منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان با روش تدریس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی درمورد رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

اقدام پژوهی تغيير رفتارهای نامناسب دانش آموزان سوم راهنمـایی

تجربیات مدون نظم و انضباط

تجربیات مدون نظم و انضباط

گروه محصول -> مدیریت کلیه رشته ها

دانلود مقاله سيستم هاي اطلاعات مديريت



قیمت: ۴۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 32     کد محصول :2726      حجم فایل:40,69 KB      نوع فایل :rar



 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

بررسي مسايل و مشكلات ايجاد و بكارگيري سيستم هاي اطلاعات مديريت(MIS) در كشور (با تمركز بر موانع انساني در سازمانهاي دولتي)

چكيده

امروزه رشد روز افزون فناوري اطلاعات و تأثير چشمگير آن درافزايش بهره وري سازمانهاي دولتي و خصوصي در سطح جهان، حركت جهاني را به سمت بهره گيري از انواع مختلف سيستم هاي اطلاعاتي به ويژه سيستم اطلاعات مديريت (MIS) ، موجب شده است كه كشور مانيز در مسير اين حركت قرار گيرد. اين حركت در داخل كشور در پيش روي خود با تحولات، موفقيت ها، شكست ها، چالش ها و مقاومتهاي فراواني مواجه بوده است. سازمانهاي دولتي و خصوصي زيادي از (MIS) به عنوان يك ابزار خوب مديريتي و مؤثر در امر تصميم گيري بهره گيري نموده اند و سازمانهاي بيشتري هم دراين فرايند از مزاياي آن بي بهره مانده اند.بررسي مسايل و مشكلات مربوط به فرايند طراحي، استقرار، بهره برداري و توسعه سيستم هاي اطلاعات مديريت در كشور مي تواند در چنين فضايي در تصميم گيري كليه اركان دولتي و خصوصي حايز اهميت باشد. چرا كه استفاده سنجيده و آگاهانه از فناوري هاي اطلاعاتي مدرن به ويژه (MIS) در كشور مي تواند راه توسعه و پيشرفت و ترقي كشور را هموارتر نمايد و كارآيي و اثربخشي آنها را بيشتر نمايد.در اين مقاله به بررسي اين مسايل و مشكلات ، موانع پيش روي سازمانها به ويژه سازمانهاي دولتي پرداخته شده است و موانع پيش روي سازمانها به سه گروه موانع انساني، موانع سازماني و موانع محيطي تقسيم و درمورد آنها مباحثي ارايه و به ويژه با تمركز بر موانع انساني و با بهره گيري از نتايج تحقيقات ميداني كه در تعداد زيادي از سازمانها به ويژه سازمانهاي دولتي انجام شده، اين موانع معرفي گرديده اند. در پايان نيز پيشنهاداتي به كاربران، طراحان و راهبران سيستم هاي اطلاعات مديريت براي برخورد با اين موانع ارايه گرديده است.

سيستم هاي اطلاعات مديريت

1- مقدمه

يكي از نامهاي دوره كنوني زندگي بشر، عصر اطلاعات و يا عصر اطلاعات و ارتباطات  است. علت اين نامگذاري در واقع به خاطر توجه بسيار زياد و فعاليتهاي گسترده اي است كه در اين دوران در زمينه جمع آوري، پردازش و انتقال اطلاعات انجام گرفته و مي گيرد.درعصر حاضر ، مديران نياز پيدا كرده اند كه اطلاعات  مربوط به اموري را كه با آن سروكار دارند بشناسند، گردآوري و تحليل كنند، سازمان بدهند و با مراعات سه عامل مهم سرعت، دقت و هزينه كه در همه فعاليتهاي سازمانهاي عصر حاضر بدون استثناء ديده مي شود، آنرا مبادله كنند.وضعيت يا مشكلات مربوط به موضوعي كه مي خواهد درباره آن تصميم گيري نمايد، آگاه باشد.اگر تعريف مديريت تصميم گيري در نظرگرفته شود، آنگاه برخي از صاحب نظران معتقدند كه يك تصميم خوب، تصميمي است كه 80 تا 90 درصد متكي به اطلاعات و 10 تا 20 درصد متكي به مهارت، توان و تجربه مدير باشد. بدين ترتيب ارزش و اهميت اطلاعات مشخص مي گردد. يعني اگر به مدير اطلاعات غلط و نامربوط داده شود، تصميمات او به طور قطع داراي اشتباه خواهد بود. ولي اگر به مدير اطلاعات صحيح و مربوط داده شود، تصميمات او به طور قطعي نه، ولي به احتمال زياد داراي صحت و تناسب لازم براي سازمان، خواهد بود، البته به شرط آنكه توان تصميم گيري و بكارگيري اطلاعات در مدير وجود داشته باشد.اطلاعات درون هر سيستم در هر لحظه از زمان داراي ساختي است كه دانش و آگاهي آن سيستم را تشكيل مي دهد. اين دانش به طور تدريجي و در طول زمان از طريق جذب پاره هاي مختلف اطلاعات يا داده و تبديل آن به اطلاعات پديد آمده است. اگر سيستم پيوسته از محيط پيرامون خود اطلاعات كسب كند، دانش آن پيوسته درحال افزايش و گسترش بوده و از حالت بسيط و ساده به حالت پيچيده و متنوع تغيير مي نمايد. [1‍]

رمز موفقيت  هر مدير ونظام مديريت در هر سازمان اين است كه بتواند گام به گام داده هاي جديد را با دانش پيشين سازمان پيوند دهد و مقدمات دريافت و آماده سازي اطلاعات نوين را فراهم آورد. بكوشد تا به فراخور وضع سازمان و با توجه به مراتب مختلف زيرمجموعه آن سازمان، توان دريافت اطلاعات جديد را در سازمان بالا ببرد . دقت نمايد كه از يك طرف، سازمان با هجوم داده هاي جديد، در حالي كه آمادگي درك يا پذيرش آنها را ندارد، مواجه نشود و از طرف ديگر، بين پيش داشته ها و يافته هاي جديد ، شكاف عميقي به وجود نيايد. چرا كه اگر جز اين شود، نظام مديريت نه تنها به دليل حضور حلقه هاي مفقوده فراوان، قادر به پيوند اطلاعات جديد بر پيكر سازمان نخواهد بود بلكه به لحاظ بيگانگي سازمان با اطلاعات جديد ، توان هرگونه تصميم گيري صحيح براي پيشرفت و توسعه را نيز از دست خواهد داد.فقر و ضعف اطلاعات موجب مي شود كه مديريت سازمان نه تنها تصوير درست و كاملي از آينده نداشته باشد، بلكه حتي نتواند  نقاط  قوت وضعف وضع گذشته و موجود سازمان را درست و كامل بشناسد. در نتيجه نه مي تواند هدف گذاري صحيح بكند و نه قادر است فعاليتهاي مناسبي را براي سازمان طراحي نمايد و پيرو اين امر از منابع سازمان استفاده بهينه نخواهد كرد.لذا مي توان يكي از عمده ترين دلايل عدم كارآيي و عدم موفقيت سازمانها را تصميم گيري ضعيف يا غلط يابي موقع مديريت سازمان به علت عدم وجود اطلاعات كافي و مناسب دانست و اين مي تواند به دليل اهميت كافي قايل نشدن براي اطلاعات، تأمين نكردن زيربناهاي مناسب، و ضعف در توليد ، سازماندهي، ذخيره سازي و اشاعه اطلاعات مناسب، دقيق، صحيح، قابل اعتماد ، به هنگام و كامل باشد.

اداره امور سازمانها به شيوه اي كارآمد، به ويژه در دنياي پيچيده امروز، مستلزم جمع آوري و پردازش انبوهي از اطلاعات گوناگون است كه با آهنگي سريع در حال رشد است. كميت و كيفيت اطلاعات مورد نياز سازمان و مديريت آن، در فرآيند تصميم گيري به عوامل متعددي بستگي دارد و ليكن ويژگيهاي خود اطلاعات همچون دقت، صحت، تازگي ، تكرار، خلاصه بودن، جامع و كامل بودن، مناسب بودن و قابل اعتماد بودن و .... عوامل مهمي هستند كه شدت و ضعف آنها متأثر از تفاوت وظايف در سطوح مختلف مديريت و همچنين تفاوت عمليات اجرايي ونوع سازمان مي باشد. [1]روشن است كه برنامه ريزي و كنترل از يكديگر تفكيك ناپذيرند. براي تحقق فرايند برنامه ريزي و كنترل اجراي برنامه در هر سازمان ، مي بايد داده هاي متنوعي را از درون و بيرون سازمان گردآوري و از طريق مجاري ارتباطي و ارتباطات مناسب به سيستمي كه پردازش اطلاعات را انجام مي دهد، منتقل نمود. پردازش اطلاعات نيزبايستي به گونه اي باشد كه سيستم بتواند اطلاعات ضروري ، به

 

 

 

محصولات مرتبط
مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

مقاله مهارتهای سه گانه مدیریت

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:32442
چکیده در این مقاله تعریف اهمیت و پیشینه روابط انسانی ، مهارتهای سه گانه مدیریت ، نقش مدیر در برقراری این ارتباط ، حفظ و اعتدال آن ، نکات مهم موانع روابط انسانی و ارائه راه کارهای آن به طور خلاصه مورد بررسی قرار گرفته است.  مقدمه: امروز محیط های کاری به سرعت قابل توجهی در حال تغییر و تحول اند و به همین علت یک مدیر اثر بخش علاوه بر نظم و انضباط ، باید از مهارت بسیار زیادی در درک نیازهای اولیه افراد و رفتار آنها در محیط کار برخوردار...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31870
خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (طارق...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی و نوآوری

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31869
  خلاصه کتاب درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری (ملیسا...
خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل (پاورپوینت)

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:31868
  فایل پاورپوینت درسنامه مربوط به مدیریت تکنولوِژی    منبع این فایل کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل میباشد.       خلاصه کتاب مدیریت تکنولوژی طارق خلیل...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2