منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون دبیر گرافیک برای ارتقای شغلی خبره و عالی



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 31     کد محصول :7229      حجم فایل:48,71 KB      نوع فایل :rar



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

درس تاریخ هنر

به علت حجم بالای کتاب و  آشنا نبودن دانش آموزان با مطا لب ممکن است مباحث خسته کننده باشد و همه دانش آموزان علاقه به  ی درس نشان ندهند.معلم تاریخ باید چند نکته را مورد نظر داشته باشد.

1-فضای کلاس را همواره متنوع و شاد نگه دارد .

2- از ارزشیابی فقط به روش تئوری بپرهیزد.

3- کلاس را با موسیقی - اسلاید های خارج از مطالب کتاب متنوع سازد.

4-از روش های میدانی برای تفهیم بیشتر درس استفاده نماید .

5- از دانش آموز بخواهید به گنبد یک مسجد نگاه کند( یا بهتر است چند گنبد را از نظر نوع و ساختار معماری با هم مقایسه کند )، یا به طور کامل از یک مسجد دیدن کند و در جلسه بعد مشاهدات خود را بیان کند. از او بخواهیم مسجد را از نظر شکل ظاهری -مکان -نوع رنگ- فرم - ساختارو ارتباط احساسی که با آن برقرار کرده و سر کلاس صحبت کند .در واقع نوعی مناظره بین معلم و دانش آموز در انتها از او یک نتیجه گیری بخواهید .مثلا در یک صفحه کل مشاهدات او از نظر هنری بیان شود و ارتباط مشاهداتش با مطالب درس تاریخ بیان شود.

 

نتیجه :

1- الزام خواندن تاریخ را پی می برد.

2- متوجه ارتباط همه جانبه عناصر بصری در محیط خود می شود.

3-ارتباط مباحث درسی تاریخ را به صورت عملی پی می برد.

4- در مشاهدات بعدی او از مکان های تاریخی می تواند محیط را تجزیه و تحلیل هنری کند.

5- می تواند مشاهداتش را به صورت عملی و هنری بیان کند و استدلال کند.

 

* روش دوم

درس عکاسی

یکی از مشکلات درس عکاسی اینست که همه دانش آموزان دارای دوربین عکاسی نیستند که بتوانند عکس بگیرند و مباحث عملی کلاس را تجربه کنند...در نتیجه دانش آموز به کلاس علاقه نشان نخواهد داد. یک روش کارآمد برای چنین دانش آموزانی این است که از او بخواهیم عکس های مورد علاقه اش را سر کلاس بیاورد و یا به دنبال عکس های مطرح دنیا برود و آن ها را جمع آوری کند،سر کلاس بیاورد و راجع به آنها صحبت کند.

از قبل به او بگوئید عکس را از نظر زیبا شناسی عکس بررسی کند(ترکیب بندی،نوع کادر،ارتباط تناسبات،فضا،مکان قرار گیری عکاس در محیط،بررسی وضعیت نوری)

2- مجموعه عکس های دیگر دانش آموزان را به او بسپارید و از او بخواهید عکس ها را ببیند و از میان آنها 10 عکس برتر را انتخاب کند ، در مرحله بعد از او خواسته شود علت انتخاب عکس ها را شرح دهد ؛ در نهایت به کمک هنر آموز ارتباط دلایلش را با مطالب درس بیابد و استدلال کند. 

 

*روش سوم

درس طراحی

یکی از فصل های دشوار در کتاب طراحی 2 طراحی فیگور میباشد.

علت ها :

1- عدم شناخت تناسبات در پایه قبل.

2-  ناکافی بودن مهارت در طراحی حجم بدن.

3- تمرین نا کافی .

راه کار :

1- از دانش آموز خواسته شود مقداری سیم مفتول با خود سر کلاس بیاورد.این بار به جای طراحی از فیگور،حالت و حرکت بدن را با حالت دادن به سیم مفتول بسازد.( فقط با چند بست ،حالت کلی را نشان دهد )

نتیجه :

این عمل باعث میشود هنرجو : 1)با مفهوم حرکت در مدل درگیرشود

2)حجم را میشناسد.

3)باعث شناخت بیشتر او از تناسبات میشود

4) کار از حیطه مداد و کاغذ خارج شده و او فکر میکند مجبور نیست حتما کار طراحی انجام دهد ،بنابراین از این موضوع رضایت دارد و با میل این تمرین را انجام خواهد داد.

 

*روش چهارم

درس تصویر ساز

در این درس معمولا معلم پس از آموزش تکنیک از هنر جو می خواهد یک شعر یا داستان را انتخاب کرده و به وسیله آن تکنیک به دنبال طراحی فضا و شخصیت داستان برود.در این روش به صورت برعکس عمل میشود، یعنی معلم داستان بدون نوشته به صورت مصور به هنرجو نشان می دهدو از او می خواهد برای تصاویر داستان بگوید.سپس از او بپرسید که چگونه به این داستان رسیده؟از روی چه عواملی به این توصیفات رسیده است.در مرحله بعد از او بخواهید گفته هایش را جمع بندی کند و بنویسد.از او خواسته شود به سوالاتی پاسخ دهد

مثال : فضای شب چگونه تصویر شده؟

-صورت خندان با چه فرم و خطوطی ترسیم شده؟

- حالت چشم ها در صورت غمگین چگونه است. (یا حالت چشم ها در صورت خندان چگونه است)؟

نتیجه :

1- هنرجو به اهمیت طراحی فضای داستان،انتخاب رنگ ، نحوه به کارگیری نور برای نمایش حالات و توصیفات داستان (مکان -زمان-حالات شخصیت ها )پی می برد.

2- هنرجو کاملا درک خواهد کرد که برای تصویر سازی باید به چه مواردی در طراحی و اجرا دقت کند تا اصل عمل به درستی انجام شود.

3- قوه ادراک و استدلال هنرجو را تقویت کرده اید.

فهرست
 
راهکار یاد دهی جهت دروس تئوری و کارگاهی رشته گرافیک 2
درس عکاسی 3
درس طراحی 4
درس تصویر ساز 5
درس مبانی هنرهای تجسمی 6
فرصت های شغلی رشته گرافیک 8
نتیجه گیری: 31
پیشینه و منابع: 31
 
 
 
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2