منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون معاون آموزشی برای ارتقای شغلی خبره و عالی (1)



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 51     کد محصول :7214      حجم فایل:80,54 KB      نوع فایل :rar



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

 باید بپذیریم وقتی که یک نظام آموزشی بر پایه تفکر مهندسی آموزش استوار گردد آسان تر می توانیم به آمال و اهداف آموزشی دست یابیم.باید بپذیریم مسئولیت اولیای مدرسه بخصوص معاونین مسئولیتی بسیار خطیری می باشد. معاونین مسئول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگار و تامین بلوغ عاطفی و سلامت روانی و نوجوانان هستند و مدرسه محلی است که درآن هر دانش آموز به منظور ارضای نیازهای خویش و براساس تجربه های قبلی رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهد.

 مثلاً یک دانش آموزی پرخاشگر و بی انضباط است و دیگری فعالیت و پشتکار دارد، سومی رهبری می کند و آن یکی دلقک پیشه است و لودگی پیش می گیرد. بنابراین ما باید مدرسه را به محیطی تبدیل کنیم که در آن هر دانش آموزی بتواند دوست داشتن و دوست داشته شدن و احساس با ارزش بودن را تجربه کند. بخصوص که مدرسه ما  بوده و همین امر موجب می گردد که این پناه در بیشتر موارد از داشتن فرصت های کافی و یا برابر با سایر دانش آموزان هم سن و سال خود محروم بوده و نتوانند تجارب اخلاقی و رفتاری درستی را در جهت اجتماعی شدن کسب نمایند. هرچند سن و سال این دانش آموزان به طور معمول حداقل سه تا پنج سال بیشتر از سایر دانش آموزان هم پایه خویش است اما چون در بسیاری از خانواده ها نشان دادن این را برای خود عیب دانسته و گاها آن ها را پنهان می کنند، معمولا فقط در فضای داخلی خانه ها بزرگ شده و قادر نیستند ضمن داشتن یک رابطه و تعامل سالم با دیگران رفتارهای صحیح اجتماعی را فراگیرند و بتوانند درگروه های مختلف اجتماعی شرکت کرده، هویت اجتماعی خویش را بهتر بیابند.

 تجارب در حیطه های مختلف معاون آموزشی:

برنامه آغازین:

با توجه به نقش برنامه آغازین در منسجم ساختن فعالیت های روزانه و با در نظر گرفتن توانایی های محدود این دانش آموزان در این آموزشگاه معمولا مراسم های زیر گنجانده می شود:

1 – تلاوت قرآن به یکی از روش های زیر:

الف) تلاوت قرآن توسط معاون آموزشگاه.

ب) تلاوت قرآن توسط معاون و تکرار توسط دانش آوزان.

پ) پخش نوار قرآن سه بار تکرار از بلندگو و تکرار توسط دانش آموزان به منظور حفظ کردن و آموختن سوره های کوچک قرآنی.

ت) تلاوت قرآن توسط یکی از دانش آموزان.

2 – پخش سرود ملی جمهوری اسلامی در روزهای شنبه.

3 – قرائت دعای صبحگاه بوسیله معاون یا یکی از دانش آموزان.

4 – قرائت دعای امام زمان توسط معاون یا یکی از شاگردان.

5 -  قرائت ذکر روز و پنج بار تکرار آن.

6 – انجام حرکت ورزشی با هدایت معاون و نظارت سایر مربیان و پخش هم زمان آهنگ های ورزشی شاد در محیط آموزشگاه.

7- سخنرانی توسط معاون آموزشگاه در مورد موضوعات خاص.

8- تشویق شاگردان ممتاز در روزهای شنبه.

 نظارت بر امر آموزش همکاران:

نظارت بر تدریس همکاران  یکی ازمهمترین وظایف مدیران ومعاونین آموزشگاها می باشد که در مدارس این وظیفه به طور خاص به عهده سرپرست آموزشی و در کنار آن بعهده مدیر و معاون قرار دارد. چون در حال حاضر پست سرپرست آموزشی در آموزشگاه ما خالی است ، هم اکنون مدیر و معاون هستند که به کلاس ها سرکشی کرده و همه چیز را تحت نظر دارند. متاسفانه گاه پیش می آید که برخی از همکاران این بازدیدها را به دید دخالت در امر آموزش خود می بینند لذا برای اجتناب از این امر ابتدا در جلسه شورای مدرسه در مورد علت فلسفه این بازدیدها صحبت کرده و بعد توضیح می دادم که هدف فقط انتقال تجربیات از یک همکار به همکار دیگر است. سپس وقتی در کلاس حاضر می شدم  عملکرد خوب مربیان را تشویق و در صورت دیدن اشکالی در کار در گوشه ای تنها ایراد کار را به او می گفتم ، گاهی نیز از مربی اجازه می خواستم و می گفتم که من تدریس این قسمت را خیلی دوست دارم اجازه می دهید من هم یکبار این فصل را تدریس کنم ( تذکر آن که به لطف خدا تدریس من معمولا با نمایش های کمدی، تقلید صدا، شکلک درآوردن و … همراه است که موجب می شود دانش آموز با شوخی و خنده درس را بهتر یاد بگیرد چرا که آستانه توجه دانش آموزان از افراد عادی کمتر بوده و زودتر خسته می شوند ) جالب آن که گاه خود همکاران از من می خواهند تا در تدریس به آن ها کمک کنم. به طریق نه تنها من نظارت خود را انجام داده ام بلکه به یادگیری و افزایش شور و نشاط در کلاس نیز افزوده ام.

برگزاری جلسات آموزش خانواده:

از آنجا که ارتباط بین اولیاء و دانش آموزان با اولیاء مدرسه نقش بسیار زیادی در افزایش راندمان آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش دارد به همین دلیل در مدرسه ما تصمیم گرفته شد که به صورت ماهانه جلساتی با خانواده ها در مدرسه تشکیل شود . این جلسات به صورت دوره ای برگزار می شوند. به این صورت که یک بار در کلاس درس و به صورت پایه ای بوده و در آن والدین و مربیان ضمن صحبت با یکدیگر تغییرات و رفتارهای یک ماهه دانش آموز را بررسی می کنند. در جلسه بعد نیز به صورت گروهی بوده و یک سخنران برای همه خانواده ها سخنرانی می کند. تا بدین طریق نه تنها ارتباط خانه و مدرسه روز به روز قوی تر شود بعلاوه خانواده ها نیز ضمن آگاهی یافتن هر چه بیشتر از وضعیت درسی فرزند خود با آخرین یافته های علمی و روانشناختی که توسط روانشناسان بیان می گردند نیز آشنا شده و قادر خواهند بود با چشمی باز با مشکلات فرزندان خود روبرو گردند.

اما باز در این زمان یک مشکل پیش می آمد و آن این بود که بسیاری از خانواده ها تمایلی برای شرکت در این کلاس ها نداشتند بنابراین به دو طریق به خانواده ها جهت شرکت در جلسات انگیزه داده شد.

الف) از سخنرانان درخواست شد تا در پایان سخنرانی خود یک سوال از متن مطالب گفته شده طرح کنند. سپس والدین می بایست بلافاصله پاسخ صحیح را به همراه نام و مشخصات خود نوشته و تحویل می دادند . در جلسه بعد نیز به قید قرعه به یک یا چند خانواده که پاسخ صحیح را ارائه داده باشند به شرط حضور در جلسه قرعه کشی هدیه ای تعلق می گیرد. نکته قابل توجه این است که در این جریان خانواده مجبور است  برای دریافت هدیه خود در دو جلسه حاضر شود. یکبار جلسه ای که در آن سخنرانی شده و دوم جلسه ای که در آن قرار است قرعه کشی صورت گیرد.

ب) معمولا خانم ها خیلی در مورد خوراکی ها و خواص و تاثیرات آن ها بر بدن کنجکاو بوده و دوست دارند بدانند هر غذا چه تاثیری بر بدن ما می گذارد . لذا در مورد فواید، مضررات، تاثیرات، نتایج و عواقب مصرف خوراکی های متداول تحقیقاتی را انجام داده و در هر جلسه در مورد یک یا چند ماده غذایی صحبت می کردم. از جمله موادی که خیلی در مورد مضررات آن ها صحبت شد می توان تنقلات ناسالمی همچون چیپس، پفک، لواشک و… را نام برد . جالب آن که اگر خانواده ای نمی توانست در جلسه حاضر شود در اولین فرصتی که می توانست به آموزشگاه مراجعه می نمود تا بفهمد موضوع طرح شده در جلسه قبل چه بوده است!

بالا بردن اطلاعات عمومی پزشکی خانواده ها :

مهمترین عامل بروز اختلال  فامیلی است. بعلاوه بسیاری از این خانواده ها به علت فقر مالی کم سواد و یا حتی بی سواد می باشند به همین دلیل یکی از موضوعاتی که در جلسات از آن استفاده می شد راه های کنترل جمعیت و همچنین بررسی عوامل ایجاد اختلال در فرزندان است تا ضمن آموزش هر چه بهتر آن ها از تولد کودکان معلول بیشتری جلوگیری گردد.

گرد آوری آخرین اطلاعات در مورد دانش آموزان :

با توجه به فقر نسبی موجود در خانواده های معمولا بیشتر این خانواده ها اجاره نشین بوده و هر ساله با جابجایی منازل آن ها روبرو هستیم. از طرف دیگر چون ازدواج های فامیلی در بین آن ها رواج فروانی دارد بسیاری از خانواده ها بیش از یک فرزند دارند. لذا فرمی را طراحی کرده و در ابتدای هر سال در اختیار خانواده ها قرار دادم تا با تکمیل آن آخرین اطلاعات مورد نیاز من را آماده نمایند. سپس این فرم ها را بصورت یک کتابچه درآوردم و در مواقعی که نیاز بود از آن استفاده می کردم. این فرم به گونه ای راحی شده است که تمامی اطلاعات شناسنامه ای، خانوادگی، بیماری های خاص و آدرس و تلفن منزل و محل کار والدین را مشخص می کند. با توجه به لزوم تکمیل مشخصات دانش آموزان در جاهای مختلف بخصوص سایت بگفا و نرم افزارهای ابتدایی و راهنمایی وجود این دفتر تاثیر فراوانی بر سرعت کار ما داشته و از مراجعه های مکرر ما به پرونده دانش آموزان جلوگیری می کرد.

فهرست
مقدمه 2
تجارب در حیطه های مختلف معاون آموزشی 3
نظارت بر امر آموزش همکاران 4
برگزاری جلسات آموزش خانواده 5
بالا بردن اطلاعات عمومی پزشکی خانواده ها 6
برگزاری جلسات مشاوره گروهی با دانش آموزان 7
شیوه های مختلف تشویق دانش آموزان 8
فعالیت های زنگ تفریح 11
کنترل غیبت ها 12
راهكارهاي اجرايي كيفيت بخشي آموزشي 13
نظم و انضباط در مدرسه 22
هدف از بررسی نظم و انضباط‌ 23
‌نظم و انضباط در خلقت 25
نظم و انضباط و مدرسه سالم 26
رابطه نظم و انضباط با مسئولیت‌پذیری 28
‌چگونه با دانش‌آموزان بی‌انضباط برخورد کنیم‌؟ 29
وظایف معاون آموزشی 31
راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع مسائل و مشکلات انضباطی 36
شرح وظایف ناظمین مدرسه 43
رعایت مقررات و انضباط اداری: 43
مواردی که معاون آموزشی باید بداند 45
نتیجه گیری : 48
پیشنهادات 49
منابع 51
 
مقدمه
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32692
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32691
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32690
چکیده دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت‌ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی‌شود، انگیزهٔ تفکر و یادگیری را از دست می‌دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند. پژوهش...
تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:32689
مقدمه آموزش نظم به دانش آموزان بی نظم گرچه فرزندان برای والدین دوست داشتنی و عزیز هستند، اما گاهی اوقات بی نظمی آن ها می تواند عذاب آور باشد.جمع کردن کتاب ها، یادآوری برنامه درسی فردا، یادآوری انجام تکالیف شب و آماده کردن کیف مدرسه دغدغه والدین است.در اغلب خانه ها نگرانی والدین این است که اگر بی نظمی کودکان به همین روش ادامه پیدا کند، تا رسیدن کودکان به سن دبیرستان به یک دستیار تمام وقت نیاز باشد. سوالی که همه والدین می پرسند این...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2