در اين گزارش سعي بر آن داشته ايم تا به معرفي بيمه (ايران ) بپردازيم كه بدليل گستردگي مطالب از انواع مختلف بيمه ها به معرفي بيمه آتش سوزي اكتفا نموده ايم .
مراحل بيمه آتش سوزي :
1)مراجعه بيمه گذار و تكميل فرم
2) فرم پيشنهادي به بيمه مركزي فرستاده مي شود همراه با قبض پرداخت پول كه به حساب شركت بيمه ريخته شده است و در اينجاست كه شماره زني انجام مي گيرد و به بايگاني فرستاده مي شود و يك نسخه از قبض پرداخت پول هم به حسابداري برده
مي شود.
3)بيمه گر فرم تكميل شده توسط بيمه گذار را به بيمه مركزي مي فرستد .
4) بيمه مركزي كارشناسي را براي ارزيابي محلي كه قرار است بيمه شود مي فرستد تا مبلغي را كه فرد بايد بابت بيمه آنجا پرداخت كند تعيين كند .
5) واحد صدور كارت بيمه را صادر مي كند كه ابتدا توسط مسئول آتش سوزي و معاون صدور امضا مي شود سپس يك نسخه به حسابداري و يكي به بيمه مركزي و نسخه ديگري نيز به بايگاني فرستاده مي شود 2 نسخه هم در اختيار بيمه گرد و بيمه گذار قرار داده مي شود .
تبصره : (سابقه مشتريان )
هنگامي كه مراحل فوق انجام شد اگر براي اولين بار شخص ملك خود را توسط اين شركت بيمه كرده باشد يك سري برگه به نام كوپن به وي داده مي شود كه در مدت يكسال اگر ملك فوق دچار خسارتهاي متوالي شده باشد به ازاي هر خسارت يك كوپن باطل مي شود ، در پايان سال اگر كوپن ها تمام شده باشد ديگر شركت فوق اين فرد را بيمه نخواهد كرد و بالعكس
اگر اصلااز كوپن ها استفاده نكرده باشد به وي در سالهاي ديگر تخفيف داده خو