نتیجه گیری کلّی و نسبتاً جامع در این خصوص دست یابیم.

اغلب دانش آموزان روستایی از داشتن محیط یادگیری غنی و احیاناً از وجود معلّمان با تجربه و کارآمد محروم‌اند. آنان پس از فراغت از درس و

 مدرسه، در محیط خانه و روستا، غالباً تا نزدیکی‌های غروب به کارهای کشاورزی و دامپروری و برخی فعّالیتهای دیگر می‌پردازند و با خستگی‌های ناشی از آن به منزل باز می‌گردند

 

و به علّت عدم توجّه و نظارت والدین تا پاسی از شب مشغول تماشای برنامه‌های تلویزیون می‌شوند و عملاً دیگر حوصله ای و شاید حتّی فرصتی برای درس خواندن نداشته باشند. محیط منزل امکانات کافی، از نظر داشتن مکانی مناسب و آسوده برای بررسی دروس ندارد.

 پدر و مادر و سایر افراد خانواده یا بیسواد و کم سواد هستند و یا به دلایلی نمی‌توانند در امور درسی به آنانکمک کنند. جامعهٔ روستایی نیز به ارزش و اهمّیت واقعی تحصیل آگاهی کافی ندارند؛ بنابراین، در چنین محیطی او نه تنها برای پیشرفت بهتر در امور درسی کمک و یاوری ندارد بلکه اکثر عوامل اطراف او مخلّ یادگیری و مانعی در امر یادگیری کلّیهٔ دروس او بویژه درس ریاضی است.  دانش آموزان شهری در فضایی غنی از نظر امکانات ولی مملو از مزاحمت‌ها و اتلاف وقت‌ها قرار دارند که فهرست وار عبارت‌اند از:                 

وجود برنامه‌های تفریحی خانوادگی، تلویزیون، گردش‌ها و مهمانی‌های خانوادگی، رفاه کاذب که در بیشتر خانواده‌ها دیده می‌شود، رایانه و سرگرم شدن دانش آموزان به بازی‌های کامپیوتری و پلی استیشن و...،  برنامه‌های اصلی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را به بیراهه  می‌کشاند. در این جا نیز خانواده و محیط خارج از مدرسه نه تنها کمکی به پیشبرد برنامه‌های درسی آنان نمی‌کنند بلکه اکثر خانواده‌ها از بینش لازم در کنترل برنامهٔ تحصیلی فرزندان خود

 

برخوردار نیستند و در بیشتر خانواده‌ها اجرای برنامهٔ درسی فرزندان تحت الشّعاع سایر کارها مانند رفت و آمد ها و مسافرت‌ها قرار می‌گیرد.

در چنین جوّی و با در نظر گرفتن چنین واقعیتهایی باید یادگیری کامل درس ریاضی فقط در مدرسه انجام می‌گیرد و در این خصوص هیچ امید و توقّعی از کمک خانواده‌ها نباید انتظار داشت؛ بنابراین نیاز به داشتن معلّمانی با آگاهی‌های علمی، پرورشی و تربیتی بالایی وجود دارد و توجّه به این امر که آموزش درس ریاضی  فقط باید زیر نظر معلّم ریاضی و مدرسه انجام گیرد همواره باید مورد توجّه اولیای آموزش و پرورش باشد. دانش آموزی که نمی‌تواند تکالیف منزل درس ریاضی خود را به نحو صحیحی انجام دهد نه تنها پیشرفتی در درس خود ندارد بلکه احساس نوعی بی لیاقتی و عدم کفایت و شایستگی در او تلقین و تکرار می‌شود و موجب مأیوس شدنش از یادگیری درس ریاضی خواهد شد که این خود زیان بزرگی از لحاظ پرورش استعدادها و توانایی‌های ذهنی او به شمار می‌رود. لذا سیستم آموزشی ما در حدّ امکان به گونه ای باید باشد که دانش آموز تکالیف درس ریاضی خود را  حدّاقل در سنین ابتدایی و راهنمایی تحصیلی در مدرسه و کلاس درس و زیر نظر معلّمانی علاقمند و آگاه انجام دهد. این معلّم ریاضی است که در امر یاد دادن مفاهیم ریاضی مهارت کافی را داراست. سایر افراد از جمله پدرها و مادرها با وجود داشتن تحصیلات و احیاناً تخصّص‌های فردی، معلّم خوبی برای یاد دادن درس ریاضی نخواهند بود.

البته علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، برخی علل دیگر نیز وجود دارند که در افت نمرات درس ریاضی دانش آموز بی تأثیر نیست  که در این مجال به اختصار به آن‌ها اشاره می‌شود:

وجود برخی تبصره‌ها و مادّه‌های آیین نامهٔ اجرایی امتحانات، همچون مادهٔ 18، که اخیراً باعث بی توجّهی برخی از دانش آموزان نسبت به نمرهٔ برخی از دروس از جمله ریاضی و زبان انگلیسی شده است. حجم تقریباً زیاد کتاب ریاضی نسبت به ساعات اختصاص داده شده جهت تدریس آن که در طول سال تحصیلی بعضاً موجب این امر می‌شود تا یادگیری دانش آموز، از سوی معلّم، تحت الشّعاع تدریس کلّ کتاب، قرار گیرد، و بنابراین بیشتر وقت کلاس صرف تدریس کتاب می‌شود و کمتر به پاسخ دادن به سؤالات متعدد دانش آموز و تعمّق  یادگیری او پرداخته می‌شود، دغدغه‌های معیشتی معلّمان و توجّه کمتر آنان به مطالعه و دادن تحقیق و سؤالات تکمیلی به دانش آموز، ترس و وحشتی کاذب که در بین اغلب دانش آموزان نسبت به درس ریاضی و حتّی معلّم ریاضی  وجود دارد، عدم وجود ارتباطی دوستانه و صمیمی بین  معلّم و دانش آموز، تعداد بسیار زیاد دانش آموزان در یک کلاس، وجود برخی دانش آموزان کم هوش و کند آموز و شاید استثنایی در کلاسهای درس که باعث کاهش کیفیت و سرعت آموزش می‌شود  (که البته بیشتر در مدارس روستایی به چشم می‌خورد)، عدم توجّه مسئولین آموزش و پرورش به معلّمان کوشا و موفّق و غیره از دیگر عوامل مؤثر در افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان به شمار می‌روند.

بنابراین برای رفع این معضل و این مشکل– (افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان) – باید حتی الامکان از تعداد دانش آموزان کلاس‌ها کاسته شود. با نظارت دقیق و آگاهانه از ورود دانش آموزان کم توان ذهنی، کند آموز و استثنایی به مدارس عادی ممانعت به عمل آید،  با رسیدگی و راهنمایی مستمر سطح آگاهی‌های علمی معلّمان بالا برده شود. با کنترل کار معلّمان در سر کلاسهای درس توسط افرادی صلاحیتدار و آگاه آنان را مورد ارزیابی قرار داد و.معلّمانی را که دارای آگاهی ، مهارت و علاقهٔ بیشتری هستند و در تدریس خود موفّق بوده‌اند، منصفانه؛ و به عناوین مختلف مورد تشویق و ترغیب قرارداد!، و به افرادی که در آموزش نواقصی دارند محترمانه آموزش‌های لازم به صورت‌های گوناگون داده شود و برخی تبصره‌ها و مادّه‌های آیین نامهٔ اجرایی امتحانات که حاشیه امنیتی برای دانش آموزان به شمار می‌روند و خواسته یا ناخواسته سبب افت تحصیلی شده و باعث می‌شوند دانش آموزان از آن‌ها سوء استفاده کنند مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرند.

همچنین یافته‌های جدید علم ریاضی و روش‌های نوین تدریس در اختیار معلّمان قرار گیرد. کلاسهای بازآموزی و ضمن خدمت به طور مداوم و مفید و به طور الزامی برای معلّمان به صورت یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش درآید و...، تا بتوان با پرورش فکر منطقی و عادت به تفکر و جستجو، روح خلّاقیت و توانایی را در دانش آموزان پدید آورد. معلّمان ریاضی نیز باید در نظر بگیرند که با رفتاری دوستانه، با انگیزه و با سعهٔ صدر، علاوه بر مطالب رسمی کتاب‌های ریاضی مسائل فکری و معمّاهای ریاضی جالبی طرح کنند و به همراه یادگیری سایر مطالب به جهت ایجاد انگیزه و علاقه، آن‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهند تا با این روش آنان را به تفکر وادارند و این عادت مهم را در ایشان پرورش دهند که برای یافتن جواب یک مسئله و  برای حلّ مسائل ریاضی، دقیقه‌ها و بلکه ساعت‌های زیادی را در اوقات مختلف صرف کنند و حاصل افکار و کوشش‌های خود را با معلّمان خود مطرح نمایند، توضیح دهند و راهنمایی بپذیرند.

فهرست
چکیده 2
مقدمه 3
چگونه تا کلاس ریاضی خود را فعّال و شاداب نگه داریم!؟ 7
ارزشیابی‌ها و بازرسی‌های خشک و ظاهری و تأثیرات منفی آن: 12
ضرورت آموزش ریاضی به شکل عملی و کاربردی 14
ریاضی و کمک به نظم و طبقه بندی اطلاعات 15
برخی از دلایل افت تحصیلی در درس ریاضی 16
نتیجه یک پژوهش 16
روند رشد و توسعه تفکر 21
غلبه بر مشکلات ریاضی 23
ارائه نکردن مفاهیم از ساده به پیچیده 26
ضعف در برقراری ارتباط 26
بیتوجهی به سؤالات دانشآموزان 28
محبت به دانشآموزان 28
نتیجهگیری 29
منابع 30
 
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2